Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Jopas sain karhun kuvattua!  (Luettu 180 kertaa)

JTR

• Konkari
  • Poissa Poissa
Jopas sain karhun kuvattua!
« : 17.06.07 - klo:20:10 »

Tuli veneellä käydyksi Kolin Erämessuilla tänään. Viikko sitten mieluilin saada valokuvan karhusta ja se toive täyttyi täytetyssä muodossa messualueella tänään. v.-90 Timo Föhrin kellistämä iso karhu oli näytillä ja myytävänä. Vaikea uskoa että kukaan olisi ostanut, mutta karhu mikä karhu totesin minä ja läväytin kuvan. Näin se toive täyttyi ja uusia toiveita aletaan toteuttaa.
http://
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Jopas sain karhun kuvattua!
« Vastaus #1 : 17.06.07 - klo:21:40 »

Nyt on pakko sanoa , mitä ajattelen eläinten täyttämisestä ! En ymmärrä moista touhua.  Kyllä maalus, piirros tai valokuva pitäisi kelvata kuvaamaan eläintä, jos sitä ei ole mahdollista luonnossa nähdä silloin, kun haluaa. Kuvottaa. - Anteeksi, että kerron, mitä ajattelen. Pankaa omaan arvoonsa.

Itse odottelen, että karhun pääsisin näkemään. Täälläkin niitä liikkuu, mutta en mene varta vasten etsimään. Isäni näki n. reilu vuosi sitten eläessään aivan tuossa reilun ½ km päässä pellolla seisomassa kahdella jalalla. Pari viikkoa sitten kylän pojat näkivät suon ja metsän rajamailla, jossa olivat pikku tiellä mopoillaan. Että mahdollisuudet ovat, mutta suuresti kunnioittaen vältän kulkemasta siellä, missä tiedän karhun mieluusti kuljeskelevan.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #2 : 17.06.07 - klo:21:43 »

Täytettynäkin varmasti näyttävän näköinen mutta elävänä vapaana olisi kyllä huippukohde saada kuvatuksi  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Risto

• Vieras
« Vastaus #3 : 17.06.07 - klo:21:49 »

Minä olen nähnyt kaksi kertaa karhun, mutta ei ollut kummallakaan kertaa kamera kädessä, eikä edes muistunut kamera siinä kohdassa mieleenkään. Tuli vain muut ajatukset mieleen.  [:-I] [:-)]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #4 : 17.06.07 - klo:23:47 »

Varmaan upean näköinen täytettynäkin, mutta elävänä luonnossa näkeminen se vasta jotakin olisi  [:-I] läheltäpiti tilanteita on sattunut
kun karhu on käynyt mehiläispesillä hunaja varkaissa ... [:-)]
Kirjattu

JTR

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 18.06.07 - klo:08:27 »

Jep. Elävä, vapaa lintu tai eläin on minulle se asia joka on sydäntä lähellä. Tuo Erämessuilla näytillä ollut karhu sattui kohdalleni, en sitä etsinyt en hakenut. Otin kuvan, koska ammattihenkilö joka oli tehnyt ko. entisöintityön on ollut asiansa ja alansa ammattilainen. Ilman mitään moraalisointeja, asento ja olemus karhulla oli todella hieno. Ne muutamat kerrat jolloin olen elävän karhun nähnyt luonnossa, eivät ole mitään siihen verrattuna mitä kaverini koki lakkasuolla. Samaan tilanteeseen, että metrin päässä karhuemo nyhtää mäntyjä sinne tänne niin että sylki lentää silmille. En halua ikinä joutua. Ja mieli saada tuollaista lähikuvaa karhusta, on karhun melkein pakko olla täytetty. Haaskakuvista en pidä, vaikka jos ne on hyvinotettuja mikäpä siinä. Mieluummin minä katselen ja otan kuvia täytetyistä eläimistä, kuin metsämiehen kellistämistä, verisistä silmät kiinni olevista raadoista. Mutta moraali on jokaisen oma asia. Ja se on hyvä asia. Tänään taas lähden Ruunaalle kalalle. Siellä on joka kerta se mahdollisuus että näkee karhun luonnossa. Toivottavasti, jos tänään nään karhun kalaretkellä. Toivottavasti se on kaukana, sillä lähikuvahaluja ei oo....
« Viimeksi muokattu: 18.06.07 - klo:08:29 kirjoittanut JTR »
Kirjattu

Sivu luotiin 0.088 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.