Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttö 2  (Luettu 4485 kertaa)

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
Vs: Pönttö 2
« Vastaus #60 : 15.06.07 - klo:10:21 »

Surullista,nyt alkaa itkettämään luonto on niin arvaamaton.Taas tämä kylmä sää,vaikeaa on emolinnun löytää ruokaa pienokaisilleen.
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #61 : 15.06.07 - klo:10:23 »

Tiina, mä en tiedä mikä on ollut tilanne viime päivinä. Kakkonen kun oli poissa seurannasta vähän aikaa tuon kolmosen ulkoseurannan takia. Sen verran vaisua oli tuo ruokahuolto jo eilen, että tinttiemo saattaa olla yksinhuoltaja. Silloin pitäisi olla poikkeuksellisen hyvät olosuhteet sään ja ötököiden saannin puolesta, jotta toivoa olisi edes rippunen. Huonoissa olosuhteissa en usko yksinäisen tinttiemon pystyvän pitämään poikasia elossa.

Nyt luulin jo, että emo tuli, mutta se olikin herra kirjosieppo. Ei onneksi mennyt pönttöön häiritsemään poikasia, eikä sillä ollut emäntääkään matkassa.
« Viimeksi muokattu: 15.06.07 - klo:10:25 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Marfa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #62 : 15.06.07 - klo:10:30 »

Kurjaa. Yksi pikkusuu siellä näyttäisi olevan ammollaan. Kunpa nyt vielä olisi toivoa [:44]
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #63 : 15.06.07 - klo:10:33 »

Nyt tuli edes emo lämmittämään. Tuuleekin suoraan lentoaukosta sisään.
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #64 : 15.06.07 - klo:11:11 »

Kyllä nyt olisi ruoka ihan ensisijainen juttu. Toinen poikanen oli niin nälkäinen, että tuli kerjäämään ruokaa jopa emon ollessa lämmittämässä.

Jos ja kun nyt monelle tulee mieleen, että miksi en vie ruokaa poikasille. Kokemus maailmalta on osoittanut, että keinoruokinta ei yleensä onnistu. Olen joskus  yrittänyt myös tarjota ruoka-apua emoille vietäväksi pönttöön. Ostin lemmikkien ruokintaan tarkoitettuja toukkia, mutta ne päätyivät säännönmukaisesti variksille. Tintit ovat ilmeisesti sen verran epäluuloisempia, etteivät äkkiseltään hyväksy uusia tapoja.
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #65 : 15.06.07 - klo:11:35 »

Nyt tuli ruokaakin. Sitä pitäisi vaan saada reilusti lisää.

Yksi muna näkyy kuoriutumattomana eli poikasia oli viisi. Eilen oli vaikea laskea kun menivät vielä niin lujaa. Nyt ei ole sitä ongelmaa  [:´(]
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #66 : 15.06.07 - klo:13:14 »

Onko kukaan sattunut näkemään kahta lintua kakkosessa?

Minä olen mielestäni aika tiiviisti seurannut kakkosen tapahtumia nyt tänään, mutta kertaakaan en ole nähnyt kahta lintua siellä, enkä muista eiliseltäkään. Oliskohan koiraalle tapahtunut jotain?
Kirjattu

Hilu

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
« Vastaus #67 : 15.06.07 - klo:13:17 »

Minä en ainakaan ole nähnyt kuin yhden aikuisen linnun kerrallaan.
Kaksi pikkunokkaa siellä äsken oli ammollaan.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #68 : 15.06.07 - klo:13:20 »

Onko kukaan sattunut näkemään kahta lintua kakkosessa?

Minä olen mielestäni aika tiiviisti seurannut kakkosen tapahtumia nyt tänään, mutta kertaakaan en ole nähnyt kahta lintua siellä, enkä muista eiliseltäkään. Oliskohan koiraalle tapahtunut jotain?

Sen takia minäkin sitä kysyin, kun ei ole koskaan näkynyt kahta emolintua. Jos toinen emo on ollut poikasia lämmittämässä niin sinä aikana en ole koskaan nähnyt toisen emolinnun tuovan ruokaa. Siis sen mitä olen noilta takkuilevilta päivityksiltä pystynyt katsomaan. Luulen että tämä raukka on yksinhuoltaja.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #69 : 15.06.07 - klo:13:34 »

Surullista luettavaa  [:´(]  ja yhden emolinnun minäkin olen vain siellä nähnyt kerrallaan.
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #70 : 15.06.07 - klo:13:38 »

Kirjoitin tosi epäselvästi, mutta onneksi te jo taidatte osata lukea mun sepustuksia  :-)) Tosiaan aikuisia lintuja tarkoitin.

Tiina, just sun aamuisen viestin jälkeen aloin tarkkailemaan tilannetta tuolta kantilta. En tiedä missä vaihteessa koiras on kadonnut. Kyllä siellä koiras oli kovinkin aktiivisesti kuvioissa mukana aluksi. Jos illalla jää aikaa, niin pyydän Kaitsua vilkaisemaan onko koiras vielä muutaman päivän takaisissa videoissa mukana.

Minusta näyttäisi, että pikkunokat ovat nyt vähän pirteämpiä. Ruokaa on tullut jonkin verran ja sääkin selkiintynyt. Ei ehkä ole ihan niin kylmä enää. Jospa nuo tuosta vielä selviäisivät. Ihan tomeria pikkunokkia ovat tällä hetkellä.

Sekin lupaa ihan hyvää, että ainakin toinen poikasista kakki tovi sitten ihan tavallisen näköisesti. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin poikasten yleinen kuolinsyy on suolistotulehduksen aiheuttama ripuli. Kun tuotos oli normaalisti emon nokassa pois kuljetettavissa, niin ei ainakaan pahaa ripulia pääse olemaan.

PAITSI ETTÄ NYT TULI KOIRAS TUOMAAN RUOKAA!!!!
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #71 : 15.06.07 - klo:13:47 »

JEE!  [:5]
Iskä on vissiin joku hulivilitintti joka käy kotona silloin kun muistaa. Mutta erittäin hyvä kun tuli ja vielä ruokakaupan kautta.  [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Risto

• Vieras
« Vastaus #72 : 15.06.07 - klo:13:56 »

[:5] [:5]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #73 : 15.06.07 - klo:13:58 »

Mukavaa kun koiraskin on maisemissa  [:-)] toivotaan että ruokaa löytyy riittävästi   [:72] ja iskäkin osallistuisi tiiviimmin pikkuisten ruokintaan... [:-)]
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #74 : 15.06.07 - klo:14:38 »

Tuommosille hulivilitinteille pitäs määrätä tuplaelatusmaksut ja pakollinen isyysloma!!!  [:-DD] Ja ulkonaliikkumiskielto sillon, ku lapset on pikkusia.
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Sivu luotiin 0.288 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.