Mähän eilisessä päivän ketjussa jo kerroin, että olen saanut kaurapellon ja perunamaan ja auringonkukkia ihan itsestään tänne. Ja mansikkamaan. Mut mansikkamaa jäi kai selostamatta, että miten se oikein...
No on tuolla pieniä villiintyneitä mansikantaimia ollut alusta asti heinikon keskellä. Tekevät peukalonpään kokoisen mansikankin jos hyvin sattuu (On muutes MAKEA! Kuin sokeripala!) Kaiketi siinä joskus on ollut mansikkamaa, lajikkeesta ei hajuakaan, joku vanha varmasti.
Mutta kun se on tänä vuonna aivan röyhähtänyt, se on voitolla heinästä ja lehdet ja kukat valtavan isoja. Nyt aion ihan hoitaa niitä, en päästää heinää valtaamaan aluetta, ja yritän muistaa kastella.
Vuntsin eilen, että miten tää on mahdollista. Piha on muutenkin tänä kesänä ihan erilainen kuin ennen. Eri kasvit saaneet vallan ja yllätyksiä ilmestyy. Päätin, että syy on viime vuoden huippuennätyskuivuus, josta jotkut "tutummat" kasvit eivät ehkä selviytyneetkään, ja nyt on tilaa niille, jotka selvisivät paremmin...
Niin ja noille mansikoille olen tainnut syksyllä viedä kompostimultaa, se selvittänee tuota mahdotonta kokoa. Mä kun en muista mihin mä sitä kompparia olen heitellyt
Vähän joka paikkaan kai.