Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keräätkö sadevettä?  (Luettu 256 kertaa)

terttukaarina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Oulun lääni
Keräätkö sadevettä?
« : 25.06.07 - klo:17:45 »

Jos asut omakotitalossa, niin keräätkö sadevettä saaveihin vai mihin?
Millainen systeemi Sinulla on?
Kirjattu

Risto

• Vieras
Vs: Keräätkö sadevettä?
« Vastaus #1 : 25.06.07 - klo:17:49 »

Kerätään sadevettä.
Meillä on sitä varten yksi syöksytorvi (ränni) tehty lyhyemmäksi, että muovitynnyri (200 L) sopii alle.
Tynnyristä pumpataan uppopumpulla vesi kasvihuoneelle, jossa on myös 200 litran tynnyri.
Parhaimmassa tapauksessa meillä on jemmassa 400 litraa sadevettä.  [:-)] [:-)]
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #2 : 25.06.07 - klo:17:51 »

Kerään sadevettä,asun siis omakotitalossa.Mulla on kaksi muovisaavia vesirännien alla kahden eri vesirännin alla ja siitä vesi lorisee iloisesti saaveihin.Ilmaista kasteluvettä siis näin saan kukille  [:-)] Kaksi 200 litran tynnyriä riittää kukille melko hyvin,paitsi viime kesänä kuivuuden takia oli pakko laskea letkulla mittarivettä tynnyreihin lämpenemään.Muuten olisi kukille koittanut loppu ennen aikojaan kuivuuden takia.
« Viimeksi muokattu: 26.06.07 - klo:01:47 kirjoittanut käenpiika »
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #3 : 25.06.07 - klo:18:06 »

Pikkumökki ja muovitynnyrikin olisi valmiina mutta ei käyttöä, eli ei sadevettä kerätä ainakaan vielä
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jaska

• Vieras
« Vastaus #4 : 25.06.07 - klo:18:08 »

En asu omakotitalossa, mutta kyllä rivitalossakin voi kerätä sadevettä, kun asuu päädyssä... [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #5 : 25.06.07 - klo:18:10 »

Pitäisi taas virittää tynnyri seinän viereen. Mulla aiempina kesinä ollut useamman rännin alla pesuvati ja sateella olen ahneuden kiilto silmissä käynyt niistä kippaamassa tynnyriin (ja kastunut itse samalla).
Ajankohtainen kysymys; unen läpi kuulin, että nyt tulee vettä, mutta pesuvatiin asti ei ollut tullut pisaraakaan. Ja rakas siskoni on istuttanut vaikka kuinka moneen ruukkuun kesäkukkia... niitä pitäisi varmaan kastella joskus?  [:-I]

Tämä menee ohi aiheen, mutta mä olen aika huoleton pihan hoitaja ja itseasiassa meidän piha on aika surkeassa kunnossa. Lomalla mä näin unta, että Risto ja Kukkanen kävivät meillä ja mun ollessa töissä Kukkanen oli heilauttanut taikasauvaa  [:53] ja kun mä tulin töistä, meidän pihassa oli todella upeat ja siistit kukkapenkit. Mulla on sellainen käsitys, että Kukkasella on nuo kukkahommat verissä   [:-)]

Me tarvittaisiin ihan ehdottomasti tänne joku ammattimainen puutarhasuunnittelija katsomaan paikkoja. Itse ei saa kuin sekaannusta aikaan, kun yrittää jotakin tehdä.  [:´((]

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #6 : 25.06.07 - klo:18:11 »

Kerään. Kaksi 200 litran tynnyriä ja yksi pienempi. Kukat ja kasvimaa kastellaan sadevedellä. Ellei sada, kaivosta nostetaan letkulla vettä tynnyreihin lämpenemään. Suoraan kaivosta otettuna liian kylmää.
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #7 : 25.06.07 - klo:18:44 »

Tynnyreihin 200 l
4 kpl
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #8 : 25.06.07 - klo:19:11 »

Kerätään kolmeen rännien alla oleviin tynnyreihin ja jos vaan sataa ja olen kotona, kannan ämräreillä vettä kasvihuoneella oleviin tynnyreihin, minkä kerkiän. Kaivosta pumppaan käsipelillä jos sadevettä ei ole tarjolla ja kannan kasvihuoneelle.
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #9 : 25.06.07 - klo:19:11 »

Kerätään, kerätään sadevettä saavehin rännien alta, kunhan vain sataisi ...... [:-I]  [:-)]
Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #10 : 25.06.07 - klo:19:14 »

Kerätään tynnyreihin...
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #11 : 25.06.07 - klo:19:36 »

Kerätään tynnyreihin. Oikein kuivana aikana lisäksi suihkusta aluksi tuleva, ei sopivan lämpöinen vesi, valutetaan lattiakaivon sijasta ämpäriin ja käytetään kukkien kasteluun.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #12 : 25.06.07 - klo:19:52 »

Kerään kerään, toki. Neljä saavia eri rännien alla. Sitte yhdestä saavista (oisko nää niitä 200-litraisia... iiiso tynnyri) menee reiän kautta vesiletku toiseen vieressä olevaan, että kun rännin alla oleva täyttyy, vesi menee viereiseen. Sen reiän tarkoitus selvis mulle tänä vuonna.  :-)) Siis sen toisen saavin yläreunassa olevan reiän arvoitus.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #13 : 25.06.07 - klo:19:54 »

Ja sitten tynnyrin päälle joku verkko ettei pikkulinnuille tai oraville satu vahinkoja
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

• Vieras
« Vastaus #14 : 25.06.07 - klo:19:55 »

Ja sitten tynnyrin päälle joku verkko ettei pikkulinnuille tai oraville satu vahinkoja

Hyvä huomio!
Mulla on verkot tai ritilät päällä.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.662 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.