Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Onko kotanasi siirrytty jo digiaikaan?

Kyllä
Ei

Kirjoittaja Aihe: Digiaika tikittää!  (Luettu 1568 kertaa)

Nessu Maakonni

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 153
  • Minä en tiedä.
Digiaika tikittää!
« : 27.06.07 - klo:13:10 »

Utelen nytten, että onko kotisi jo television katselun osalta digiajassa? Meillä on puoliksi, toisessa telkussa on digiboksi, toisessa ei. Voit tarvittaessa muuttaa ääntäsi esim. sitten kun olet siirtynyt kys. aikaan. :-))
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #1 : 27.06.07 - klo:13:13 »

Mulla ollaan digiajassa jo ihan 1/1. Kun ei oo kun yksi telkkari!!!
Harkitsen kyllä nyt sellaisen taulutelkkarin ostoa, olisi meinaan paljon nätimpi ja helpommin piilotettavissa.
En pidä tekniikasta kodissa näkyvillä!
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #2 : 27.06.07 - klo:13:55 »

Ei digitä meillä ei. Sitten vasta jos ja kun on ihan pakko, mutta ensisijainen vaihtoehto on luopua televisiosta kokonaan.  [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Arskaidae

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 907
  • Espoo
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #3 : 27.06.07 - klo:14:22 »

Taitaa meilläkin mennä harkintaan televisiosta (ja ennen kaikkea TV-lupamaksusta) luopuminen. Näyttää siltä että päivitysruljanssit ovat nyt tulossa TV-puolellekin, eikä se minua kiinnosta ollenkaan, on ihan tarpeeksi saanut kiristellä hampaita PC:n päivitysrumban kanssa. On sanottu että Digi-TV tulee siksi, että saadaan lisää lähetystaajuuksia. Sehän on periaatteessa ihan hyvä, mutta sitä en voi ymmärtää miksi tuota digiboksiasiaa ajettiin (ja ajetaan vieläkin) niin kovasti. Tarkoitan sitä että missään ei ensin olisi saanut vastaanottaa digisignaalia keskitetysti ja sitten jaella se uudelleen analogisena tietylle käyttäjäjoukolle (kuten kaapelitalouksiin, sairaaloissa, hotelleissa, ym.), vaan voimakkaasti yritettiin pakottaa hommaamaan digiboksi erikseen jokaiselle TV:lle. Minun mielestäni näyttää siltä että Suomen valtio on ruvennut digiboksien PR-välineeksi.

Täytyy kai ruveta internetin kautta hommaamaan TV-viihde.
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #4 : 27.06.07 - klo:14:43 »

Digiaikaan on siirrytty ja yhtään en ole katunut. Hyvin pelittää ja enemmän näkyy kanavia. Äidilläni ja siskollani jotka asuvat "maalla" on kuvanlaatukin parantunut erittäin paljon, nyt näkyy kaikki kanavat samalla kertaa ilman että täytyy välillä kääntää antennia. (Äidillä piti niin asuntovaunulla tehdä). Aluksi harmitti kun piti nähdä vaivaa, mutta nyt ei lainkaan, tulos oli niin hyvä.
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #5 : 27.06.07 - klo:17:11 »

Kaksi digiboxia olen hankkinut,kun on kaksi televisiota niin boxejakin on oltava kaksi.Omakotitalossa asuvana ei ole mitään joustoaikaa kuten kai kerrostaloissa se mahdollisuus suotu,jos olen oikein ymmärtänyt asian.Ja kuvan laatu parani kerralla digiboxien ansiosta.
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #6 : 27.06.07 - klo:17:20 »

Näyttää siltä että päivitysruljanssit ovat nyt tulossa TV-puolellekin, eikä se minua kiinnosta ollenkaan, on ihan tarpeeksi saanut kiristellä hampaita PC:n päivitysrumban kanssa.

Tuohon sen verran, että ainakin oma digiboxini päivittyy automaattisesti lähetyssignaalin kautta (itse keksitty termi, jos meni ihan pieleen  :-)) , mitään ei siis itse tarvitse tehdä)
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #7 : 27.06.07 - klo:17:23 »

EI digitä EI.  [:-)]  Katsotaan mikä on tilanne syksyllä  [:-I]  sitten kun on pakko ja lähetykset loppuu ..... [:-)]
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #8 : 27.06.07 - klo:20:34 »

Kolme digiboksia on ostettu ja asennettu pariin taulutelkkariin ja yhteen kuvaputkeen. Noi ainakin päivittävät automaattisesti itsensä. Mutta vanhanaikaisesti tulee telkkaria yhä katottua. Digiboksin kautta kanavia katsottaessa joutuu käyttämään kahta kaukosäädintä, ei kätevää.
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #9 : 27.06.07 - klo:20:35 »

Tikipoksi on ostettu viime jouluna eeprolle joululahjaksi vanhaan telkkariin  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #10 : 27.06.07 - klo:20:38 »

Mietin kannettavaan AnySeetä mutta yksi tuttuni sanoi että tökkii Vistassa vaikka ajurit saisikin ladattua netin kautta siihen, joten odotan kunnes homma pyörii paremmin [:-)] Digiboxi on kyllä sellaine  perusboxi ilman mitää korttipaikkaa. En tarvihe.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 950
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #11 : 27.06.07 - klo:20:39 »

kohta pimenee tv  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 857
  • ***Keiju***
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #12 : 27.06.07 - klo:20:54 »

Kyllä on oltu digiajassa jo useita vuosia.  :-))
Eli eipä sen puoleen varmaankaan tarvitse tehdä mitään.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Nessu Maakonni

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 153
  • Minä en tiedä.
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #13 : 27.06.07 - klo:21:09 »

Mun isoisä asuu Virvikissä, Porvoossa. Heillä oli kanavissa tosi huono kuvan- ja äänenlaatu, nelosella ihan järkyttävä. Tikipoksi hoiti tämän asian kuntoon, ja on ihan kehuttava laatu!
Kirjattu

Pikkusisko

  • Vieras
Vs: Digiaika tikittää!
« Vastaus #14 : 27.06.07 - klo:22:00 »

Kyllä.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.321 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.