Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Naurista(ko) keittoon  (Luettu 94 kertaa)

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
Naurista(ko) keittoon
« : 05.07.07 - klo:11:53 »

Vieraita taas pukkaa ja meinasin näin eka päiväksi tehdä ihan tavan jauhelihanakkikeiton. Minulla on tuoretta porkkanaa ja selleriä, sekä perunaa ja purjoa.
Lanttu oli kaupassa niin taatisen näköinen joten jätin ostamatta. Kotona jääkaapissa on pari tuoretta naurista. Mitenkäs se sopisi jauhelihakeittoon. Kertokaa tyhmälle  [:-I]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Naurista(ko) keittoon
« Vastaus #1 : 05.07.07 - klo:12:05 »

Naurishan on vähän niinkuin lanttu, mä laittaisin jauhelihanakkikeittoon. Mutta ei varmaan ihan kauhean paljoa kuitenkaan kannata laittaa.

Olen tehnyt sekä nakkikeittoa että jauhelihakeittoa, mutta että jauhelihanakkikeittoa, se on mulle ihan uutta.  [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 05.07.07 - klo:12:09 »

Kyllä minä taidan uskaltaa sitä sitten vähän laittaa.

Meillä lapset kun olivat pieniä tahtoivat jauhelihanakkikeittoa ja siitä lähtien olen tehnyt sitä. Jauheliha pitää olla ruskistettuna oikein hyvin, sellaiseksi herrrkulliseksi, rapsakaksi. Nakkeja keittoon tulee paketillinen (hk-nakkeja, niitä namimaiskis nakkeja  :-)) ). Ne sitten pitää olla siivutettu tosi ohuiksi niin riittää monelle.
Tää on meidän perheen herkkukeitto.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 05.07.07 - klo:12:44 »

Juu, laita vaan Puppu nauristakin keittoon.  Mielestäni noi selleri, purjo porkkana, nauris ja lanttu sopivat hyvin jauheliha- ja nakkikeittoihin.
Ite ostan kaupasta valmiin keittojuurespussin.  Siitä tulee mukavan makuinen ja tuoksuinen keitto. [:-P]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #4 : 05.07.07 - klo:12:51 »

Kyllä minäkin naurista uskaltaisin sekaan heittää. Voi olla jopa lanttua herkullisempi. [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.364 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.