Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tötterö?  (Luettu 455 kertaa)

Nessu Maakonni

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
  • Minä en tiedä.
Tötterö?
« : 19.06.07 - klo:19:05 »

Ajattelin lähiaikoina ostaa Canon EOS 400D Kitin, jossa 18-55mm tötterö. Kyseessähän olisi eka järkkärini, aikaisemmin olen käyttänyt pokkareita. Edellämainituissa kameroissa kun on esim. 12x optinen zoom, niin voiko tolla 18-55 millisellä objektiivilla ottaa yhtä kaukasia kuvia? Ja toiseks, myöhemmin ostaisin teleobjektiivin, joka olisi ihan hyvä normaalihintanen (ei kallis eikä halpa). Ehdottakaa, ja muistakaa mainita hinta! :-))
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Tötterö?
« Vastaus #1 : 19.06.07 - klo:19:23 »

No kyllä sillä "tötteröllä" saa vaikka kuusta kuvan...kuva on sitten mitä on. Ja järkkärin kuva on hiukan erilaista, pokkarilla otettuna kuva on "tarkka" koko kuva-alalta. Järkkärillä saat kuvaan toisenlaista ulottuvuutta. Osta tuollainen 75-300 mm f 4-5,6 III "suttuzoom"  niin pääset kuvauksen makuun. Hintaluokka 200-300. Sitten kun innostusta riittää...ja nälkä kasvaa lisäilet putkia. Jos et ole aiemmin kuvaillu järkkärillä niin ehkä aluksi tuntuu että ei onnistu millään... Ja käytä sitä jalkazoomia... [:-DD]
70-200 mm f4 on hyvä tele sitten jatkossa... tai jos lintuja aiot kuvata joku kiinteä 300 tai 400 tai 100-400 mm.  Ja joku lyhyt makroksi...

Ehdottaisin että lueskelisit esim www.digicamera.net tai www.pixeli.fi sivuja...avartaa kummasti.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

P. Spencer

• Vieras
« Vastaus #2 : 19.06.07 - klo:23:18 »

Itselläni 350D ja voinen sanoa että hinta laatu suhteella 400D on ihan varmasti rahansa arvoinen kapistus. Edellyttäen että käyttäjä on intohimoinen kuvaaja.
Järkkärikameran mukana kantaminen kun vaatii sitä totisinta intohimoa.
Kirjattu

Nessu Maakonni

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
  • Minä en tiedä.
« Vastaus #3 : 20.06.07 - klo:13:48 »

Juu kiitos teille molemmille ja etenkin meselle nuista linkeistä :-)). Olen tosiaan intohimoinen kuvaaja, ja halua kyllä löytyy kuskata kameraa mukana (en omista vielä autoa). [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 20.06.07 - klo:15:29 »

Tässä sulle vielä yksi pakkaa sekoittava linkki

http://www.objektiivi.info/forum/index.php [:-)]

Laitetaan vielä tutustumismatka kameraan:

http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_400D/eos400d.asp
« Viimeksi muokattu: 20.06.07 - klo:15:42 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 20.06.07 - klo:18:51 »

Onko canonin 400:ssa mitään eroa 350 verrattuna, paitsi pikseleitä hieman enempi ? Näyttää aivan samanlaiselta ja toiminnot ilmeiseti myös samat. Hinta kyllä on korkeampi, koska on uudempi versio. Entä lopputulos. ?
Kirjattu

Kahluri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Päijät-Häme
    • Täällä
« Vastaus #6 : 20.06.07 - klo:19:03 »

Onko canonin 400:ssa mitään eroa 350 verrattuna, paitsi pikseleitä hieman enempi ? Näyttää aivan samanlaiselta ja toiminnot ilmeiseti myös samat. Hinta kyllä on korkeampi, koska on uudempi versio. Entä lopputulos. ?

merkittäviä eroja on mm.
* käyttöliittymäparannukset
* pölynpoisto
* parempi automaattitarkennus

Megapikselien lisäys oli aika turha parannus..  en sitten tiedä kumpi on parempi hinta-laatusuhteeltaan  [:-I]
« Viimeksi muokattu: 20.06.07 - klo:19:05 kirjoittanut Kahluri »
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 20.06.07 - klo:21:56 »

Jos nyt olisin ostamassa ostaisin kyllä 350:n ja siihen kunnon optiikan...pölynpoisto turhaa virrankulutusta...350D vaikka käytettynä. Rungon saa vielä edullisemmin ja eka koneeksi olisi ihan ok..
Akkukahva sitten ehottomasti, lisää mukavuutta ja mikä tärkeintä virta ei lopu kesken...Ansmannin kahvaa en voi muuta kuin suositella...
Tuntuu virtaa riittävän ikuisesti...nyt olen ladannut viimeksi 15. toukokuuta...ja joka päivä tulee kuvattua 50-200 kuvaa.
Pikselit on kyllä markkinamiesten juttuja...käytännössä ei tule kuin 4-5 kilon kuvia.
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 20.06.07 - klo:22:16 »

Minulla on nyt Ansmann käytössä ja on tosi verraton vempain. Kuvailen myös tosi paljon, varsinkin nyt lomalla. Kuvan laatu on minulle tärkeä asia, vaikka hyvään laatuun ei tahdo päästä kuin hyvällä tuurilla. Hauskoja kuvia kyllä tulee solkenaan. Nautin tilanteesta, jossa voi rauhassa paneutua kuvaamaan. Linnut ja ötöt karkaavat pian.
Maailma on kauneutta ja ihmeellisyksiä tulvillaan.
Kirjattu

Nessu Maakonni

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
  • Minä en tiedä.
« Vastaus #9 : 28.06.07 - klo:13:43 »

Kuvausetäisyyteni ovat yleensä 600-2500 metrii, joten riittääkö toi 75-300 mm f 4-5,6 III suttusoomi siihen? [:-I]
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 28.06.07 - klo:14:53 »

Nessu, minulla on myös tuo 300 mm, mutta kyllä nuo etäisyydet ovat aivan liian kova juttu 300:lle, ellei kohde ole iso ja selkeä. 500 mm voisi olla jo parempi. - Katsohan sigman tuotteita. Ovat huomattavasti halvempia ja laatu ei tippaakkaan hinnasta kärsi, päinvastoin. Lompsassa pitää silti olla tarpeeksi luottoa tai ryhtyä kunnon säästärille.
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #11 : 28.06.07 - klo:14:57 »

Taitaa Nessu kuitenkin tarkoittaa 60-250m, tokko kukaan monen kilometrin päästä kuvaa??? Vai kuinka?
Kirjattu

Nessu Maakonni

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
  • Minä en tiedä.
« Vastaus #12 : 28.06.07 - klo:15:03 »

Esim. tälläsia ja tälläsia! Eli siis liikkuvia kohteita.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 28.06.07 - klo:15:04 »

Sitten ei auta muu kuin digiscouping...tuollaisia matkoja kenenkään putket jaksa... [:-DD] Tai sitten ottaa se jalkazoom avuksi  [:-DD]
Kirjattu

Nessu Maakonni

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
  • Minä en tiedä.
« Vastaus #14 : 28.06.07 - klo:15:07 »

Sitten ei auta muu kuin digiscouping...tuollaisia matkoja kenenkään putket jaksa... [:-DD] Tai sitten ottaa se jalkazoom avuksi  [:-DD]
Suosittelen edellisen viestin lukemista.

Kirjoitin etäisyyden kanssa hieman ajattelemattomasti. Kohteeseen on toki etäisyyttä vain se puoltoist kilometrii.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.285 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.