Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Huomenna se alkaa!  (Luettu 463 kertaa)

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Huomenna se alkaa!
« : 31.05.07 - klo:18:42 »

Huomisesta lähtien siis ravintoloissa ei voi enää tupakoida. Tulee varmasti tällaisia paikkoja meillekin
(Tämä kyseinen paikka oli Tallinnassa Rocca al maren -ulkomuseoalueella)
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Huomenna se alkaa!
« Vastaus #1 : 31.05.07 - klo:18:47 »

Koko päivän radiossa selvitetty ko. asiaa puolesta ja vastaan  [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #2 : 31.05.07 - klo:18:50 »

Loppu sitte ravintelissa käynti... [:-I]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 31.05.07 - klo:18:53 »

En tupakoi, enkä käy ravintolassa, mutta silti en oikein ymmärrä näin jyrkkää kieltoa. Mitä tällä loppuviimeksi saadaan aikaan  :-O ?
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 31.05.07 - klo:19:51 »

Juu samaa ihmettelen minä, vapaasti myynnissä oleva tuote eikä saa enää juuri missään käyttää.
Itse en polta enää, että ei sillei koske, mutta ihmetyttää.

Koskas se viinan juonti kielletään ravinteleissa, enempi siitä haittaa usein on  [:-DD]
Kirjattu

Erkki

• Vieras
« Vastaus #5 : 31.05.07 - klo:20:50 »

Oli se hirveetä kun ravintolareissun jälkeen piti käydä suihkussa karmeen tupakinsavun pois pesemiseksi. Henkilökunta joutui tähän savuterroriin joka päivä. Suurin osa on tällä tyytyväisiä sävuttomiin ravintoloihin. [:-I]
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 31.05.07 - klo:21:17 »

Nyt ei enää hetkauta minuakaan. Ja Jarmo-kummitussetä on iloinen!  :-))  Hömiksen kanssa asiasta keskusteltiin iltamassa. Minä en halunnu sitä polttamista lopettaa, mutta oli pakko!!! Meinaan maistu niin totaalisen pahalle, etten pystyny polttamaan. Hyvä niin. Olo oli semmonen, että ihan kuin oisin tupakanvierotustabletteja käyttäny. Muuttu kerralla mualima. Sitä en tiedä miksi... ihmettelen aina vaan  [:-I]  [:-I] [:-I]

Tätä samaa olotilaa toivon varsinkin niille ihmisille, jotka haluavat päästä tupakoinnista eroon. Tsemppiä teille. Jos tietäisin sen salaisuuden, niin kertoisin sen mielelläni kaikille muillekin sitä haluaville. Ja olisin ihan tautisen rikas ihminen!!!   [:-DD] [:-DD] [:-DD]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 31.05.07 - klo:22:12 »

On ollut tiedossa muutama mukava ruokaravintola jossa on savutonkin puoli mutta, ei se savu katso kieltoja. Onneksi saatiin tämä laki, sille  [:63] Nyt voi mennä huoletta syömään maistuvaa ilman hajuhaittaa [:-)]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #8 : 31.05.07 - klo:23:28 »

Itse en tupakoi ja  [:5] uudelle laille joka kieltää tupakoinnin sisällä ravintoloissa ja jos haluaa polttaa niin ulkona on tilaa sauhutella .... [:-)] [:-)]
Kirjattu

Marjuli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nurmijärven mummo
« Vastaus #9 : 01.06.07 - klo:01:06 »

Vaikka itse poltankin VIELÄ, ei tämä laki paljoa haittaa. Aika harvoin tulee käytyä ravintoloissa. Ja sen aikaa, kun istuu ravintolassa voi olla polttamattakin. Ruokakin maistuu paremmalta.
Onkos Marleena nykyisin savuton?! Hienoa! Jatka valitsemallasi tiellä.  [:5]
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #10 : 01.06.07 - klo:02:15 »

Olen onnellinen tästä lakiuudistuksesta kahdestakin syystä.Ensinnäkin minäkään en voi mennä paikkoihin,missä on tupakansavua johtuen astmastani.
Toiseksi ravintoloiden työntekijöille päätös on hurjan  hieno ja hyvä asia.Hehän joutuvat työskentelemään pitkät päivät koko ajan tupakansavuisessa ympäristössä.
Kyllä jokaisen tupakoivan ihmisen pitäisi pystyä olemaan polttamatta muutama tunti.Onhan nykyään jo pitkät lentomatkakin muutettu savuttomiksi.
Kirjattu

Jani

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 01.06.07 - klo:07:56 »

[:-)] Eipä haittaa kun en polta tupakkaa..

No alussa on monella totuttelemista, mutta aika kun kuluu, siitä tulee
ihan arkipäivää ettei ravintoloissa saa polttaa enään   [:-I]
Kirjattu
#Jani#

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #12 : 01.06.07 - klo:09:10 »

Suomihan taisi olla ihan viimeisiä euroopan maita missä tämä täyskielto tuli voimaan. Minusta kielto on hyvä ajatellen juuri esim. ravintoloissa työskenteleviä. Itse käyn niin vähän ravintoloissa että minulle henkilökohtaisesti on ihan sama saako poltaa vai ei. Mutta kyllä ainakin ruokaravintolat on mukavampia savuttomina.  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 01.06.07 - klo:12:45 kirjoittanut Tiina »
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #13 : 01.06.07 - klo:12:04 »

Itse en tupakoi - enää.
Mutta kyllä mieluummin menen ruokailemaan paikkaan, jossa ei tupakoida. Hirveää se tupakanhaju sitten vaatteissa ja hiuksissa.
Kirjattu

tassu-jkl

• Vieras
« Vastaus #14 : 01.06.07 - klo:12:36 »

vaatteet haisee ja tukka haisee ja itelläni vielä silmät vuotaa..voivoi
mutta ei kai tuo uusi laki ensisijaisesti minua asiakasta ajattelekaan..
vaan niitä työntekijöitä..ja työntekijöiden syntyviä lapsia
aikoinaanhan sai jokaisella työpaikalla polttaa
ja varmasti jokainen on nykyään tyytyväinen siihen ettei tarvitse toimistotyössä istua 8h savupilven keskellä, eikö? jos nyt joku toimisto sallisi työtiloissa tupakoinnin, niin varmasti aika monta oikeusjuttua siitä poikisi..  [;-)]
Tilastollisesti positiiviset terveysvaikutukset tulevat esille ehkä vasta useiden vuosien päästä, mutta jokainen vanhenee... aina ajatellaan vain sitä keuhkosyöpää.. mutta miten olisi sepelvatimotauti, astma, keuhkoahtaumatauti (hui on muuten hirviä sairaus), rintasyöpä, ..kätkytkuolema...  jnejnejne [?-/]
tuola radiossakin on tänää moni sanonut, että eihän sinne ravintolaan ole mikään pakko mennä töihin, mutta eihän sielä kohta olisi ollut enää ketään töissä  [NUT] ja ehkei se alan vaihtokaan ole mikään simppelijuttu. mukavaa että voi edellee käydä ravintelissa vähän [:20] ja  [KIPPIS]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.068 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.