Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miksi nimimerkkisi....  (Luettu 951 kertaa)

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Miksi nimimerkkisi....
« Vastaus #15 : 15.06.07 - klo:17:51 »

mese on lyhennys "ms.mercedeksestä" jolla olen surffaillu usiamman vuoden ajan eri foorumeilla. Mutku se aina lyhennettiin meseksi niin ajattelin että riittää tännekki  [:-DD]. Ja mistä se ms. mercedes sitten tuli. No niistä tähtikeuloista mitä olen omistanut jo pitemmän aikaa ja tuo ms. sentakia ettei tarvinnu selitellä "onko neiti naitu vai eikö oo?". Yksinkertaista ja selkeää  :-))
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #16 : 15.06.07 - klo:18:02 »

Tylsä tarina, aikoinaan pelasin paljon (lue joka yö) yatzya vanhalla maikkarin pelisivustolla. Jotta tuli helpommin haastetuksi peliin, kannatti nimimerkin olla aakkosten alku tai loppupäästä. Koska sivustolla oli ällövonkujateinejä jotka naisihmisen bongatessaan alkoivat vonkua ikää ja kaikkea muutakin, niin nimimerkin halusin olla sellainen josta sukupuoli ei näy. Olisin halunnut nimimerkin zee, mutta se oli varattu joten laitoin vain kirjaimia perään.

Kohta alkoivat ihmiset kysyä olenko insinööri, nimimerkkini kun tarkoitti jotain vastavirtadiodia (mikä se sitten onkaan)  :-))
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #17 : 15.06.07 - klo:18:10 »

Jaska,niinhän tästä nimimerkkiasiasta on jo ainakin kerran aikaisemmin keskusteltu täällä pöntöllä.Muistin kyllä sen,mutta kirjoitinpa minäkin uudestaan saman tarinan omalta kohdaltani kuin silloin aikaisemminkin  [:-)]

Kiitos, "Wanha" kamu !  [:-)]
Onhan tänne tietysti tullut uusia foorumilaisia, jotka saattaa ihmetellä erinäisiä asioita... [:-DD]

Muistan kans kun näistä nimmareista puhuttiin, joskus hamassa muinaisuudessa..onhan kiva vetää esille vanha aihe, eihän niitä välttämättä muista, ja sit on aina uusia pönttöläisiä, eli hienosti sanottuna: repetita juvant.. [:-DD]
Oma on pelkkä nimi, kun mielikuvitus ei riittänyt nimmarin keksimiseen.. [:-P]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #18 : 15.06.07 - klo:18:10 »

Miten mulla on sellainen tunne, että tästä on puhuttu ennenkin ?  [:-DD]
Pitääkö vielä selittää,

Älä hermostu, Minni ! En muista kuitenkaan...sama se. Joskus kumminkin.  :-))

En ehkä hermostu, mutta moisista kommenteista tulee mieleen monet muut foorumit, jotka olen
jättänyt omaan arvoonsa, koska jos niissä on jotain kysellyt ( 3 päivää taaksepäin näkee historian), niin
vastaus on heti, että "taasko tätä samaa kysellään, justhan sitä viime viikolla kyseltiin"

Olen kuitenkin n. 3 vuotta täällä pyörinyt, mutta en nyt ollut aikaisemmin nähnyt ketjua, missä olisi
ollut puhetta tästä asiasta.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #19 : 15.06.07 - klo:18:20 »

Olen niin vähän aikaa ollut pöntöllä, että ihan kiva kun kuulee taustoja. [:-)]
Oman nimmarini syntyhistoria on kyllä tosi arkinen. Se syntyi eräällä toisella foorumilla, yritin annulia, joka on lähes kaikkialla olemassa. Lisäsin sitten vain x- kirjaimen, siinä se. Pöntölle tulin kirjautuneeksi vähän liian hätäisesti, eli olisi kantsinut hiukan lueskella, silloin olisin varmaankin valinnut silkkiuikun, kuvaisi parhaiten musikaalisuuttani. [:-DD] Muuten olisimme kuin yö ja päivä. Paitsi että molemmat viihdymme vedessä. :-))

Lisäyksenä vielä, tämä annuli juontaa sentään toisesta etunimestäni, muutakaan en aikannan keksinyt. [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 15.06.07 - klo:18:26 kirjoittanut annulix »
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #20 : 15.06.07 - klo:18:22 »

No mitäs kun, kertaus on opintojen äiti  :-)) Ei haittaa tämmöiset kyselyt lain.

Eli mie oon Kati, KATIKATI, siis sillai, että tuo ei oo miun nimi lain, mutta edes kansakoulussa ollessani en tienny  :-O (kön oon pölhöKustaa) ettei miun nimi oo Kati lain, vaan joku ihan muu.  Nimi on tullut siitä, kön imin (kuulemma) tuttia sillai, että kuului ääni "kati" ja kait miulle oli jo keritty toinen nimi antaa elikkäs tuo nykyinen niin vieras nimi, jota on pakko ollut työelämässä käyttää ja aina se tuntuu yhtä vieraalta. Ei vaan ole tullut koskaan virallista nimenmuutosta tehtyä  :-)) .

(Muutes, jopa vanhoissa koulun vuosikirjoissa oli nimi "Kati" ) Hihii  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 15.06.07 - klo:18:38 »

No se on just se mikä se on, miksipäs sitä pitäis joksikin muuksi vääntää?  [:-DD]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 15.06.07 - klo:18:41 »

Vääntyy ne joskus pitämättäkin, hihii... [:-DD]

t. Pyris
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 15.06.07 - klo:19:00 »

Omasta nimestähän tuo on väännös, oikeastaan peräti parillakin tavalla; löytyy etukirjaimia niin etu- kuin sukunimistä, löytyy lempinimeä lapsuudesta. Sekin viehätti tuossa, että voi lukea huoletta etuperin tai takaperin.

Kirjoitusasu taas tulee siitä, että se näyttää minusta paremmalle noin. Onneksi äidinkielenopettajani ei ole Pönttöläläisiä, luultavasti  [;-)] Saisin varmasti huutia kun en edes omaa nimeä ole oppinut kirjoittamaan oikein :-))
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 15.06.07 - klo:19:04 »

Puppu on minun oikea lempinimeni. Kolmas sisko ei osannut pienenä sanoa pikkuinen se sanos notta puppunen. Hän oli noin kaksi vuotias, minä ihan vauva. Eli olen kotiväelle ollut aina puppunen, tai puppu  [:-I]

isäntäkin kutsuu mua pupuksi, vaan jos vieraille minusta puhuu sanoo mun oikean nimen.... joskus aiheuttaa sekoilua  :-))

Toisaalta tykkään enemmän kun pönttöläiset kääntävät "puppun", eikä "pupun"  [:-)]
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #25 : 15.06.07 - klo:19:05 »

Puppu, son pupun eikä puppun  :-)) aatteles jos ois "kattin" eikä katin  [:-DD]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 15.06.07 - klo:19:06 »

Kattin...miau... [:-DD]
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #27 : 15.06.07 - klo:21:26 »

Ja Risto on Risto ja sillä hyvä.  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #28 : 15.06.07 - klo:22:00 »

Ja sitten oman nimmarini syntyvaiheita tulee tässä. [:-)]
Elikkä, nimmarini syntyi, kun kännykkään piti keksiä (peliä varten) jokin helposti kirjoitettava nimimerkki, joskus hamassa menneisyydessä. No siitähän tuo helppo ja ytimekäs Deb sitten syntyi. :-))
Pönttölään tullessani aloin miettiä, että jos kirjoittaisin, niin minkähän nimimerkin ottaisin.
Ajatuksissa oli ensin joitakin linnun nimiä, mutta sieltä ei sitten sopivaa tuntunut helposti löytyvän. Joten päätin ottaa tämän tutuksi tulleen Deb nimimerkkini käyttöön tänne Pönttölään ...ja ei kun kirjoittelemaan. [:-)]

Siinä tuo tarina olikin ja on tuntunut ihan omalta tuo nimimerkki, eikä halua ole sitä vaihtaa. [8-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #29 : 15.06.07 - klo:22:55 »

Heh, ei ollut minun vaikea keksiä! Kuvaa luonnettani täydellisesti. Ja kun olen ollut melkein alusta asti mukana - silloin olin vielä Rouva - nyt sitten vaan leskirouva.
 [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.265 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.