Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Äänestyksestä  (Luettu 957 kertaa)

Sus

• Vieras
Äänestyksestä
« : 25.08.06 - klo:11:38 »

Nyt kun meillä on uusi hieno systeemi, niin koko äänestyshomman luonnekin hiukan muuttuu. Ennenhän kaikki äänet olivat kaikkien näkyvillä, ja minusta se oli mukavaa. Nyt mielestäni pikkupuute on se, ettei äänet näy muuta kuin numeroina.

Siksipä - kuten huomaatte - äänestysketjut on jätetty avoimiksi niin, että niihin voi kirjoittaa. Tämä tarkoittaa, että niihin SAA kirjoittaa. Saapi vaikka kertoa omat äänensä. Se voisi olla jopa toivottavaa (miun mielestä ainakin), koska varsinnii kuvien laittaja on aina hyvin iloinen palautteesta. Varsinkin positiivisesta semmoisesta.  :-))

Eli jos haluatte/viitsitte/ehditte/jaksatte laittakaa vaan vapaasti mukaan jotain pikkuviestiäkin sinne viestiketjuun. Vaikkapa omat äänenne, eli mistä kuvasta tykkäsi.  [:-)]

Meinaan, muuten tällaisen äänestyksen luonne on aika "kliininen". Siihen vois puhaltaa hiukan henkeä mukaan.

Leikkimielellä ja positiivisesti!  :-))
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Äänestyksestä
« Vastaus #1 : 25.08.06 - klo:11:44 »

Olet aivan oikeassa Sus. Ehkäpä voidaan itse aloittaa tämä pisteiden paljastus  :-)) .
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #2 : 25.08.06 - klo:11:49 »

Olet aivan oikeassa Sus. Ehkäpä voidaan itse aloittaa tämä pisteiden paljastus  :-)) .

Mä ainaskin paljastan pisteeni heti kun vaan oon ensin antanu ne. Kohta pitää lähtä valkkaamaan.  :-))

Mutta tosiaan, jos vaan annetaan pisteet ja kilpailu on "pelkkiä numeroita" niin jää aika "tyhjäksi".

Ja luonnollisinta sitä pikkukommenttia/viestiä on antaa sillä hetkellä kun on just äänestänyt, koska silloin homma on muistissa. Sitten kun kisa on ohi, harvemmin enää paljoo palautetta/kommenttia tulee. Silloin tulee onnitteluvaihe plus kuvaajien "itsensäpaljastamisvaihe"  [:-DD].
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 25.08.06 - klo:11:52 »

kävin kirjoittamassa, vaan poistin vielä omat "paljastukseni". Aattelin että jutellaan vielä aiheesta. Siis mitä mieltä ovat ihmiset näistä omien pisteiden esiin tuomisesta. Joko heti vai äänestyksen jälkeen, vaiko ei ollenkaan?
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #4 : 25.08.06 - klo:12:55 »

Miun mielestä voisi heti laittaa omat äänet esille, niin hän se oli ennenkin ja se oli hyvä juttu  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #5 : 25.08.06 - klo:14:19 »

Mitenkäs on tämän aiheen kanssa, laitatteko mielipiteitä? Tai sitten äänestysketjujen ylläpitäjän saavat päättää asian, sopisiko?
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 25.08.06 - klo:14:20 »

Eikös mentäis sitä rataa, jota ollaan alunperin kuljettu, ettei kovin sekaannuksia tulis.
Selvät pelinsäännöt ja säännöistä vastaavat, niin päästään turvallisesti eteen päin. [:-)]
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #7 : 25.08.06 - klo:14:25 »

Mielelläni "paljastaisin" mä ainakin omat valintani ja antaisin positiivista palautetta kuvien laittajille. [;-)]

Ja kiitos puppu, Sus ja Hilu hienosta hommasta! [:-)]
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 25.08.06 - klo:15:07 »

Minä mielelläni annan myös palautetta kuville. Niitähän jokainen kuitenkin haluaa  :-)).

Siis ne jotka haluavat, voivat laittaa samantien samaan ketjuun kelle antoivat pisteet, eikös.
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #9 : 25.08.06 - klo:15:17 »

Jos sitä kysytään niin ei mun mielestä pidä kertoa äänestystulosta, ku vasta sitten, kun kaikki äänet on annettu.
Kirjattu

Hilu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
« Vastaus #10 : 25.08.06 - klo:15:22 »

Tuota... jos tehtäisiin nuo "paljastukset" vasta sitten kun äänestys on päättynyt ainakin nyt tällä ensimmäisellä kerralla. Puidaan tämä juttu sitten seuraaviin kisoihin mennessä selväksi. [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #11 : 25.08.06 - klo:15:23 »

kyllä minäkin sitten jos saan äänestettyä paljastan vasta äänestysajan jälkeen ketä tuli äänestettyä
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #12 : 25.08.06 - klo:15:37 »

Jess, Hilu ja muut, tietty, vasta sit kun pelit on pelattu! :-))
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 25.08.06 - klo:15:43 »

Pönttökansalaisvelvollisuus täytetty.  :-))
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 25.08.06 - klo:16:04 »

Semmoinen toive olisi minulla, että olisi kiva lukea perusteluja valinnoille jne. mutta sellaisen varsinaisen valokuvakilpailumaisen arvostelun soisin pysyvän poissa Pönttölästä edelleenkin. Siis tyyliin "Olisin valinnut parhaaksi kuva nro X muuten, mutta rajaus on siinä puutteellinen ja terävyydessäkin toivomisen varaa. Myös värit ovat huonot ja aihekin huonosti valittu" (anteeksi oikeiden kuvakilpailujen ystävät, minä vain en tykkää tuosta ruotimisesta kun se on minusta jotenkin kertakaikkisen lytistävää).

Positiivista otetta ja kepeää leikimieltä siis edelleenkin, vaikka äänestykset hoituvatkin napin painalluksella. Silleen että ei kenellekään tule paha mieli näiden kilpailujen takia! Ne oikeat varsinaiset valokuvauskilpailut sitten erikseen. Niissä rakentava kritiikki on paikallaan ja varmasti myös auttaa kuvan laittanuttakin harrastuksessa eteenpäin. Kehutaan me kun on kehumista ja kyllähän sitä kehumista aina jostain löytyy ja jos ei meinaa löytyä, niin haetaan vaikka täikammalla!   [:45]
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Sivu luotiin 0.419 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.