Mä kasvattelen harson alla kasvatan herkimpiä kasveja. Kokeeksi laitoin keväällä luffaa, nuppuja siinä on ollut, mutta ensimmäisen kukan se avasi viime viikolla, saapas nähdä ehtiikö siitä enää mitään tulla, samanlaisen hoidon saanut kuin kurkku.
Inke mainitsi paprikasta, mulla on tavallinen paprika kasvamassa, alkukesällä yksi kaupan paprika pääsi ylivanhaksi, otin siemenet talteen, annoin kuivua. Huvikseni ajattelin kokeilla itävyyttä, laitoin yhden purkkiin, ja kappas vain siitä tuli taimi, annoin sen kasvaa, vaikka olikin jo juhannuksen seutu. Viime viikolla se teki ensimmäisen kukan, josta on kasvanut jo
pikkuhedelmä, kukkia on tulossa lisää. Mulla on lisäksi chiliä ja pepperonia ja ruukkuparikaa ja ne on tuottaneet satoa ihan mukavasti, keittiöikkunalla ovat kasvaneet. Ruukkupaprikalla meni aikaa kukinnasta
hedelmiin pari kuukautta, tuon kuvan otin jo alkukesällä. Aika näyttää, miten pitkälle tavallinen paprika ehtii arvelen, että parisen kuukautta voi menna, mutta senhän voi käyttää jo vihreänä, jos ei ehdi kypsyä enempää.