Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Paras ruoka jota koskaan olen syönyt  (Luettu 332 kertaa)

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Paras ruoka jota koskaan olen syönyt
« : 02.07.07 - klo:22:32 »

Heh, noista ruokaketjuista tuli mieleeni. Muistellaanpa oikein porukalla. Ja jos reseptiäkin pukkais niin hyvä olis.

Mulle itselle tulee mieleen sellainen kun oli Tallinassa silloin joskus 1970-luvulla. Siellä myytiin kadun varsilla lihapiirakoita. Ne oli kääritty johonkin sanomalehteen, että pysyivät lämpiminä. Mummelit niitä siitä möivät ja kun ilma oli kolea ja kylmä, niin kyllä lämmin lihapiirakka oli poikaa. Ja sitä lihaa siellä sisällä oli todella paljon!

Sen päälle sai sitten siitä kadunvarrelta "ounamahlaa" lasillisen. Oikea vesilasi "huuhdottiin" ja sitten taas seuraava sai siitä juoda.

Ja edelleen muistan ne lihapiirakat - kuinka olivatkin maukkaita!
---------------

Nyt sitten eestin kielen opettajani kertoi, että siellä leipomossa oli viikonloppuisin tyhjää - rotat vilistivät pitkin jauholaareja ja jauhelihavarastoja. Sitten kun maanantaisin tultiin paistamaan lihapiirakoita, eksyi sinne lihamyllyyn tietenkin lihan joukkoon ne rotatkin!!!! [:-//]

Ja niitähän minäkin silloin entivanhaan hyvällä ruokahalulla söin - mutta vieläkin herahtaa vesi kielelle, kun noiden kuumien lihapiirakoiden makua muistelen....
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Paras ruoka jota koskaan olen syönyt
« Vastaus #1 : 02.07.07 - klo:23:52 »

Mitä tuosta voimme päätellä??? Sitä että rotanliha on hyvää  :-)). Silti sanon että yäk.  :-))

-Mutta paras ruoka hmmm.....
No, minulla ei ole tapana käydä missään ravintoloissa  syömässä, mutta joskus joissain juhlissa kun on perunat, kastikkeet, lihat. kaikki herkulliset laatikot ja salaatit, niin mikäs sen parempaa. Nam!
« Viimeksi muokattu: 03.07.07 - klo:11:59 kirjoittanut Mesiangervo »
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #2 : 03.07.07 - klo:11:49 »

Kyllä se on ehdottomasti lahtelaisen ravintolan El Toron maankuulu pippuripihvi. Annos tuodaan pöytään pienessä valurautaisessa paistinpannussa ja pippurikermakastiketta on mukana semmoiset pari desiä.[:67] Ja se ei todellakaan ole mitään ruokakermaa, vaan sitä ihan aitoa kunnon kermaa. Siinä voi sitten uittaa perunat ja leipäpalat ja se maistuu taivaalliselta. Pitkään aikaan en ole käynyt syömässä tuota herkkua, mutta nyt päätettiin Repen kanssa että kun muutto on ohi ja kaikki paikat kunnossa, juhlistetaan sitä ravintolareissulla, voisipa harkita tätä ravintolaa ja sen pippuripihviä.  [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #3 : 03.07.07 - klo:12:46 »

Kyllä se on ehottomasti oma tekemä poronkäristys...tietää ainakin mitä syö. Mutta hyviä muistoja on vaikkapa kerran Norjassa, sinappisilliä purkista sormin piiiitkän lauttamatkan jälkeen...että maistu hyvältä. Vasta voissa paistettu tuore rautu... uuet perunat...kaikki on hyvää. (vai onkohan nälällä jotain tekemistä asian kanssa   [:-DD] )
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #4 : 03.07.07 - klo:16:24 »

Kyllä iso lautasellinen kaurapuuroakin oli hyvää Ivalon Baarissa, kolmen viikon vaelluksen jälkeen. Tosin melkein kutistuneeseen mahaan ahdettuna, seurauksena oli kaameat vatsan kivistykset, makoilinkin joen rannalla monta tuntia.
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #5 : 03.07.07 - klo:16:25 »

Suomalaisista ruuista mulle ehottomasti oman mamman tekemä hirvipata ja italialaisista se pestokastike, jossa on hiiirveesti basilikaa! [:-P]
Kirjattu

leila

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 03.07.07 - klo:16:37 »

Ehdottomasti herkullisin on juuri savustuksesta otettu kampela, sormin naposteltuna. Ei mikään suuri vaan sellainen, mitä saa Suomenlahdella, räiskäleen kokoinen. Hämmästyin aikoinaan, että löytyi ahventakin maukkaampi vedenelävä.
Täälläkin kieltä lipoen  [:-P].
Kirjattu
leila

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #7 : 03.07.07 - klo:20:28 »

Vaikea sanoa mikä olisi parasta...

KaijaPasilan grilliherkut, se mustapekkajuttu, pippuripihvi, kanacurry .... (tällä varmistetaan että pääsee
vielä joskus ruokapöytään  [:-DD])
Sirkantähden "Salakaato"
Forssan kiinalaisen Mangolia ravintolan Kung po kana

Onhan noita hyviä ruokia tullut syötyä paljonkin  [:-)]
Kirjattu

Jate

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 03.07.07 - klo:21:01 »

Paras ruoka mitä koskaan olen syönyt on poronkäristys perunamuusilla. Jotta poronkäristys muusilla maistuisi taivaalliselle, annos tulee nauttia 1-2 viikon Lapin vaelluksen jälkeen (kun vaeltaessa syö pelkästään kuivamuonaa).  [:-)]  Itselleni on tullut jo tavaksi tilata poronkäristys muusilla jokaisen vaelluksen päätteeksi... että se on hyvää...  [KIPPIS]
Kirjattu

ötökkä

• Vieras
« Vastaus #9 : 03.07.07 - klo:21:33 »

Uunihauki joka on täytetty purjolla, mausteilla, tillillä, sitruunalla ja smetanalla.  [:-P]
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #10 : 03.07.07 - klo:21:45 »

Tääpäs onkin vaikea kysymys, kun niin monesta ruuasta tykkään.
Mutta veisiköhän voiton Eepron tekemä Chili con carne, voipi viedä  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 03.07.07 - klo:22:00 »

Paras herkku ja aivan tosi, oli Pasin laittama ruoka Hankalassa. [:-P]
Mausteet kohdallaan ja liha suussasulavan mureaa. [:-)] [KIPPIS] [KIPPIS]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #12 : 03.07.07 - klo:22:54 »

Meidän keittiöön tullut jo kaksi pistettä!  :-))
Kyllä ne omatekoiset on monesti parhaita... pari epäonnistumista mahtuu meidän yhteiseen keittiöhistoriaan: kerran irtosi suolapurkista kansi, kun tehtiin lasagnea  [:-/] ja eka karjalanpaisti tehtiin kirjaimellisesti K-kaupan ohjeen mukaan: mausteeksi vain pari maustepippuria ja hippunen suolaa... se oli muuten järkytys, kun oltiin totuttu, että omatekoisissa ruoissa on makua!  [:´((]

Ravintolassa syödessä saa kotikeittiöönkin uusia ideoita; viimeisin huippuhetki ollut Kemijärvellä Mestari Vankkurin (?) kermainen savulohikeitto paahdetun ruisleivän kanssa!  [:-P]

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #13 : 03.07.07 - klo:23:04 »

KaijaPasilan grilliherkut, se mustapekkajuttu, pippuripihvi, kanacurry .... (tällä varmistetaan että pääsee

"se mustapekkajuttu" on ihan yksinkertaisesti lehtipihvi, jonka päälle laitetaan pekonisiivuja ja mustapekkajuustoa paloina, kääritään rullalle, kiinnitetään hammastikuilla, ruskistetaan kauttaaltaan pannussa ja sitten haudutetaan oranssissa kermassa kypsäksi. NAM!

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #14 : 03.07.07 - klo:23:16 »

Meidän keittiöön tullut jo kaksi pistettä!  :-))
Kyllä ne omatekoiset on monesti parhaita... pari epäonnistumista mahtuu meidän yhteiseen keittiöhistoriaan: kerran irtosi suolapurkista kansi, kun tehtiin lasagnea  [:-/] ja eka karjalanpaisti tehtiin kirjaimellisesti K-kaupan ohjeen mukaan: mausteeksi vain pari maustepippuria ja hippunen suolaa... se oli muuten järkytys, kun oltiin totuttu, että omatekoisissa ruoissa on makua!  [:´((]

Ravintolassa syödessä saa kotikeittiöönkin uusia ideoita; viimeisin huippuhetki ollut Kemijärvellä Mestari Vankkurin (?) kermainen savulohikeitto paahdetun ruisleivän kanssa!  [:-P]

Aika lähellä ...  [:-DD] Mestarin Kievarin....
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sivu luotiin 0.08 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.