Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Onko kotanasi siirrytty jo digiaikaan?

Kyllä
Ei

Kirjoittaja Aihe: Digiaika tikittää!  (Luettu 1564 kertaa)

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #15 : 27.06.07 - klo:22:14 »

Digiä on niin, että hirvittää. Minusta telkkaria pitää pystyä katsomaan niin, että se laitetaan päälle ja valitaan kanava. Nyt on kapulaa ja nappia kuin suuremmassakin ohjaamossa. Minä katson telkkaria niin harvoin, että en oikeastaan koskaan kerkiä oppimaan noita hanikoita. Aina ehtii unohtaa jo oppimansa ennen kuin seuraavan kerran tarvitsee.

Ennen kun lapset kysyivät, että saavatko katsoa jonkun leffan, saatoin vastata että kyllä tai ei. Nyt pitää myönteinen vastaus sanoa niin, että juu jos äiti vaan saa sen näkymään. Eikä ole yksi eikä kaksi kertaa kun on tämän huushollin emäntä soittanut Pönttömasterille hätäpuhelun, että pennut istua napottavat sohvalla odottamassa jo luvattua videota ilme koko ajan synkentyen ja telkkarissa sen kun näkyy muurahaisten lumisotaa tai pelkkää sinistä taivasta tai linnunpönttö sisäpuolelta, vaikka mitä nappia painaisin, jotta apuuuuuuva!

Ei ole hyvä tämä. Toivottavasti hommelit selkiintyvät pian.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #16 : 28.06.07 - klo:08:09 »

Täälläkin ekaksi töllö päälle ja sitten digi manuaalisesti(pidän sen valmiustilassa)päälle. Sitten kapulat käteen ja osoittelemaan. Mulla TV on yhdistettu ylimääräisiin kaijuttimiin ja sekin pitää laittaa napista päälle. Video/DVD:n käyttö sekoittaa pakkaa lisää..

 [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 385
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #17 : 28.06.07 - klo:08:12 »

Meillä on lisäksi kotiteatteri, eli kapuloita on kolme ja ilmeisesti jotain piuhojakin pitää viritellä, jos haluaa kotiteatterin kautta katsoa. Niinpä mä istunkin pöntöllä, eikä mun tarvitse murehtia!  [:-DD]

Nessu Maakonni

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 153
  • Minä en tiedä.
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #18 : 28.06.07 - klo:11:20 »

Jos jättää laitteen oston viime tippaan, voipi olla että ne loppuu kaupoista. :-O
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #19 : 28.06.07 - klo:11:49 »

Meikä varmaan jättää ostamati, mutta semmosen ennusteen oon kuullut, että rysis syntyy, kun kaikki lähtee ostaan laitteet samaan aikaan. Se on odotettavissa.

Nimittäin jos ja kun laitteiden kanssa tulee ongelmaa, löytyy vikoja yms. mukavaa, niin saattaa joutua odotteleen aika kauan asioitten korjaantumista. Kannattaa ehkä hankkia laitteet ennen sitä rysistä...  [:-I]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #20 : 28.06.07 - klo:11:58 »

Jos jättää laitteen oston viime tippaan, voipi olla että ne loppuu kaupoista. :-O

Eiköhän niitä idän suunnalla tehtaat suolla solkenaan maailmalle. Jopa niin paljon että hirmu paljon viallisia ja testaamattomia systeemeitä myydään asiakkaille.

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Nessu Maakonni

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 153
  • Minä en tiedä.
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #21 : 28.06.07 - klo:12:09 »

Eiköhän niitä idän suunnalla tehtaat suolla solkenaan maailmalle. Jopa niin paljon että hirmu paljon viallisia ja testaamattomia systeemeitä myydään asiakkaille.
Suomessa ny on senverran hyvin asiat, että ne testataan kyllä ennenkuin pannaan myyntiin. [:-I]
Kirjattu

Arskaidae

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 907
  • Espoo
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #22 : 28.06.07 - klo:12:29 »

Näyttää siltä että päivitysruljanssit ovat nyt tulossa TV-puolellekin, eikä se minua kiinnosta ollenkaan, on ihan tarpeeksi saanut kiristellä hampaita PC:n päivitysrumban kanssa.

Tuohon sen verran, että ainakin oma digiboxini päivittyy automaattisesti lähetyssignaalin kautta (itse keksitty termi, jos meni ihan pieleen  :-)) , mitään ei siis itse tarvitse tehdä)

Niin, kyllä se varmaan joillakin joskus toimii hyvin. Mutta tämän päivittäisen päivitysrumban lisäksi on sitten isompia juttuja, kuten se nurkan takana kurkkiva HDTV, vai mikä se nyt olikaan, että mitenkähän suuria laitteistouudistuksia sitten sellaiset vaativat, ja alkaako siitä kierre jossa muutaman vuoden välein joutuu pahimmassa tapauksessa uusimaan kaikki laitteet, saa nähdä mitä tapahtuu. Toivotaan parasta, mutta...  :-))
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

Nessu Maakonni

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 153
  • Minä en tiedä.
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #23 : 28.06.07 - klo:12:35 »

Meillä on vuosimallia 95 oleva Saloran kuvaputkitelkkari, hyvinhän se vielä toimii. Mutta tarkoituksena olisi ostaa HD-valmiuksen omaava digitelkkari - tietääkö joku onko sellasia saatavilla kaapeliverkkoon? [:-(]
Kirjattu

jaTa69

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 443
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #24 : 28.06.07 - klo:12:37 »

Eiköhän niitä idän suunnalla tehtaat suolla solkenaan maailmalle. Jopa niin paljon että hirmu paljon viallisia ja testaamattomia systeemeitä myydään asiakkaille.
Suomessa ny on senverran hyvin asiat, että ne testataan kyllä ennenkuin pannaan myyntiin. [:-I]

Itse en ainakaan ole vielä kuullut yhdestäkään täysin moitteetta toimivasta tallentavasta digiboxista  [:-(]
Kaikissa on ollut jotain ongelmia...
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 385
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #25 : 28.06.07 - klo:18:12 »

Eiköhän niitä idän suunnalla tehtaat suolla solkenaan maailmalle. Jopa niin paljon että hirmu paljon viallisia ja testaamattomia systeemeitä myydään asiakkaille.
Suomessa ny on senverran hyvin asiat, että ne testataan kyllä ennenkuin pannaan myyntiin. [:-I]

Itse en ainakaan ole vielä kuullut yhdestäkään täysin moitteetta toimivasta tallentavasta digiboxista  [:-(]
Kaikissa on ollut jotain ongelmia...

Ei kai mitään enää testata? Tytärpuoli osti kesälomatienesteillään kannettavan tietokoneen, joka ei toiminut. Niinpä se sitten sai rampata Anttilassa muutaman kerran. Lopulta se oli lyönyt nyrkkiä pöytään  :-O ja sanonut, että soitatte Kampin Anttilaan; hän hakee ehjän koneen sieltä. En tiedä, saiko mitään korvaukseksi matkakuluista ja vaivasta.

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #26 : 28.06.07 - klo:18:15 »

Ei oo, eikä taida tullakaan
Pitää kai pikkuhiljaa alkaa totutella siihen että telkkari on vain koristeena  :-O
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 385
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #27 : 28.06.07 - klo:18:17 »

Ei oo, eikä taida tullakaan
Pitää kai pikkuhiljaa alkaa totutella siihen että telkkari on vain koristeena  :-O

KÄÄK! Mä haistan tässä palaneen käryä... Tuletteko te Leevin kanssa sitten katsomaan kaikki ravilähetykset meille?
Muuten, käykö tuo Anysee ihan pöytäkoneeseeenkin?

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #28 : 28.06.07 - klo:18:22 »

Täällä ei näy urheilukanava, eli olen jo totutellut elämään ilman illan ravilähetystä
 [:-I]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #29 : 28.06.07 - klo:18:25 »

Mä ostin tänään AnySeen ja ajoin sen koneelle. Muuten toimi vaan tuli Errrrroria. Kolmasti asentelin ja kolmasti Error jotakin. Vein kauppaan. Kuulemma Vistan kanssa ongelmia vaikka päivitin ohjelmiston netin kautta Vistalle sopivaksi.
Tienasin satkun :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.271 sekunnissa. 27 kyselyä tietokannasta.