Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Liu Lau Lintukirppu  (Luettu 373 kertaa)

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
Liu Lau Lintukirppu
« : 20.04.07 - klo:20:16 »

Otsikko on ehkä hilpee, mutta itse tapaus ei. Olipa kerran nääs niin, että männä viikolla alkoi Bruno rapsuttaa itteesä sellasella vaihteella, että ei paljon nukuttu. No korvat katottiin, turkki katottiin, silmät katottiin ja koko koira tsekattiin. Mutta kun sit alkoi Simppakin saman shown, niin aloin jo epäillä vaikka mitä. Mitään en kummankaan turkissa nähnyt, putsasin kaikki paikat huushollissa, mutta ei, kaamee kapi vaan jatku. No sit mentiin elukkalääkärille ja jostain kumman syystä hän antoi tuomionsa heti: Lintukirpun tekosia. No okei, Brunohan makoilee missä sattuu pihalla, mutta Simppa on täysin sisäkissa. Mutta näin kuulema oli, että lauha talvi oli yks syyllinen ja kun on lintulautoja ja lintuja yleensäkin paljon, niin esmes koira saa maasta lintukirppu-tartunnan ja koirasta se tarttuu kissaan jne.. No uskoo piti ja lääkitystä tuli. Mutta tää oli fiksu  Ell. ja sanoi, että ei sitä voi mitenkään täysin ehkäistä kun ja jos maalla asutaan. No okei, nyt on rapsutus loppunut ja ehkäpä ens yönä miekin saan nukuttua. (siis mullahan ei niitä kirppuja ainaskaan vielä oo ollu, mutta toi eläinten kuoputus!)
Että tällaista täällä. Onko muuten kellään teistä vastaavia kokemuksia, siis, että lintukirppu iskee lemmikkiin? Ihimistähän tuo saattaa myös kiusata, niinkuin tiedetään.
Kaikenlaista..... [:-)]
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Liu Lau Lintukirppu
« Vastaus #1 : 20.04.07 - klo:20:21 »

Olen vaistomaisesti kierrättänyt kisuni linturuokinnan ohi, vaikka kovasti haluaisivat aina sinne, missä lintujakin. No, jos ruoputus alkaa minulla tai kisuilla, tiedän, miten toimia.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 20.04.07 - klo:20:23 »

Onneksi löytyy apu [:-)]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #3 : 20.04.07 - klo:20:26 »

Meillä varmaan olisi Onnissa myöskin noita kirppuja kun lintusia, kaikenlaisia, lentelee ja tepastelee
ympäri pihaa. Mutta koska meillä on myös erittäin paljon punkkeja, Onnille laitetaan säännöllisesti
valeluliuos niitä vastaan. Se liuos poistaa myös nuo mahdolliset kirput.
Karmeeta olisikin jos niitä koirulla olisi. Nukkuu meidän vieressämme  [:67] . Kai meillä sitten olisi
kummallakin, Onnin lisäksi,  kirpunkapsutusta  [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #4 : 20.04.07 - klo:20:29 »

Mun koiralla oli joskus satunnaisesti kirppuja, ei mitään epidemiaa, mutta muutama joskus. Ne puri MINUAKIN ja kutina oli hirveä. Siis silleen, että yks paukama, ja heti tiesin, että kirppu. Valkoisesta koirasta oli myös helppo havaita, jos niin oli. Koira sai pihalla olla vapaana, niin sieltä ehkä sai niitä. Niin ja nehän voi kadulla kävelyttäessäkin yksinkertaisesti hypätä koirasta toiseen.

Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #5 : 20.04.07 - klo:20:32 »

Onneksi apu löytyi  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #6 : 20.04.07 - klo:20:35 »

Jep, ei ikuna ennen oo tämmöstä tapahtunu vaan kerta ensimmäinenkin. Ja liuosta todella niskanahkaan, mutta auttaako kirppupanta lintukirppuihinkin? Eniten otti pannuun, kun "viaton" Simppa sai kärsiä tosta, vaikka eihän se Brunokaan niitä tahallaan itteesä houkutellu. Se plussapuoli tässä on, että huusholli on TODELLA hyvin siivottu, vaikka ei ne pitkään koirassakaan ne kirput viihdy.  [:-)]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #7 : 20.04.07 - klo:21:00 »

Auttaa se pantakin. Jotkut niistä vaan ovat kuulemma hieman tehottomia.
En niistä tiedä kun en ole koskaan käyttänyt.
Siis Onnilla  [:-DD] [:-DD] [:-DD] en kyllä itelläkään  :-O
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #8 : 20.04.07 - klo:21:11 »

Mä laitoin joskus sitä niskaan laitettavaa lääkettä ihan punkkien takia sekä koiraan, että kissoille. Muistakaas olla tarkkoja. Eläinlääkäri mua silloin varoitti, en muista kummin päin se oli, mutta muistaakseni, että sitä koiran liuosta ei saa laittaan kissaan vahingossakaan. Kissa kuolee siihen. Pakko oli tulla sanomaan tää tänne. Koiralla ja kissalla on ihan eri aineet.

Mähän olin ihan neurona, kun aloin laittaa sitä, että lukeeks tässä nyt varmasti kissa ja lukeeks tässä varmasti koira.  [:-I]
Kirjattu

Santsu

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • "Carlö"
« Vastaus #9 : 20.04.07 - klo:22:13 »

meillä tietää että kirput liikkeellä kun kissat nukkuu sängyssä ja itellä alkaa kinttuja kutista niin pirusti!
tälle keväälle laitoin heti, kun ekan kerran kirppu mua sängyssä puras, kissoille Frontlinea niin ei oo enää tarvinnu uusia rapsutella! hyvin toimii ja pitää punkitkin pois.. pitää vaan muistaa uusia kesällä parit kerrat
ja katit ei kyllä oikein tykkää... [:-I] nahkahanskat hommassa tarpeen!
Kirjattu
Mikä ei tapa, vahvistaa.

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 20.04.07 - klo:23:53 »

Ei ole koirat kuopsuttaneet, mutta muksut ovat olleet kyllä ihan hepulissa puremien kanssa. Neuvolantätikin oli sitä mieltä, että jotain ärhäköitä ulkoöttiäisiä ovat. Nyt on jo helpottamaan päin, mutta pari viikkoa sitten oli hankalampaa.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #11 : 21.04.07 - klo:08:40 »

Huh! Aika ikävä juttu. Mentävä Frontline-ostoksille kipinkapin.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sivu luotiin 0.074 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.