Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 5.7.Torstai  (Luettu 1136 kertaa)

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 5.7.Torstai
« Vastaus #15 : 05.07.07 - klo:08:50 »

Hyvä kamut  [:-)] [:-)] ja hyvä kesä  [:-)] [:-)] Nyt mittarissa täällä 19,9 hetki pönttöilyä ja sotilaskodin kautta aloittamaan päivän pyöräilyä ja katsomaan metsäteiden perhostilanne, mitään uutta ei nyt taida löytyä ahvenanmaan kierroksesta johtuen  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 05.07.07 - klo:09:03 »

[:-)]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #17 : 05.07.07 - klo:09:04 »

Niin se on Kaija. Voi, kun joskus saisi olla koko kesän lomalla  [:-)]

Töihin paluu onkin sitten ISO shokki !  :-O
Tosin työkavereita on kiva tavata kesän jälkeen, mutta ensimmäinen viikko lukujärjestysten selvittämisineen, uusiin oppilaisiin tutustumisineen ja koko lukuvuoden suunnittelemisineen tuntuu vuosi vuodelta vaativan enemmän aivotyötä, aivojen, jotka ovat vielä pitkään lomalla... [NUT]
Eikä pidä kadehtia, keväällä ollaan niin puhki, niin puhki.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #18 : 05.07.07 - klo:09:08 »

mulla suoli velloo, nou guud. Kertokaahan ärtyneen suolen ruokavalio. Kuulin eilen että kipulääkkeet pahentavat sitä ja jos ei rauhoitu niin pahempaa on edessä, mitähän se voisi olla [:-(] [:-I]

Mä kokemuksesta voisin suositella Gefilus-piimää. Muutamaksi päiväksi täysin mausteeton ruokavalio, mikä on todella vaikeaa. No, kesällä uudet perunat, kukkakaali suolavedessä keitettynä ja vain hiukan voita päälle sulamaan. Ylenpalttinen rasvan kanssa mässääminen ei varmaan tee hyvää! Mahdollisimman luonnonmukaista ruokaa. Apteekista saa Visiblin-kuitua, jota voi ripotella piimän sekaan.

Jaska

• Vieras
« Vastaus #19 : 05.07.07 - klo:09:23 »

Marle: kaurapuuro on pelastanut minut vatsavaivoilta ja piimä, tosiaan, sitä tulee juotua talvisaikaan töissä, kotiin ei viitsi ostaa, kun muut eivät pidä. Ja ne pikku pullot, mitä lienee -filuksia, ovat hyviä aamun aluksi ja välipalana, hinta tietysti hirvittää. Muutenkin olen siirtynyt vähälaktoosisiin tuotteisiin, mustikkajugurtti on ihanaa ! [:-I]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #20 : 05.07.07 - klo:09:25 »

Ja nyt aamupalalle sotilaskotiin ja sitten  [:42] [:9] [:46]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #21 : 05.07.07 - klo:09:30 »

Lehmuksenkukantuoksuista huomenta Lahdesta!  [:-)]
Lahti on oikea puistolehmusten kaupunki ja nyt kun ne on alkaneet kukkia, koko kaupunki tuoksuu ihanalta.  [:-)]

Meidän uudessa kodissa on kahdelta sivulta lasitettu, aika iso parveke ja siitä saimme ihanan lisähuoneen kesäksi. Mukava lukea päivän lehti ja samalla juoda aamuteet parvekkeella. Aamuaurinko ei sinne tosin paista, mutta ainakin tällaisina päivinä se on pelkästään hyvä asia, ei ole liian kuuma.

Kyllä kesällä on ihanaa!  [KIPPIS]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #22 : 05.07.07 - klo:09:41 »

Aamupala syöty ja aamun leikit ja konttaukset lattialla koirulin kanssa tehty   [:-)]   nyt ulos leikkejä jatkamaan ....
.....ihanan lämmintä ulkona +22,1 ....... [:-)] [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #23 : 05.07.07 - klo:09:42 »

Meleko pilvistä huomenta Kotkasta. Saapi olla pilivistä, eipä ole kaameeta hellettä.  [:-)]

Mullakin maha renklailee helposti ja meni antibiootista silloin aivan sekasin. No enivei, MAITOHAPPOBAKTEERIT auttaa ja on hyvin hyvin tärkeitä. Pitääkin ostaa. Ja tietysti se kuitupitoinen ruokavalio yms.

Mulla muuttui massu ihan täysin, kun vetäsin maitohappobakteerikuurin sen antibiootin jälkeen (Ois pitänyt syödä yhtaikaa antibioottien kanssa, mutten tajunnut). Tarkoitin, tuo massun muutos oli sellainen että ... öh... yleensä meleko "löysä sellainen" muuttuikin "normaaliksi sellaiseksi".  :-))

Gefilustuotteethan sisältää just näitä hyviä maitohappobakteereita.  [:-)] Ja ne asidofilus-tuotteet.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 05.07.07 - klo:09:43 »

mulla suoli velloo, nou guud. Kertokaahan ärtyneen suolen ruokavalio. Kuulin eilen että kipulääkkeet pahentavat sitä ja jos ei rauhoitu niin pahempaa on edessä, mitähän se voisi olla [:-(] [:-I]

Mä kokemuksesta voisin suositella Gefilus-piimää. Muutamaksi päiväksi täysin mausteeton ruokavalio, mikä on todella vaikeaa. No, kesällä uudet perunat, kukkakaali suolavedessä keitettynä ja vain hiukan voita päälle sulamaan. Ylenpalttinen rasvan kanssa mässääminen ei varmaan tee hyvää! Mahdollisimman luonnonmukaista ruokaa. Apteekista saa Visiblin-kuitua, jota voi ripotella piimän sekaan.
Marle: kaurapuuro on pelastanut minut vatsavaivoilta ja piimä, tosiaan, sitä tulee juotua talvisaikaan töissä, kotiin ei viitsi ostaa, kun muut eivät pidä. Ja ne pikku pullot, mitä lienee -filuksia, ovat hyviä aamun aluksi ja välipalana, hinta tietysti hirvittää. Muutenkin olen siirtynyt vähälaktoosisiin tuotteisiin, mustikkajugurtti on ihanaa ! [:-I]

Kiitos taas vinkeistä, tänään aloitin puurolla ja päälle leseitä, mutta piimää :-O Mä oon aina inhonnu sitä, eikö olisi jotakin mansikalta maistuvaa keksitty :-)) Visibliniä käytän jugurtin seassa [:-)] Täytynee alkaa laittamaan painoa ruoansuhteen parempaan suuntaan [:-I] Katotaan miten sitten käy. Tuo kaurapuurokuuri on ennen auttanut. Kaikki fiilukset on tuttuja ja niitä käytössä.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #25 : 05.07.07 - klo:09:50 »

Särkylääkkeet on aika pahoja. Vatsaystävällisin särkylääke on Panadol.  [:-)] Apoteekista oon kysynyt. Esim. Burana on jytympää kamaa, se on ymmärtääkseni tulehduskipulääke. Sitä mä yritän välttää yleensä.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 05.07.07 - klo:09:53 »

Marle, nyt vasta tuli mieleen, että liika kuitukin tosiaan saattaa sekoittaa mahan!
Eli sitäkin kohtuudella. On todella ironista, jos yrittää hoitaa vatsaa kuiduilla, ja se meneekin huonompaan kuntoon.

Tätä meidän nettiyhteyttä hoidetaan kohta vasaralla... hidastelee niin pirusti, että mä ihan kohta suutun ... tätä kirjoittaessa ei ole vielä ehtinyt edes kiukkunaama-hymiöt aueta, mutta tähän kuuluisi se hampaitaan kiristelevä punainen pallopää....

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 05.07.07 - klo:09:55 »

Panacod ollut käytössä ja voi olla että se ei ole hyvä mutta minkäs teet kun selkä kipuilee. Nyt yritän olla ilman jonkin aikaa [:-)] Annetaan selällekin kesäloma :-))
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 05.07.07 - klo:09:57 »

Piimään voi sekoittaa mustikoita, appelsiinimehua, mansikoita tai vaikka talkkunajauhoa ja sokeria.
Mutta piimän voi tietty korvata maustamattomalla jogurtilla, jos pahasti tökkii!

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 05.07.07 - klo:09:57 »

Marle, nyt vasta tuli mieleen, että liika kuitukin tosiaan saattaa sekoittaa mahan!
Eli sitäkin kohtuudella. On todella ironista, jos yrittää hoitaa vatsaa kuiduilla, ja se meneekin huonompaan kuntoon.

Tätä meidän nettiyhteyttä hoidetaan kohta vasaralla... hidastelee niin pirusti, että mä ihan kohta suutun ... tätä kirjoittaessa ei ole vielä ehtinyt edes kiukkunaama-hymiöt aueta, mutta tähän kuuluisi se hampaitaan kiristelevä punainen pallopää....

:-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.155 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.