Kaikenlaisia suoloja tulee käytettyä, käyttötarkoituksen mukaan. Karkeata merisuolaa säilömiseen yms, tavallista jodipitoista suolaa ruoanlaittoon.... Huomasin muuten kaupassa, että on olemassa myös joditonta suolaa. Ruususuolaakin on tullut käytettyä. Ostin sitä netistä joskus. Ei ole enää varastossa.
Kohtaan "Muuta, mitä" voisin vastata, että käytämme myös Himalajan suolaa. Sitä on tullut hankittua Intiasta. Sitä voi ostaa myös netin kautta ja siitä sanotaan, että se sisältää kaikkea mahdollista mitä ihminen tarvitsee. Se on parempaa kuin muut vuorisuolat. Olen saanut kaikenmoisia ohjeita, mitä Himalajan suolalla voi parantaa. Yksi ohje oli (jota noudatin joskus viitisen vuotta sitten jonkin aikaa): laita suolarakeita lasipurkkiin ja vähän vettä päälle. Ota joka päivä teelusikallinen tätä vettä ja lisää aina tarvittaessa vettä purkkiin. Tämän konstin pitäisi auttaa vaikka mihin ja pitää sinut terveenä. Siitä saa kaikanlaisia hyödyllisiä aineita itseensä. En kyllä huomannut mitään erikoista noudattaessani tätä reseptiä ja sitten unohdin koko jutun. Suolavesi rupesi "kävelemään" ulos lasipurkista ja heitin sen pois.
Yksi ihan oikea "kokemus" minulla on tästä Himalajan suolasta menneiltä vuosilta. Olin Intiassa töissä ja sellainen kamalan iso ampiainen (mikälie) pisti minua käteen. Vähän pelästyin, kun se ampiainen oli niin valtava ja kättä rupesi särkemään heti. Eräs intialainen nainen toi minulle tätä suolavettä ja käski laittaa sitä vähän väliä pistokohtaan. Tein työtä käskettyä ja särky loppui.
![Jess! [:5]](http://mylly.hopto.me:8080/pkfoorumi/Smileys/Ponttola_1/afro.gif)
Marraskuussa lähdemme taas Intiaan. Täytyy muistaa hamstrata lisää Himalajan suolaa. Se alkaa olla lopuillaan. Käytämme sitä sellaisessa suolamyllyssä, vai miksi sitä kutsutaan.