Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pikkukiikarit  (Luettu 272 kertaa)

Matkijalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 671
Pikkukiikarit
« : 24.08.06 - klo:15:37 »

Olen aina kävelyllä ruokatunnilla. ei siellä juuri mitään ole, mutta kun toi joki on niinkuin maantie muuttolinnuille, joskus onnastaa. Viime viikolla näin komean haukan aika läheltä.

No, siellä tarttee olla tietysti kiikari. Vyökkä roikkuu yleensä pieni 8x25 malli:
http://www.opticsplanet.net/nikon-sportstar-8x25-ultra-wide-angle-binoculars-8201.html

omani eri merkkiä jota ei enää saa, ja oikeestaan parempi kuin tuo. Nikon ei oikein osaa tossa koossa tehdä 10x kiikaria, ovat melko epätarkkoja paitsi ihan keskellä linssiä. Toinen suosimani malli on hieman isompi:
http://www.opticsplanet.net/nikon-9x25-prostaff-atb-waterproof-all-terrain-binocular-7484.html
siinä on porro prismat joten isompi. Saa 8x, 9x ja 10x vahvuudessa. Mahtuu ainakin pusakan taskuun. Saa sen koteloonkin joka roikkuu vyöllä.

Jos noita katselette jossain marketissa tai muualla, pitää ehdottomasti saada kokeilla mallikappaletta. Niissä on kauhean paljon huonoja malleja, joka näkyy kyllä hinnastakin. 40-50 eurolla sais jo kelvollisen. Opticronin Taiga suosittu Euroopassa, kai satasella.

Mitä käytätte?
« Viimeksi muokattu: 24.08.06 - klo:15:38 kirjoittanut Matkijalintu »
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 806
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Pikkukiikarit
« Vastaus #1 : 24.08.06 - klo:15:40 »

Paremmat kiikarit ovat:

Bresser Corvette 8x42
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Pikkukiikarit
« Vastaus #2 : 24.08.06 - klo:15:54 »

Minun kiikarit on Nikon Monarch 8x42 ja olen niihin kyllä tosi tyytyväinen ollut. Näissä on oikein hyvä valovoima.


Kirjattu

Matkijalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 671
Vs: Pikkukiikarit
« Vastaus #3 : 24.08.06 - klo:16:17 »

Juu, on mullakin Monarch 10x42, samaa sarjaa. Mutta ne nyt on erikoisesti lintuja jahdatessa. Nää pikkumallit ovat muuten vain ulkoillessa. Liikun esm. partiolaisten kanssa ja silloin ei niin joka lintua pysähdytä katsomaan, ja painoakin on turhaan, tai sitten ne eivät roiku kaulassa. Nää pienet mulla roikkuu yleensä vyöllä tai ovat taskussa pusakassa. Ei niissä ole edes sitä remmiä koskaan laitettu kiinni.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.309 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.