Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Jaska  (Luettu 209 kertaa)

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Jaska
« : 14.04.07 - klo:12:46 »

Menetkö tänään leffakerhoon ja mikäs elokuva on vuorossa?

-kyselee  utelias unto
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Jaska
« Vastaus #1 : 14.04.07 - klo:12:51 »

Lisa: En mene, on leffa, joka löytyy omalta koneelta: "Sideways". siinä kai pari miestä muistelee nuoruuttaan ja siemailee viinejä, viinin myyntiä on kuulema kovasti edistänyt USA:ssa. En ole nyt sillä tuulella...
Ensi viikonloppuna on sitten se siirtynyt tekijävierailu ja dokumentti "Kenen joukoissa seisot", sinne mennään ja samalla se onkin viimonen kerta tänä keväänä, syksyllä taas... :-))
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Jaska
« Vastaus #2 : 14.04.07 - klo:14:03 »

Kiitos! Mä löysin netistä cdon.comin ja nyt taas sormet syyhyää tilata jotain. Millanen leffa oli Keskiyön cowboy, musiikki on ainaskin jees. Entä oliko Kellopeliappelsiini raaka? Löytyykö sellaista leffaa kuin Humiseva harju?! Aijai, paljon kysymyksiä. [:-)]
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Jaska
« Vastaus #3 : 14.04.07 - klo:15:36 »

http://www.fs-film.fi/showPage.php?page_id=1086&movieId=767
Parikin Humisevaa harjua löytyy. Tää taitaa olla uudempi...

Keskiyön cowboy, on siitä aikaa, kun sen näin, varmaan tykkäsin !
http://www.leffatykki.com/pages/index.php?submit=review&elokuva_id=30

Kellopeli appelsiinia en halua koskaan enää nähdä, järjetäntä väkivaltaa, tuli paha olo jo leffateatterissa. :-O
« Viimeksi muokattu: 14.04.07 - klo:15:40 kirjoittanut Jaska »
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Jaska
« Vastaus #4 : 14.04.07 - klo:18:04 »

Kiitti linkeistä. Humiseva harju kelpais mahdollisimman alkuperäisenä, missä Heathcliff on todella synkän komee  :-)).
Mieskin sanoi, että Clockwork Orange on tosi bad, no sit se "Everybody`s Talkin At Me. Jepulis. [:-)]
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Jaska
« Vastaus #5 : 14.04.07 - klo:18:23 »

Tässä se ikivanha Humiseva harju : http://www.fs-film.fi/showPage.php?page_id=1086&movieId=654
Kai ne on saaneet Lawrence Olivierin meikattua rumankauniiksi, niinkuin "Kotiopettajattarenkin" TV-sovituksen miehen olisi pitänyt olla ! Aloin verestää muistoja menneistä klassikoista ja niitähän on hyllyssäni äidin perintönä, osa kurssikirjoinani... [:-)]
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Jaska
« Vastaus #6 : 14.04.07 - klo:18:44 »

Jees  [:-)]. Voi mikä äidin perintö sulla mahtaakin olla. Mä katoin telkusta sen uuden version siitä "Kotiopettajattaresta". Ihan hyvä se oli. Nyt mä luen kirjaa nimeltä "Kuin surmaisi satakielen", Harper Leen klassikko. Nään sieluni silmillä sen Alabaman ja ne tapahtumat. [:-)]
Kirjattu

Kassu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 939
  • Miuku-kisun eno ;-)
Vs: Jaska
« Vastaus #7 : 14.04.07 - klo:19:35 »

Clockwork Orange (suom. 'Kellopeliappelsiini') on kyllä väkivaltainen, mutta mielestäni tuossa tuo väkivalta puolustaa paikkaansa, koska leffalla on "sanoma", joka sillä halutaan kertoa katsojalle. Yks mun suosikkileffoja, olen nähny monta kertaa.

Yksi lensi yli käenpesän -leffaan pätee tuo sama, mutta täytyy muistaa, että leffan tapahtumat sijoittuvat 1960-luvun alkupuolelle. Nykyisin ei ect-hoitoa (= sähkösokkeja) anneta vastentahtoisesti, ei varsinkaan rangaistuksena. Täällä on varmaan ihmisiä, jotka työnsä puolesta tuntevat asiaa...

Sorry jos tää meni vähän OT, mutt liitän mielessäni nuo kaks leffaa aina jotenkin yhteen..  [:-I]
Kirjattu
Sei nett zu Tieren - Du könntest selbst eins sein... [:10] 

Jaska

  • Vieras
Vs: Jaska
« Vastaus #8 : 14.04.07 - klo:21:01 »

http://www.leffatykki.com/pages/index.php?submit=review&elokuva_id=719
Moni muu on samaa mieltä Kassun kanssa.
Käenpesä OK, kirjankin olen lukenut.Mutta näähän on kaikki makuasioita... [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.219 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.