Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Miten sinä luovut vanhoista "höyhenistäsi?

Heität surutta roskiin
- 5 (3.1%)
Viet kierrätykseen
- 18 (11.2%)
Säilytät kaapissa, vaatetangoissa, tms pitkään
- 25 (15.5%)
Säilytät ja suunnittelet mitä niillä tekisit
- 13 (8.1%)
Kuvittelet miten käytät niitä vielä vähän hoikistuttuasi
- 20 (12.4%)
Kuvittelet yhdisteleväsi eri vaatteita keskenään
- 3 (1.9%)
Käyt ihmettelemässä miten tällaisia vaatteita koskaan olet hankkinut
- 8 (5%)
Käyt välillä käpälöimässä ja jäät muistelemaan hauskoja muistoja
- 5 (3.1%)
Joku kiva väri estää sinua heittämästä vaatetta pois
- 5 (3.1%)
Leikkkelet puuvillaiset vaatteet erikokoisiksi siivous- ym. liinoiksi
- 10 (6.2%)
Puuvillaiset kankaan silput heität kompostiin
- 2 (1.2%)
Vain muutaman vaatteen raaskit heittää roskiin
- 12 (7.5%)
Annat jollekin tuttavallesi
- 10 (6.2%)
Säilytät niin pitkään kun tila loppuu
- 16 (9.9%)
Kuvittelet tuunailevasi niistä vaikka mitä
- 9 (5.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 24

Äänestys päättynyt: 28.06.07 - klo:16:58

Kirjoittaja Aihe: Vanhat "höyhenet" / äänestys  (Luettu 360 kertaa)

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Vanhat "höyhenet" / äänestys
« Vastaus #15 : 13.06.07 - klo:22:43 »

Ensin muuten aattelin, että mitkä vanhat höyhenet(ennenkuin sitaatit hoksasin)..vanhat höyhentyynyt? Höyhensota siitä alkaisi.. [:-DD]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #16 : 14.06.07 - klo:10:03 »

Kuinka vanhoja vaatteita muuten oikeasti kehtaatte vielä käyttää? Mulla on muutamia sellaisia reilusti yli 10 vuotta vanhoja ns. lempivaatteita joita tulee käytettyä vieläkin. Muodista ne on jääneet jo kauan sitten pois!  [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #17 : 14.06.07 - klo:10:18 »

Vanhoja höyheniäni säilyttelen, mutta jos en niitä ole käyttänyt pitkään aikaan heitän roskiin. Puuvillaisia käytän myös puhdistusriepuina. Hyväkuntoista vien joskus myös uff-keräykseen.
Lisään vielä Tiinan kysymykseen, mä käytän vanhaa, jos se on jotekin sopivaa. Joskus kun on kasvanut ulos vaatteista, olen säilyttänyt vaatteita vuosia. Mulla esim. nyt päällä itsetehty kesämekko, jonka tein 90 luvun alussa, nyt se on sopiva mulle ja yleensäkin itsetekemiäni säilytän kauemmin, kuin kaupasta ostettuja.
« Viimeksi muokattu: 14.06.07 - klo:10:25 kirjoittanut mir »
Kirjattu

ötökkä

• Vieras
« Vastaus #18 : 14.06.07 - klo:10:58 »

Mä teen töissä välillä ihania löytöjä vaatepuolella ja mulle ei ole mitään merkitystä sillä kuinka vanha tai kuinka pois muodista ne on, kunhan ne on ehjiä (tai ainakin korjattavissa) ja tuntuvat mukavilta päällä. Eipähän tarvi käyttää rahaa vaatteisiin. [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #19 : 14.06.07 - klo:11:14 »

Kuinka vanhoja vaatteita muuten oikeasti kehtaatte vielä käyttää? Mulla on muutamia sellaisia reilusti yli 10 vuotta vanhoja ns. lempivaatteita joita tulee käytettyä vieläkin. Muodista ne on jääneet jo kauan sitten pois!  [:-)]

Nyt on päällä tytön "nuoruudenaikainen" ruudullinen pitkähihainen puuvillapaita yli 20 vuotta. Se muuttuu aina vaan mukavammantuntuiseksi, niinkuin pehmenee  [:-DD]

Tässä on kuva mun mieluisimmasta kesävaatteesta, se on silloin kesä kun sen etsin päälleni, se suojaa auringolta sopivasti, puuvillaa, ohut, kevyt, kaikkea mahdollista hyvää.  Se on niin vanha, jotta varmaa tietoa ei ole muistissani, miten olen sen saanut, yli 30 vuotta.
Tällä viikolla silittäessäni sitä, huomasin kauluksen kuluneen puhki  :-O pitäisköhän kaulus kääntää  [:-DD].
Kohta se ei kestä konepesua, joten käsinpesu lienee tarpeen, kuvassa selkäosakin näyttää niin hauraalta.

Tästä en luovu, paikkaan ja tuunaan tulevina kesinä  [:-DD]

« Viimeksi muokattu: 14.06.07 - klo:11:16 kirjoittanut Pihalintu »
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #20 : 14.06.07 - klo:11:18 »

...mulle ei ole mitään merkitystä sillä kuinka vanha tai kuinka pois muodista ne on, kunhan ne on ehjiä (tai ainakin korjattavissa) ja tuntuvat mukavilta päällä. Eipähän tarvi käyttää rahaa vaatteisiin. [:-)]

Samat sanat Ötökän kanssa  [:-)]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #21 : 14.06.07 - klo:11:23 »

ei näy kuvaa, onko nii-iin vanha  [:-DD]
Minä eilen riemastuin ja tilasin erätukusta Wildmark-puvun, saas nähä onko sopiva. Kaupan päälle sai vielä shortsit ja liivinki. Isäntä sai sen halvan tarjouspuvun  [:-I]. En ole mikään vaatefriikki, nytkin taitaa olla isännän vanhat farkut, lahkeista vaan 15 senttiä lyhennetty ja kotkapaita tietenkin.
Onneks tässä työssä ei tarvitse "edustaa". Mikähän lie viimeisin vaateostos...tais olla pari vuotta sitten uusittu musta puku äidin hautajaisiin.
Kurjinta oli kun mielipusakasta meni vetoketju...sellainen musta MB-fleece, ostettu -95...saiskohan siitä vielä korjaamalla  [:-I]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

ötökkä

• Vieras
« Vastaus #22 : 14.06.07 - klo:11:29 »

Mä oon keränny vaatteita niin paljon nyt varastoon ettei tarvi ostaa mitään moneen vuoteen. No ehkä alusvaatetta ja sukkia tms muttei paitoja, housuja tai takkeja. :-))
Melkoinen hamsteri.
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #23 : 14.06.07 - klo:11:42 »

Näin meillä

-Leikkkelet puuvillaiset vaatteet erikokoisiksi siivous- ym. liinoiksi

-Annat jollekin tuttavallesi

-Kuvittelet miten käytät niitä vielä vähän hoikistuttuasi

-Säilytät ja suunnittelet mitä niillä tekisit

-Viet kierrätykseen

just viime viikonloppuna vähän siivoilin vaatekaappia ja sain peräti pari t paitaa ja yhden housuhameen kokoon joita aijon anopille tarjota.

Kaapit täynnä vaatteita joista ei malttaisi luopua,tarkoitus kun tosiaan olisi laihtua ja katsoa sitten tilanne uudelleen mitkä sen jälkeen mahtuu ja ne jotka ei niin pois.
Aika ajoin sieltä ihan liian pieniä vaatteita olenkin poistanut.
Olen kanssa sellainen hamsteri.
Osa vaatteista kun on ostettu jo valmiiksi vähän pieninä ja ovat käyttämättömiä niin ei raaskis ihan ilmaseksikaan pois laittaa.Kun ne kuitenkin mahtuis päälle ihan muutamankin kilon pudotuksella.
Hyvin harvoin ostan vaatteita koska saan aika paljon tätini ja äitini tekemiä virheostoksia.

Mulla ja miehelläni on vähän sellainen tyyli että vaatteet pidetään ihan loppuun asti,joten miehenkin kaapista löytyy parikymmentäkin vuotta vanhoja vaatteita.
Siistejä ja ehjiä tietysti,mutta sitä mukaa kun hajoaa ja reikiä tulee niin räteiksi ja roskiin.

Ei mua haittaa vaikka joku vaate ei oliskaan enää muodissa.
Pääasia että itse viihtyy ja vaate on siistissä kunnossa,ehjä ja puhdas.
« Viimeksi muokattu: 14.06.07 - klo:11:47 kirjoittanut emo »
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #24 : 14.06.07 - klo:11:48 »

:-))  Että mua helpottaa, kun on muitakin  :-))  luulin olevani ainoa, olen saanut jo huomautuksia lähipiiristä  :-))
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #25 : 14.06.07 - klo:12:08 »

Viet kierrätykseen 

Säilytät kaapissa, vaatetangoissa, tms pitkään 

Kuvittelet miten käytät niitä vielä vähän hoikistuttuasi     :-))

Käyt ihmettelemässä miten tällaisia vaatteita koskaan olet hankkinut

Joku kiva väri estää sinua heittämästä vaatetta pois 

Annat jollekin tuttavallesi 

Et tälleest  [:-I]

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sus

• Vieras
« Vastaus #26 : 14.06.07 - klo:12:49 »

En suoraan sanottuna muista, milloin oon viimeksi ostanut vaatteita.  :-O Varsinkaan vaatekaupasta, nimittäin kirpparilta on suurin osa ja vielä suurempi osa saatu. Mulla on ystävätär, joka pari vuotta sitten organisoi vaatekaappeja ja myönsi suoraan, että kai hällä on ollu joku ostoneuroosi. Ovat älyttömän hyviä, suorastaan kalliita, ne vaatteet. Joita olen saanut. Nyt mulla on niitä liikaa.  [:-DD]

Muodista en välitä pätkääkään ja merkkituotteet jätän ostamatta. Eli voin käyttää kuinka vanhaa vaan. Vanhin vaate lienee isoisän vanha raappapaita. Ihana!  :-))
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #27 : 14.06.07 - klo:21:13 »

:-)) Kiva äänestys.  Kohtia ruksailin, mutta en läheskään kaikkia vain muutamia. Siis säilytän, kierrätän, säilytän jne. [NUT]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #28 : 14.06.07 - klo:23:35 »

Ruksailtu on  [:-I]
Säilytän, säilytän ....ihmettelen ja ihmettelen .....kierrätän .......ihmettelen sekä kuvittelen ja vielä leikkelen ja taas ihmettelen ...... :-)) :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 15.06.07 - klo:09:39 »

Pitkään säilytän kaapissa ja käytän vanhoja vaatteita, kunhan ovat ehjiä. Vanhoista, kuluneista t-paidoista teen siivousriepuja. Kun poistan käytöstä tennissukat, pesen ne hyvin ja pyyhin niilä pölyt vielä kertaalleen ennenkuin heitän ne menemään. -Olen oikein varsinainen himosäästäjä  :-)). Minulla on ihan jokapäiväisessä käytössä vielä ainakin 15 vuotta vanha tuulipuvun takki.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.194 sekunnissa. 27 kyselyä tietokannasta.