Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 10.5. Torstai toivoa täynnä......  (Luettu 1155 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: 10.5. Torstai toivoa täynnä......
« Vastaus #45 : 10.05.07 - klo:12:07 »

Hei Tiina, onko se patjarikko kova leviämään... ja leviääkö se noppeesti vai hittaasti, ja kasvaako se kivien yli esimerkiksi. Eli sopiskohan se reunuskasviksi kukkapenkkiin, jossa on luonnonkivistä (ei kovin isoista, aika pienistä) tehty reuna? Kasvaaks se hetikohta sen reunan yli (ei ois tarkoitus...).

Mä pähkään täällä, kun ei tiedä mitä laittais mihin. Sit mä rakennan pientä kivikkoistutusta, jossa on jo jotakin. Jos länttään johkin väliin patjarikon, kasvaaks se esim. muiden kasvien yli tms. Mä oon aika hoona täällä.  [:-I]

Meillä on kivikkopenkki aika kuivassa paikassa eikä patjarikko ainakaan siinä ole kovasti levinnyt, ei kasva kivien päällä tms. Hidaskasvuinen on, mutta sekin voi johtua siitä paikan kuivuudesta. Ihan reunakivien viereen en istuttaisi kun kuitenkin sitten leviää kiviin asti, ettei tule yli.  [:-)]
Mielestäni se ei myöskään valloita tilaa muilta kasveilta niinkuin esimerkikisi suikeroalpi.

Kiitos Tiina. Jos ei laittaisi ihan reunakivien viereen, mut vähän kauemmas... ja jos vaikuttaa että ei oo hyvä paikka kuiteskaan, niin... ainahan sen voi siirtää sitten muualle. Mä niin haluaisin sitä tuohon yhden penkin reunamille... Noh saa nähhä mihin ne joutuu.  [:-)]
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #46 : 10.05.07 - klo:12:13 »

Pitäis kai pistää tämä pönttö kiinni ja aloittaa jotakin muutakin tekemään tämän päivän aikana.On vain niin vetämätön olo tällä hetkellä,että ei oikein huvita minkään homman aloittaminen.
Onneksi tuo säätila alkaa kirkastumaan jos se vaikka antaisi minulle innostusta hommien aloitukseen.
Jos vaikka ensin päivän ensimmäiset kahvit tirauttaisin,se varmaan auttaisi asioiden etenemisen eteenpäin menemisen.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #47 : 10.05.07 - klo:13:59 »

Takana soi Kari Tapion CD, olen siks vähän töööt [:40].
Ruokaketjussa puhuttiin varastamisesta.  Mulle kävi kerran, et olin rintsikoita ostamassa.  Niitä oli useammat kappaleet kärryssäni (on mun rolle-kärry).  Ostin ja maksoin yhdet ja läksin tyytyväisenä kaupasta. 
Olin mennyt tyttäreni kanssa jonkun matkaa ja porukkaa lappas ohi ku pipoo.  Sit tyttö kysyi, et miks noi rinskarit ton rollen sarvissa roikkuu?? :-O  Voi jestas, kun hävetti!!  Ja tietty makeesti!
Ei muuta ku käänny takas ja palauta kauppaan hieman nolona, melkein mukaan lähteneet liivit. :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #48 : 10.05.07 - klo:14:08 »

Kaarin  [:-DD]

Mä oon levähdyspiipahduksella sisätiloissa. Ei kerma kaikkiaan jaksa koko ajan kitkee. Tai alkaa itkee. Niin ja pitää AJATELLA. Suunnitella. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty - pitää paikkansa. Suurin homma tuntuu nyt olevan suunnittelu, siis puutarhasuunnittelu, kuin itse tuo tekeminen. Muokkaan kuntoon tuolla vanhoja räjähtäneitä rikkaruohottuneita kukkapenkkejä.  [NUT] Siirtelen vahoja kasveja vähän ryhmiin, kun ovat levinneet ihan miten sattuu yms. Lääh.  :-))
« Viimeksi muokattu: 10.05.07 - klo:14:12 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #49 : 10.05.07 - klo:14:11 »

Mä lähdin kerran Tiimarista ostosten maksamisen jälkeen ulos, kävelin jonkin matkaa, ylitin suojatien... ja huomasin, että käsivarressa roikkuu Tiimarin tyhjä ostoskori. Miten hävettikin, vaikkei kovin moni ehtinyt varmaan huomata eikä ihmetellä.  [:-DD]
Kirjattu

vieras

• Vieras
« Vastaus #50 : 10.05.07 - klo:14:15 »

hassua mä mikään vieras ole, mutta kirjauduin ulos..kun piti ite mennä ulos...tupakalle!  :-))
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 10.05.07 - klo:14:17 »

Mikähän siinäkin on, et luulee kaikkien näkevän erheensä ja saa hävetä silimät päästään? [:-I]
Samanlainen tunne on kun kaatuu.  Kerran aika kinkkisessä tilanteessa kompastuin kohollaan olevaan kiveykseen.  Aikaan, kun mun ois pitänyt olla mahdollisimman edullisen näköinen..Siitäs sain nenilleni ja lankesin omaan ansaan!  [:-DDD]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #52 : 10.05.07 - klo:14:18 »

hassua mä mikään vieras ole, mutta kirjauduin ulos..kun piti ite mennä ulos...tupakalle!  :-))

Ettei kyseessä ole Kaija-vieras?? [:-I] :-))
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #53 : 10.05.07 - klo:15:00 »

Ettei kyseessä ole Kaija-vieras?? [:-I] :-))

Ei ole kyseessä kaija-vieras!  :-))  Mulla on ollut sen verran kiireitä harkkari-poikaa ruoskiessa, etten ole ehtinyt pöntölle ennen kuin nyt vasta. olen pitänyt itseäni liikkeellä kahvin voimalla ja nyt oli pakko pysähtyä syömään, kun alkoi heikottaa. ja kohta jatkamaan hommia, että ehtii viisuilemaan!  [:-)]

Sus

• Vieras
« Vastaus #54 : 10.05.07 - klo:15:03 »

Taitaa olla mese-vieras. Kun tuolla valokuvaosastossakin kirjoitteli joku ihan meseltä kuulostava "vierastuttu".  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #55 : 10.05.07 - klo:15:04 »

Hitsi, mie lössähän, ei meina hurtsittaa mennä ulos takasin. Mut kyl mää nyt meen. Meen siirtämään lipstikkaa.  :-))
Kirjattu

vierasvieras

• Vieras
« Vastaus #56 : 10.05.07 - klo:15:34 »

Taitaa olla mese-vieras. Kun tuolla valokuvaosastossakin kirjoitteli joku ihan meseltä kuulostava "vierastuttu".  :-))
Sus on selevännäkijä! ehän mä muistanukkaa!  [:-DD]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #57 : 10.05.07 - klo:16:13 »

:-)) Mukava oli lukea tätä. Kiittis vaan kirjoittajille ja kiitos kuvista!
Kaijalle ja Pasille Mukavaa Viisu iltaa! [:-)]

Täällä sitten aamulla satoi ja satoi niin, että lintuja oli ihan hirveästi ruokintapaikalla. Täällä on vielä pieni muotoista ruokintaa ylläpidetty.
Mittarissa aamulla alin lukema ollut +1,0 astetta ja nyt sitten +8,8 astetta. Hieman kirkastuu jo, mutta tuulta on jonkin verran.

Kohta ulkoilemaan hieman. Mukavaa Päivän jatkoa Kaikille! [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #58 : 10.05.07 - klo:16:18 »

Kotiuduttu. [:-)]      Ulkona aurinko paistaa, mut tuuli on aika viileetä .........+10,4 vaan mittarissa.

Ihana näköista ulkona kun koivut ja muut lehtipuut jo alkuun vihertää ja vaahterat kukkii kauniisti, muutenkin luonto vihertää aika mukavasti.  [:-)]

Tässä sitä on ihmetelty että onko se telkkä pahus pesätouhuissa siellä asuintalon ylävintillä (tuuletusreikä vintinikkunan yläpuolella)
kun jokapäivä se sieltä lentää jossain vaiheessa ulos ja taas siten jonkinajan kuluttua takaisin  :-O  ehkä pitäisi käydä kurkkaamassa mutta kun se on niin hankala juttu kaikinpuolin....
Paikallislehdessä oli että viime lauantaina on nähty harjalintu Paneliassa.... :-O

Vähänaikaa taas ruuan sulattelua pöntöllä  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #59 : 10.05.07 - klo:16:44 »

Kierros tehty ja kilometrejä nyt vähän alle 40 joten illalla vähäsen lisää  [:-)]

Sus paaaaljoooon kuvia sitten puutarha töistä   [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sivu luotiin 0.095 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.