Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Päivän Hyvä Teko  (Luettu 335 kertaa)

tassu-jkl

• Vieras
Päivän Hyvä Teko
« : 31.05.07 - klo:14:37 »

Teinpäs tänään hyvän teon! - tai itseasiassa itse en tehnyt mitään, sillä kävin vain luovuttamassa verta.  :-))

Miten loistava hyvä teko, sai vaan maata mukavalla tuolilla ja kaupanpäälle sai vielä  [:34]-muotoisen kärpäslätkän, jäätelöä, keksiä, kahvia jne, naminami  [:-)]
Eikä tarvitse lähteä lenkillekään tänään, kun luovutuksen jälkeenhän ei saisi hirveästi riekkua.
Viereisellä pedillä oli mies joka oli käynyt luovuttamassa yli 100 kertaa! Itselläni oli vasta toinen kerta..

Olisi jännä tietää kuka/ketkä syöpäpotilas, leikkauspotilas, lapsi tai vanhus vereni saa.  kai ne kuitenkin jollekin kelpaa [:-I]

Nyt vaan juomaan paljon nestettä.. mutta ei alkoholia, humaltuisi nyt liian helposti  [:-P]

Mitä muita hyviä tekoja on tapahtunut? [:43]
pienet mukavat asiat on niitä tärkeimpiä  [:31]
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
Vs: Päivän Hyvä Teko
« Vastaus #1 : 31.05.07 - klo:14:58 »

Hyvä Tassu! [:72] Veresi menee useammallekin potilaalle, olen kuullut että siitä erotellaan plasma (eni se peruslitku), punasolut, valkosolut ja sitten vielä jotakin. Siitä on joku aika kun itse viimeksi kävin, mutta kun on ollut paino sen verran matalalla etteivät huoli...
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #2 : 31.05.07 - klo:17:48 »

Voi kun voisikin luovuttaa verta,kun mulla on vielä veri niin "vahvaakin"   [:-I]
Minulla Hb-arvot suunnilleen aina 160-165 mutta verenpainelääkitykseni ja astmalääkitykseni vuoksi en voi verta luovuttaa  [:-(]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3 : 31.05.07 - klo:18:02 »

Verenluovutus [:72]  Itse tein hyvän teon,kun käytin vanhaa äitiäni kaupoilla ja nostin automaatilta rahaa hänelle tai hyvä ja hyvä...ihan itsestään selvyyshän se on,että vanhempia autetaan ja muistetaan niin kauan kun he meidän elämässämme elävät.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jaska

• Vieras
« Vastaus #4 : 31.05.07 - klo:18:54 »

Silloin kun menin sitä luovuttamaan, oli liian alhainen hemoglobiini, nyt kun on hemoglobiini kohdallaan on nuo lääkitykset, taas ei ikävä kyllä käy !  [:-(]
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 31.05.07 - klo:19:45 »

Monen monta kertaa on tullut käytyä ja taas menen heti kun sinne kelpaan. Nyt on vielä nuo Pikkutipun imetyskuviot esteenä.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 31.05.07 - klo:20:18 »

Juu,minä myöskin olen muutaman kerran käynyt mutta enää ei kelpaa minun veri muille kun hyttysille  [:-)]
Ja niille vielä ylenpalttisen hyvin kelpaakin  [:-/]
Kirjattu

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #7 : 31.05.07 - klo:20:35 »

Olen itsekin käynyt säännöllisesti verenluovutuksessa nyt lähivuosina.
Nytkin on kutsuttu tekstiviestillä peräti kahdesti....Harmittaa kun en ole ehtinyt [:-(]
Minusta työpaikalta pitäisi löytyä joustoa päästä noin tärkeään asiaan, jos se vain suinkin on mahdollista.
Aion ottaa sen esille meen palavereissa.
Hieno tapa auttaa. Ja tosiaan siitä verestä erotellaan monia eri juttuja, apua voi saada useampikin ihminen.
Minulla on ollut aina hyvä veri ja olen iloinen kun voin näin auttaa edes. [:34]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 31.05.07 - klo:21:06 »

Minäkin haluaisin osallistua päivän hyvään tekoon, mutta minulla on kaikki rajoitukset sitä alipainoa mukaan lukematta!!!   On se hyvä, että ees yks kriteeri osuu kerrankin kohalleen...  [:-I]  [:-DD]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
« Vastaus #9 : 31.05.07 - klo:21:34 »

Mie aikoinaan ehin luovuttaa semmoset 50 kertaa, mut sit tul miullekki nuo hemmetin lääkitykset ja rytmihäiriöt, joten kaput sano tohtoor.. [:-I]..työporukan kans käytiin ja jopa tulivat työpaikalle piikittää meitä..myöskii parikertaa tuli äkkilähtö kutsuttuna..ihan oikeesti siitä saa hyvän mielen.. [:-)] [:44]
Kirjattu

tassu-jkl

• Vieras
« Vastaus #10 : 01.06.07 - klo:10:52 »

Verenluovutus [:72]  Itse tein hyvän teon,kun käytin vanhaa äitiäni kaupoilla ja nostin automaatilta rahaa hänelle tai hyvä ja hyvä...ihan itsestään selvyyshän se on,että vanhempia autetaan ja muistetaan niin kauan kun he meidän elämässämme elävät.

[:30] näitä ihania päivän hyviä tekoja :) toiselle ehkä itsestään selvyys, mutta ei ehkä nyky yhteiskunnassa niinkään itsestään selvyys kaikille. mutta varmasti itsellesi ja äidillesi tuli hyvä mieli  [:-)]

Ei päivän hyvät teot ole ehkä mitään maailmaa mullistavia. Minä tein tänään ukkelilleni eväsleivät töihin valmiiks sillä aikaa kun hää oli aamulla koiran kanssa ulkona. (toiset reippaat naiset tekevät joka ikinen aamu miehelleen eväät töihin..)

Hyvät teot ovat niin ihanan suhteellisia  [:33]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #11 : 01.06.07 - klo:18:21 »

Niin, suhteellisen ihanaa se on.
En voi sanoa tätä päivän hyväksi työksi, mutta kävin juuri Kaapoa rapsuttelemassa. Hoitelen häntä viikonlopun ajan.
Kyllähän se vaan tuntuu ihanalta, kun entinen pihoilla lymyävä kissa nyt tyytyväisenä kehrää omassa kodissaan. [:-)]
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 01.06.07 - klo:18:32 »

Olen kanssa aikoinaan luovuttanut yli kolmekymmentä kertaa, vaan enää ei taida minun veri kelvata, syynä omat sairaudet ja lääkitys. Muuten kyllä kavisin vieläkin.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.216 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.