Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 10.5. Torstai toivoa täynnä......  (Luettu 1151 kertaa)

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
Vs: 10.5. Torstai toivoa täynnä......
« Vastaus #30 : 10.05.07 - klo:11:13 »

Kauppareissu tuli taas tehtyä ja kaapit sekä pakastintakin täydennetty ruokatarvikkeilla.Huomenna aion taas tehdä kaalilaatikkoa kaksi isoa vuoallista,se on niin hyvää  [:-P] [:-P] Riittää taas monen moneksi kerraksi syötävää.
Täällä on satanut edelleen aika ajoin runsaasti välillä.Nyt sitten viimeinkin alkaa näyttää siltä,että pilvipeite alkaisi lopullisesti ohenemaan.Tuulee vain vielä kovin kylmästi ja voimakkaasti.
Jottain pitäis alkaa ruppeemaan,mutta ei oikein huvita nyt minkään homman aloittaminen  [:-I] [:-/]  [:-I]

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #31 : 10.05.07 - klo:11:23 »

Meillä on taivas täysin sininen. Aikaisemmin oli puolipilvistä, mut nyt on tuuli puhaltanut nekin poijes. +12 mittarissa ja tosiaan tuuli puhaltaa navakasti. Jottain tarttis taas puutarhassa tehrä. Mä oon ideoinut sinne nyt kyllä niin paljon tekemistä, että meen ihan pää pyörälle kun astuu ulos, että mihin päin suunnistais.

Ostin orvokkeja ja patjarikkoja, tai mitä lie rikkoja nuo nyt olikaan, joo ja sit, mikäs se nimi nyt olikaan... mätäslaukkaneilikka. (Kasvien nimet on ihania!  :-)) ) Yhden semmottise ostin. Nyt oon köynnösten lisäksi hurahtanut kivikkokasveihin.  :-))

Hur hur.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #32 : 10.05.07 - klo:11:29 »

Ja meillä sataa jotain valkoista...mitäs se olikaan. Ja on kyllä kylymä! Hrr...ja rahatki jäi kotiin. Ja nälkäkin ois. Kurjaa...vali-vali. [:-(]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #33 : 10.05.07 - klo:11:31 »

Ai niin, unohtui sanoa, että tuo Minnin tuulen riepottelema kurre on niin soma...  :-))

No nyt alkaa olla pää sen verran kuiva että josko sitä kauppaan lähtis... Laskutkin on maksettu ja rahaa vieläpä jäi.  :-O
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #34 : 10.05.07 - klo:11:33 »

Ja meillä sataa jotain valkoista...mitäs se olikaan. Ja on kyllä kylymä! Hrr...ja rahatki jäi kotiin. Ja nälkäkin ois. Kurjaa...vali-vali. [:-(]

Pääset mese hiihteleen. Ota asia positiivisesti.  :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #35 : 10.05.07 - klo:11:33 »

Ostin orvokkeja ja patjarikkoja, tai mitä lie rikkoja nuo nyt olikaan, joo ja sit, mikäs se nimi nyt olikaan... mätäslaukkaneilikka. (Kasvien nimet on ihania!  :-)) ) Yhden semmottise ostin. Nyt oon köynnösten lisäksi hurahtanut kivikkokasveihin.  :-))

Hur hur.

Meilläkin kasvaa patjarikkoa kivikkopenkissä ja rantalaukkaneilikkaa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #36 : 10.05.07 - klo:11:35 »

ruokataukokurkistus  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #37 : 10.05.07 - klo:11:40 »

Kohta en uskalla mennä ovelle kahtelemaan mitä pitäis pihalla tehdä  runsaudenpula sielläkin  :-O

Muuten mikä on runsaudenpula  :-O  oonkohan ymmärtänyt sanan ihan väärin  [:-I]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

• Vieras
« Vastaus #38 : 10.05.07 - klo:11:41 »

Hei Tiina, onko se patjarikko kova leviämään... ja leviääkö se noppeesti vai hittaasti, ja kasvaako se kivien yli esimerkiksi. Eli sopiskohan se reunuskasviksi kukkapenkkiin, jossa on luonnonkivistä (ei kovin isoista, aika pienistä) tehty reuna? Kasvaaks se hetikohta sen reunan yli (ei ois tarkoitus...).

Mä pähkään täällä, kun ei tiedä mitä laittais mihin. Sit mä rakennan pientä kivikkoistutusta, jossa on jo jotakin. Jos länttään johkin väliin patjarikon, kasvaaks se esim. muiden kasvien yli tms. Mä oon aika hoona täällä.  [:-I]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #39 : 10.05.07 - klo:11:43 »

Runsaudenpula on sitä, että ei osaa valita, kun on niin paljon valinnanvaraa. Sus.kiel.huolt.toimist.
Kys mit va.  [:-DD]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 10.05.07 - klo:11:43 »

Sus ant lyh vast [:-I] :-))
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #41 : 10.05.07 - klo:11:47 »

Runsaudenpula on sitä, että ei osaa valita, kun on niin paljon valinnanvaraa. Sus.kiel.huolt.toimist.
Kys mit va.  [:-DD]

Kiitti Sus noin minäkin oon aatellut, mut jotenkin kun alkaa ajattelemaan se kuulostaa ihan joltain muulta, ihan kun olis pulaa runsaudesta tms.
 Kävisköhän jo ovella ja menis kokeilemaan niitä kärräyksiä, ei oo oikein intoo vielä  [:-)]

Muuten toissapäivänä täälläkin oli lintulauta viskattu nurinniskoin ja katto maassa  :-))
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

• Vieras
« Vastaus #42 : 10.05.07 - klo:11:54 »

Sus ant lyh vast [:-I] :-))

Vars känn tekst viest  [:-DD]

muoks. känn EI ole yhtä kuin känni tässä tapauksessa.  [:-DD]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #44 : 10.05.07 - klo:11:58 »

Hei Tiina, onko se patjarikko kova leviämään... ja leviääkö se noppeesti vai hittaasti, ja kasvaako se kivien yli esimerkiksi. Eli sopiskohan se reunuskasviksi kukkapenkkiin, jossa on luonnonkivistä (ei kovin isoista, aika pienistä) tehty reuna? Kasvaaks se hetikohta sen reunan yli (ei ois tarkoitus...).

Mä pähkään täällä, kun ei tiedä mitä laittais mihin. Sit mä rakennan pientä kivikkoistutusta, jossa on jo jotakin. Jos länttään johkin väliin patjarikon, kasvaaks se esim. muiden kasvien yli tms. Mä oon aika hoona täällä.  [:-I]

Meillä on kivikkopenkki aika kuivassa paikassa eikä patjarikko ainakaan siinä ole kovasti levinnyt, ei kasva kivien päällä tms. Hidaskasvuinen on, mutta sekin voi johtua siitä paikan kuivuudesta. Ihan reunakivien viereen en istuttaisi kun kuitenkin sitten leviää kiviin asti, ettei tule yli.  [:-)]
Mielestäni se ei myöskään valloita tilaa muilta kasveilta niinkuin esimerkikisi suikeroalpi.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sivu luotiin 0.075 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.