Huomentaita!
Pilvessä taivas, mutta jostain raosta hiukan aurinkoa tulee. Lämpöä jo +15, taitaa tulla lämmin päivä.
Koin äsken "kauhistuksen", kun... Kaksi harmaasieppoa on tutkinut mun räystästä taas pesäntekoaikeissa. Viime vuonna tuhosin heitin aikeet laittamalla kourun päälle lautoja, eihän siihen voi pesiä, kun tulee sadevedet niskaan. Rakentamista eivät olleet ehtineet aloittaa. Asetin seinälle sitten samoille kohdin kattolipan alle kukkaruukkutelineen, että jos se kelpais, no ei kelevannut.
No nyt ne taas lenetee siinä räystäskourun luona, ja menin just ulos aikeena ottaa tikaraput ja katsoa, ovatko hitsi pesää jo rakentamassa kouruun... niin mitä! Ei... ei kouruun... vaan siinä kukkatelineessä on jo melkein valmis pesä! Nyt se sit kelpas! Se on semmonen metallinen 15 cm halkaisijaltaan, pyöreä, ja n. 5 cm korkuiset reunat, eli TÄYDELLINEN pesäteline. Kaiken lisäksi sen telineen ei enää pitänyt siinä edes olla, vaan olin unohtanut sen siihen! On sen verran korkeella, ettei katse osu siihen. Ei muuta, mutkun en linnunpesiä haluaisi tänne kissojen vuoksi.
![Hmmm.. [:-I]](http://mylly.hopto.me:8080/pkfoorumi/Smileys/Ponttola_1/3.gif)
Nyt sit joutuu vahtaamaan, no vahtaanhan mä kyllä mut silti.
Tietääkö joku lentääkö harmaasiepon poikaset pesästä suoraan puun oksalle lentokykyisinä, vaan oleskeleeks ne nurmikolla maassa, missä emo vielä ruokkii niitä, vai kuinka? Vastatkaa pliis, jos joku tietää.