Jep. Elävä, vapaa lintu tai eläin on minulle se asia joka on sydäntä lähellä. Tuo Erämessuilla näytillä ollut karhu sattui kohdalleni, en sitä etsinyt en hakenut. Otin kuvan, koska ammattihenkilö joka oli tehnyt ko. entisöintityön on ollut asiansa ja alansa ammattilainen. Ilman mitään moraalisointeja, asento ja olemus karhulla oli todella hieno. Ne muutamat kerrat jolloin olen elävän karhun nähnyt luonnossa, eivät ole mitään siihen verrattuna mitä kaverini koki lakkasuolla. Samaan tilanteeseen, että metrin päässä karhuemo nyhtää mäntyjä sinne tänne niin että sylki lentää silmille. En halua ikinä joutua. Ja mieli saada tuollaista lähikuvaa karhusta, on karhun melkein pakko olla täytetty. Haaskakuvista en pidä, vaikka jos ne on hyvinotettuja mikäpä siinä. Mieluummin minä katselen ja otan kuvia täytetyistä eläimistä, kuin metsämiehen kellistämistä, verisistä silmät kiinni olevista raadoista. Mutta moraali on jokaisen oma asia. Ja se on hyvä asia. Tänään taas lähden Ruunaalle kalalle. Siellä on joka kerta se mahdollisuus että näkee karhun luonnossa. Toivottavasti, jos tänään nään karhun kalaretkellä. Toivottavasti se on kaukana, sillä lähikuvahaluja ei oo....