Hyvät kuvat jaTa69:tä!
Minäkin olin eilen heinäkuun ekalla pyörälenkillä. Aika monta pysähdystä siihenkin lenkkiin mahtui luonnonelävien vuoksi, vaikka lenkki suuntautui Helsingin keskustaan päin ja ajankohtakin oli puolen yön kieppeitä.
Paras oli valkoposkihanhi, jonka tapasin Sörnäisissä. Tuijoteltiin vuoroon toisiamme, purettavaa Hansaaren A-voimalaa (tähän runsaasti sadattelua!) ja hämärtyvää kesäyötä. Hanhi oli aika kivan näköinen kun taustanaan olivat mereen heijastuvat kaupungin valot. Eipä ollut kameraa mukana, eikä olisi tainnut kuvaaminen ilman jalustaa onnistuakaan.
Toinen kiva juttu oli noin kymmenen vilkkaasti yhtenä porukkana pomputtelevan kanin kohtaaminen. Kyseessä oli siis aivan oikeat kanit, ei ne perinteiset rusakot, joita täällä enimmäkseen tapaa. Niitäkin reissulla kyllä näkyi muutama. Olin näistä kaneista kuullutkin jo, täälläkin oli joskus juttua, joten en suuresti hämmästynyt. Ihan olivat lemmikkikanin näköisiä ja värityskin oli osalla tavallisesta jänöstä poikkeava tumman suklaanruskea. Pari poikastakin oli joukossa, kovin pieniä olivat kun eivät ne aikuisetkaan niin suuria olleet.
Aika erilaisissa maisemissa oli minun pyörälenkkini kuin jaTa69:n, mutta mukavaa näinkin