Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kirjasuosituksia lomalukemiseksi  (Luettu 459 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Kirjasuosituksia lomalukemiseksi
« : 05.06.07 - klo:11:01 »

Lomalukemista on joskus vaikea löytää joten kerätäänkö tähän vinkkejä kivoista kirjoista jotka sopii lomalukemiseksi.  [:-)]

Itse luen parhaillaan melko hulvatonta kirjaa: Leonie Swann: MURHA LAITUMELLA

Kirja kertoo Irlantilaisesta lammaspaimenesta joka löytyy murhattuna laitumelta ja hänen paimentamansa lampaat alkavat selvittää murhaa. Olen lukemisessa vielä aika alkuvaiheessa mutta kirja tuntuu olevan juuri lomalukemiseksi sopiva.  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 05.06.07 - klo:15:45 kirjoittanut Tiina »
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kirjasuosituksia lomalukemikseksi
« Vastaus #1 : 05.06.07 - klo:11:21 »

Katsoin aamuteeveestä kerran tämän kirjan kirjoittajan haastattelun ja mielenkiinto heräsi...ei vain tule käytyä kirjastossa.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #2 : 05.06.07 - klo:11:25 »

Katsoin aamuteeveestä kerran tämän kirjan kirjoittajan haastattelun ja mielenkiinto heräsi...ei vain tule käytyä kirjastossa.

Minä sain vinkin juuri siitä samaisesta haastattelusta.  [:-)]

Nykyään varaan melkein kaikki teokset etukäteen kirjastosta, siten kiireinenkin saa kivaa lukemista ja myös uutuuksia. Siinä vaan jää pois se ihana kirjojen penkominen ja ominaistuoksu kun kirjoja selaa. Sitten kun minulla on aikaa niin hautaudun kirjastoon päiväkausiksi. :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Jaska

• Vieras
« Vastaus #3 : 05.06.07 - klo:11:58 »

21.7. ilmestyy viimeinen ( ? ) Harry Potter-kirja "Harry Potter and the Deathly Hallows" ja sehän on mulle must, kun kaikki muutkin ovat hyllyssäni.
 Nyt Luen sitä Virpi Hämeen-Anttilan "Kolmastoista lapsi"-teosta ja kun palautan sen, tutkin tarkkaan Haarajoen pikkukirjaston uutuushyllyt.
Euromarketissa oli jonkun sortin alennusmyynti ja heti tarttui Leena Lehtolaisen pokkari mukaan, niitäkin on vino pino tuolla makkarin Lundiassa.
Tiinan sanat "sitten kun on aikaa" lipsahtavat minultakin usein, mitähän kaikkea siihen sisältyykään ?  :-O
Kirjattu

kuukkeli

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 05.06.07 - klo:12:06 »

Diana Gabaldonin Muukalainen -sarjan KAIKKI osat kannattaa lukea!  [:-)]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #5 : 05.06.07 - klo:12:17 »

Marcel Proustin "Kadonnutta aikaa etsimässä"-sarjan suomentaja oli myös aamu-TV:n haastateltavana ja puhui niin innostuneesti asiastaan,että on varmaan pakko ainakin yrittää ! Onko kellään kokemuksia ?  :-O
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 05.06.07 - klo:12:56 »

Diana Gabaldonin Muukalainen -sarjan KAIKKI osat kannattaa lukea!  [:-)]
Mulla just eka kirja menossa.... voi olla etten päästä käsistäni, vaikka onkin yli 800 sivuinen  :-)) . Tätä meinasin minäkin kehua.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 05.06.07 - klo:15:19 »

Aku Ankka  [:-DD]
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #8 : 05.06.07 - klo:18:30 »

Marcel Proustin "Kadonnutta aikaa etsimässä"-sarjan suomentaja oli myös aamu-TV:n haastateltavana ja puhui niin innostuneesti asiastaan,että on varmaan pakko ainakin yrittää ! Onko kellään kokemuksia ?  :-O
Kannatta yrittää! Upea muistaakseni 7-osainen jättiteos..Ite oon tenttinyt siitä viis osaa romaanisessa filologiassa joskus kauan sitten, mutta lukeminen oli nautinnollista, mutta ei helppoa..valtavan pitkiä lauseita..

Omalta osaltani: ne ihanat muumikirjat! [:-)] [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Kirjasuosituksia lomalukemiseksi
« Vastaus #9 : 05.06.07 - klo:21:31 »

Vihdoinkin kirjastossa löytyi  Elämää metsässä  /  Thoreau, Henry David    http://agricola.utu.fi/nyt/arvos/arvostelut.php?arvostelu=257

- joskus nuorena olen lukenut, nyt minulle ajankohtaisempi  [:-I] kirja ilmestynyt v. 1854   :-O

Eilen alkoi TV:ssä ykkösellä  -->   10 kirjaa jotka muuttivat maailmaa  http://www.yle.fi/tv1/ohjelmaopas.php?serial=t0140638087813   koetan seurailla
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Marjuli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nurmijärven mummo
« Vastaus #10 : 06.06.07 - klo:12:31 »

Toivottavasti ehdin lukea tänä kesänä. Taas tulossa paljon saksalaisia vieraita ja heinäkuussa häät (Didin pojan) Saksassa. Ehkä heinäkuun loppupuolella on muutama päivä, jolloin voin ottaan kirjan käteen. Kesäisin ei tule luettua illalla sängyssä. Ainakin tällä hetkellä istun ennen nukkumaanmenoa ulkona ja kuuntelen lintuja. Oikeastaan syksy ja talvi on minulle lukemisen aikaa.
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #11 : 07.06.07 - klo:00:43 »

Jossain ketjussa mainitsin Italo Calvinon nimen..ja ken ei ole lukenut Kosmokomiikkaa, kannattaa kokeilla! :-))
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #12 : 07.06.07 - klo:05:03 »

Sain eilen kaksi ensimmäistä osaa "Kadonnutta aikaa etsimässä", hyvä alku !  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.156 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.