Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kiintolevystä...  (Luettu 502 kertaa)

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kiintolevystä...
« Vastaus #30 : 18.06.07 - klo:21:08 »

Näppärä ohjelma, pitihän sitä kokeilla...tuli vain muutaman päivän liian myöhään.

Sinisorsa, neuvopa miten saan boot.inistä ylim. käynnistystiedostot pois...ne kun ei lähde vaikka kuinka poistais.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 18.06.07 - klo:21:09 »

Koneelle meni, ja kaikki näkyy [:-)] Mä oolen uhkarohkea räplääjä [:-DD]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 18.06.07 - klo:21:11 »

Näppärä ohjelma, pitihän sitä kokeilla...tuli vain muutaman päivän liian myöhään.

Sinisorsa, neuvopa miten saan boot.inistä ylim. käynnistystiedostot pois...ne kun ei lähde vaikka kuinka poistais.

ookkonnää varma että joku muu ohjelma ei käytä niitä [:-I] Mä en muuta osaa sanoa [:-DD] Mulla on D-asemalla kaikkea sälää jota en saa poistetuksi minäkään joten olokoot siellä.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 18.06.07 - klo:21:17 »

Oon varma...ku ne on vanhoja käyttiksen jälkiä...mä latasin käyttiksen sekä d:lle että c:lle, noin vain kokeeksi..ja siitä jäi jälet.
Sitten mä irroitin koko d-aseman ja formatoin c:n ja latasin käyttiksen c:lle...mutta ne entiset jäi kummitteleen tuohon boot.iniin...nii se d asema on irti nytkin.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 18.06.07 - klo:21:18 »

[NUT]
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 18.06.07 - klo:21:29 »

Olen käyttänyt easycleanerin "käynnistys-komentoa".

http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/haittaohjelmien_poisto/easycleaner.cfm

Sieltä ohjelmasta muuten löytyy kohta "tilan käyttö", joka näyttää paljonko vapaata tilaa on kiintolevyllä +kansiot kokojärjestyksessä(+koot ilmoitetaan myös). Tosin toi tree-size-ohjelma on kyllä monipuolisempi.

Kuva ohjelmasta: http://www.ilmaisohjelmat.fi/assets/images/ohjelmat/easycleaner.jpg
« Viimeksi muokattu: 18.06.07 - klo:21:35 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 18.06.07 - klo:21:34 »

Mä olen joskus sählännyt tuon "iisikliinerin" kanssa, eli onnistunut poistamaan jotakin rekisteristä ja ohjelma joka sitä käytti ei toiminut sitten enää, piti asentaa uudelleen [:-I]
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 18.06.07 - klo:21:37 »

Mä olen joskus sählännyt tuon "iisikliinerin" kanssa, eli onnistunut poistamaan jotakin rekisteristä ja ohjelma joka sitä käytti ei toiminut sitten enää, piti asentaa uudelleen [:-I]

Samoin kävi mullekin erään kuvankäsittelyohjelman kanssa.  [:-(]
Muutoin toiminut ihan OK!

Noilla neuvoilla voi myös kokeilla boot.ini:ä ("puhtaan käynnistämisen säätöä")  http://support.microsoft.com/kb/310353

Tuolta myös: http://blogs.chron.com/helpline/archives/2006/04/getting_rid_of_1.html

Mutta muista: To be safe, make a copy of the boot.ini file in case you need to restore it after you edit it.

***NOTE***

This solution has a very high nerd/geek factor. It should not be attempted unless you are very confident of what you are doing. Making an error in this process could lead to disastrous results. [?]
« Viimeksi muokattu: 18.06.07 - klo:21:52 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 18.06.07 - klo:21:38 »

taitaa olla liian iisi...no kokeillaan, ei siinä mitään menetä...kuvat on tallessa  [:-DD]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.194 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.