Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: HS: Kyy Helsingissä  (Luettu 340 kertaa)

koeraukko

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
  • Savon sytämmestä
Vs: HS: Kyy Helsingissä
« Vastaus #15 : 09.05.07 - klo:12:20 »

Ruotsalaiset tapaavat sanoa, että alä tapa kynnykselläsi olevaa kyytä  :-)) - niinpä siirtoistutin kevään ensimmäisen vähän kauemmaksi omasta ja pentutarhan nurkasta.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 09.05.07 - klo:14:10 »

"siirtoistutin" [:-I], ahaa, niskasta kiinni ja mäkeen [:-DD] Mukavan värinen luikero [:-)]
Kirjattu

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #17 : 09.05.07 - klo:15:22 »

Marle [:-DD]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #18 : 10.05.07 - klo:15:26 »

:-)) Voi että, kun nauratti nuo hauskat jutut. Niin kuin olisi jännää kirjaa lukenut.

Ei kait kyyssäkään mitään vikaa ole, jos vain pysyisi metsän puolella. Täällä kun pihamaallakin tapaa kyitä tuon tuostakin. Ikävä mainita, mutta kyllä niille tulee tuonelaan kutsu tästä pihasta. [:-(]
Ei muuten, mutta jos minua kyy puraisisi, niin en tiedä mitä tapahtuisi.
Pari vuotta sitten tapasin oikein kauniin värisen kyyn pihassa. Se oli sellainen kauniin ruskea ja tumma sahalaita selässä sekä ihan aikuisen kokoinen.
Olin tulossa pyykkikorin kanssa pihan poikki, kun jokin vaisto käski katsomaan pyykkikorin ohi toiselle sivulle. No sieltähän tämä "kaunotar" luikerteli aikamoista kyytiä. Jos olisin vain astellut eteenpäin olisimme törmänneet... huiiiiii.
Onneksi vaisto käski katsomaan sinne sivuun. Pysähdyin siihen paikkaan ja katseella seurasin kyyn menoa minusta ohi ja johonkin se katosi pusikkoon tai pellolle.
No tämän yksilön onneksi täytyy sanoa, ettei siinä ehtinyt mitään tehdä eikä hakea kättä pitempää. (hyi minua.)
Mutta tuon kerran jälkeen olen sitten aina katseellani selaillut ympärilleni missä sitten pihalla liikunkin. Usein myös kumisaappaat jalassa kaiken varalta.

Tässä oli yksi niistä monista tarinoista jolloin kyitä on näkynyt jopa ihan tässä pihapiirissäkin.

Maantiellä ajellessa sitten näitä luikeroita on näkynyt joinakin vuosina oikein useampiakin yksilöitä.

Rantakäärmeitä täällä ei näe, eikä kyitä vastaan minullakaan mitään ole. Metsässä jos näkee, niin saavat olla ihan rauhassa. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #19 : 10.05.07 - klo:16:53 »

Ikävä mainita, mutta kyllä niille tulee tuonelaan kutsu tästä pihasta. [:-(]

Kun Debkin tunnusti niin täytyy minunkin.  [:-)] Pertunmaan talon pihasta löytyy nimittäin työkalu jota jotkut sanoisivat jäätuurnaksi mutta meillä sitä kutsutaan käärmeraudaksi.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sivu luotiin 0.066 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.