Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 5.7.Torstai  (Luettu 1211 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 5.7.Torstai
« Vastaus #45 : 05.07.07 - klo:11:40 »

Marle, et voita, vaan minä  :-)). Jos ei olisi tuota ukko kultaa, niin eläisin kahvilla ja voileivällä. Ehkä joskus uusien perunoiden aikaan keittäisin perunat ja ostaisin sipulisilliä purkin.  :-))
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #46 : 05.07.07 - klo:11:47 »

Ötökän kesähommat kuulostaa ihanilta, näin luettuna   [:-)]  taitaa kuitenkin olla aika urakkahommaa   [:-)]

Uskomatonta että minustakin tuntuvat ihan kivoilta näin luettuna. Tarkemmin muistellen, ei enää. Läpsuudessa olivat heinätyöt todellista arkipäivää ja silloin toteutus oli toisenlaista. Siihen kuului käsin haravointia, hevosella heinien latoon ajoa ym. Nykyään se on historiaa. [:-DD]

Historiaa on kohta myös vesisade. Piti jo nostaa kaivosta vettä saaveihin lämpenemään. Nopeita ovat sään vaihtelut.
« Viimeksi muokattu: 05.07.07 - klo:11:49 kirjoittanut annulix »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #47 : 05.07.07 - klo:11:48 »

Laitetaan äänestys pystyyn ja tarkat kriteerit laiskimman kokin ominaisuuksista :-)) Mä voitan kuitenkin, ei kandee :-))

[:-DD]

Jos tämmönen äänestys tulisi, niin mun ois pakko kysyä klassinen kysymys: "Milloin?" Mulla kun vaihtelee ruuanlaittobuumikausista äärimmäisen ruuanlaittofleguiluun. Silloin syödään lähinnä voileipää.  :-))

Niin, tuo kysymys on "klassinen", kun joskus luin jostakin, että nainen täytti passihakemuskaavaketta tms. ja siellä kysyttiin hiusten väri. Hää katsoi virkailijaa kauhistuneena, ja kysyi: "Milloin?!" :-O
 :-))
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 05.07.07 - klo:11:49 »

[:-DDD]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #49 : 05.07.07 - klo:11:54 »

Ötökän kesähommat kuulostaa ihanilta, näin luettuna   [:-)]  taitaa kuitenkin olla aika urakkahommaa   [:-)]

Uskomatonta että minustakin tuntuvat ihan kivoilta näin luettuna. Tarkemmin muistellen, ei enää. Läpsuudessa olivat heinätyöt todellista arkipäivää ja silloin toteutus oli toisenlaista. Siihen kuului käsin haravointia, hevosella heinien latoon ajoa ym. Nykyään se on historiaa. [:-DD]

Historiaa on kohta myös vesisade. Piti jo nostaa kaivosta vettä saaveihin lämpenemään. Nopeita ovat sään vaihtelut.

Tykkäsin kovasti lapsena heinänteosta, siksi koska  mun homma oli heinissä hyppely ladossa   :-)) No olin
toisinaan kyllä myös haravanvarressa. Ja aina ehdottomasti hepan kyydissä  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Talvikki

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjois-Karjala
« Vastaus #50 : 05.07.07 - klo:11:55 »

Tervehdys Itäsuomesta!  [:-)]

Eipä ole enää helteestä tietoakaan, kylmä tuuli koillisesta alkoi aamulla puhallella ja mittarissa on enää 16 astetta.
Meinasi ihan palella, kun äsken keräsin pyykkejä narulta.

Kyllä noitten särkylääkkeitten kanssa on oltava varovaisia, jos alkavat vatsavaivoja aiheuttaa. On aika vakavia ja hurjia juttuja tuttavapiirissä ollut ihan vain runsaan särkylääkkeiden syönnin takia. (Toisella vaivasi selkä ja toinen kärsi kovasta jatkuvasta päänsärystä ja siksi niitä lääkkeitä popsivat)

Tuuli muuten täällä vain yltyy ja taivas tummenee ja huomiseksihan sitä sadetta on ennustettu. Pysyisi nyt vielä tämän päivän poutaisena, kun noita keskeneräisiä heinähommeleita vielä näkyy täälläpäin olevan. Olipa muuten joku vielä heinää seipäille kasannut, harvinainen näky nykyisin.   :-))

Kylläpä täälläkin aika hyvin pärjättäisiin laiskimman kokin titteli -kisassa. Eilennä sanoin porukoille, että nyt ei tuu muuta ruokaa kuin grillimakkaraa ja ilman sitäkin jäivät, kun vettä ripsutteli silloin, kun olisi pitänyt grillata. Sitten tuli kiire töihin ja toiset jäi perään katsomaan, jotta siis ei mitään sapuskaa tänään. No kyllä isot miehet osaa itsekin ruokansa etsiä ja kuopukselle on aina jotain hätävaraa jemmassa.  [:-DD] En varmaan itselleni ruokaa laittelisi, vaan porukoitten takia on pakko.  [:-)]

Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 05.07.07 - klo:12:02 »

Noin se sää vaihtelee [:-I]  Nyt taidan lähteä pikkuiselle kävelylenkille kun en ole pitkään aikaan kotikulmia kierrellyt. Merenrantaan katsomaan kuinka meressä olo maistuu. Pikkumetsään katsomaan onko lintusia. Juorumäen puutarhaviljelmille kukkia ja ötöjä katsomaan. Ja muuten vaan oleskelemaan. Antaa fillarinkin levätä.

Chiao [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #52 : 05.07.07 - klo:12:05 »

Mitähän ne "laiskimman kokin" kriteerit vois olla...

-syön vain valmisruokaa
-en ole koskaan leiponut mitään
-en ole koskaan leiponut leipää
-syön perunat kuorineen
-ostan riisin kaupasta valmiiksi keitettynä (sellaistakin myydään, pelkkää keitettyä riisiä  :-)) )
-elän voileivällä ja kahvilla (teellä/vedellä...)
-elän vedellä ja leivällä
-lempiruokani on mikrossa lämmitetty nakki
-minulla ei koskaan tiskiä
-jääkaapissani on vain valo
-jääkaapissani ei ole enää edes valoa
-korput säilyy hyvin
-syön makaronit raakoina (lue=rapeina)
-keitän vain pikakahvia
-en osaa keittää vettä
-makaronilaatikkoa en edes yritä valmistaa, koska en löydä kaupasta munamaitoa

( [:-DD] [:-DD] [:-DD] )

jatkakaa...
Tää idis oli kyl Marlen eikä mun, mutkun rupes taas päässä pauhaamaan...  :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #53 : 05.07.07 - klo:12:07 »

- keittiökaapeissani on hyvin tilaa koska kattilat ja pannut on aikaa sitten myyty kirpparilla  :-))

(oisko pitänyt avata tälle aiheelle oma ketju?)
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #54 : 05.07.07 - klo:12:09 »

[:-DD]

-kaalit eivät kypsy vihanneslaatikossa kaalilaatikoksi
-miksi perunoihin tulee pitkiä, valkoisia toukkia? Voiko niitä syödä?

Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sus

• Vieras
« Vastaus #55 : 05.07.07 - klo:12:11 »

-nautin hernekeiton haarukalla suoraan säilykepurkista
-lempiruokani on jääkaapinraikas lenkkimakkara
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #56 : 05.07.07 - klo:12:12 »

- keittiökaapeissani on hyvin tilaa koska kattilat ja pannut on aikaa sitten myyty kirpparilla  :-))

(oisko pitänyt avata tälle aiheelle oma ketju?)

-mikä on keittiökaappi?  [:-DD] [:-DD] [:-DD]

(voihan nämä vaikka koota jatkossa, jos haluu...  :-)) )
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #57 : 05.07.07 - klo:12:13 »

-ostan aina valmiiksi viipaloitua leipää ( ihan oikeesti, leivän viipaloiminen on niin työlästä)  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #58 : 05.07.07 - klo:12:14 »

Moi! Ootte työ semmoisia syötäviän mukavia epeleitä kaikki. [KIPPIS] :-))

Aurinko paistaa ja tuulee, ihan mukava yhdistelmä.

A-jukurttia olen syönyt jokapäivä jo muutaman vuoden.
Varovainen saa nuiden kuitujenkin kanssa olla.  Ainakin täytyy muistaa juoda riittävästi, ettei tule suolitukoksia.
Viekö muuten noi A ja gefilustuotteet lääkkeistä tehoa, koska neutralisoivat vatsaa? [:-I]
Panacod ei käy mulle.  Syön muutaman päivän Ibusalia ja sit Panadol Fortea.  Nyt lekuri määräs jotain uutta, mut siinä on cofeenia, niin en ota.

Ihanaa, ei tarvinut mennä fysikaaliseen.  Yö meni harakoille, niin sain ajan vaihdetuksi huomiselle!  :-))

Kuvauksellista ja leppoisaa torstaita kaikille.  :-)) :-)) [:9]

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #59 : 05.07.07 - klo:12:17 »

-ihmettelen miksi lihon, vaikka olen mielestäni laiska kokki  [:-I] :-)) [:-I]
-raaka peruna on oikeestaan aika hyvää...
Kirjattu

Sivu luotiin 0.085 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.