Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Tykkäätkö marjojen keräämisestä? Onko se kivaa?

En, suorastaan inhoan sitä. Tylsää.
- 9 (45%)
No... menettelee, pakkohan ne on talteen saada.
- 3 (15%)
Puuha on minusta kivaa.
- 6 (30%)
RAKASTAN marjojen keruuta. :)
- 2 (10%)

Äänestäjiä yhteensä: 18

Kirjoittaja Aihe: Pidätkö marjojen keräämisestä? Gallup  (Luettu 472 kertaa)

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Pidätkö marjojen keräämisestä? Gallup
« Vastaus #15 : 05.07.07 - klo:21:37 »

käytän käytän...ja mä käytän siitä sanaa "rohmu" kun se rohmuaa marjat kerralla  [:-DD]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 05.07.07 - klo:21:39 »

Eikä ole, siellä on hämyrietä ja niiden seittejä seassa :-)) No, eip tuo selkäkään kestäisi joten torilta haen...
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #17 : 05.07.07 - klo:21:43 »

Eikä ole, siellä on hämyrietä ja niiden seittejä seassa :-)) No, eip tuo selkäkään kestäisi joten torilta haen...

Eikö niitä ole sellaisia varrellisiakin poimureita, että voi selkä suorana keräillä ?
Itse poimin käsin ja aina vasemmalla kädellä, vaikka olen muuten oikeakätinen, mitähän sekin tarkoittaa ? Olenko piilovasuri ?  :-O
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 05.07.07 - klo:21:47 »

Joo mutta ne seitit ja hämyrit on nenäkin korkeudella :-))
Kirjattu

JTR

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 05.07.07 - klo:21:51 »

Jep. Minä poimin puolukoita poimurilla myyntiin ellei ole niin hyvä tattisato ettei jouda. On siitä muutama syksy kun viimeksi myyntiin poimimme puolukoita. Parhaimillaan ollaan myyty puolukoita reilu 2000kg yhtenä syksynä. Mustikoita poimii pelkästään vaimoni ja parhaimillaan niitäkin on myyty joitain kiloja, ehken 200kg suurimmillaan. Tateilla saa enemmän mania niin ei marjat kiinnosta kuin sen verran että omat tarpeet, eli puolukkaa 5 - 6 ja mustikkaa 3 sangollista. Minulla ei selkä kestä marjan keruuta kovin, toisin on sienestyksen laita. Marja ja sienireissuilla minulla on kamera mukana. Korvasienireissulla minä nappasin tänä keväänä sen valkoviklo kuvan muun muassa. Elämää ja exotiikkaa saa ja vain ainoastaan luonnossa liikkuen. Joskus hiki päässäkin, mutta ei aina. Nautin kovasti marjastuksesta siinä määrin kuin sitä ikinä teen. Et tämmöstä! Normaali käsipoimuri metalli langoilla on paras. Punainen poimuri ja mustat haravat. Niillä poimureilla jossa on muoviset mustat haravat. Niillä ei tee mitään. Marjarohmu pitkävartinen on hyvä, mutta ei sovi kaikille, ei mm. minulle. - Olen kokeillut. Puolukka puuroa minä keittelen heti kun puolukat kypsyy. Se on minun herkkua aamuisin ja joskus päivisin. Tällai.
« Viimeksi muokattu: 05.07.07 - klo:22:04 kirjoittanut JTR »
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #20 : 05.07.07 - klo:21:52 »

Marjojen poimiminen metsässä on ihan kivaa puuhaa omiksi tarpeiksi  [:-)] [:-)]  rauhallinen ja rentouttava ympäristö .... onhan siellä niitä seittejä ja hämyreitä  [:-I]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #21 : 05.07.07 - klo:21:58 »

Niihin saattaa hipaista jopa sormi.  :-O

[:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #22 : 05.07.07 - klo:21:59 »

Ei vaan mää oon sitä mieltä, että sanko täyttyy ihan liian hitaasti.  :-)) Se on ehkä se suurin ongelma.
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 05.07.07 - klo:22:01 »

Ei vaan mää oon sitä mieltä, että sanko täyttyy ihan liian hitaasti.  :-)) Se on ehkä se suurin ongelma.

Onko syynä kenties se, että joka toinen marja (vähintään) ei ehdi sankoon saakka, vaan päätyy omaan suuhun... [:-DD]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #24 : 05.07.07 - klo:22:02 »

iso ämpäri tulee vaihtaa pienempään niin täyttyy ehkä nopeammin  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Erkki K

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 05.07.07 - klo:22:04 »

Pidän kovasti marjojen poimimisesta. Mustikoita ja puolukoita pääasiassa. Myös lakkoja kerään. Tänä vuonna näyttää tulevan mahtava karpalosato. :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #26 : 05.07.07 - klo:22:17 »

Onko syynä kenties se, että joka toinen marja (vähintään) ei ehdi sankoon saakka, vaan päätyy omaan suuhun... [:-DD]

Tää voi olla yksi syy.  :-))
Mutta totta puhuen, yksi syy voi olla mun värisokeus.  [?] Mutkun en tiiä... Vaan lapsenakin kun vattuja kerättiin puskasta, olin ehkä 11 v. niin viisi vuotta nuoremmatkin sai kupin nopeemmin täyteen...  :-O Voi olla etten näe niitä hyvin, siis punaista vihreen seasta.  [?] Emmie tiiä.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #27 : 05.07.07 - klo:22:19 »

Mä kerään hilloja ja jos tulee hämyri, vien ämpärin isännälle joka liiskaa, ei kun nostaa hämyrin mättäälle... [:-I]
Oonhan noita tullut kerätyksi ihan mukavasti. Kaks päivää sitä hilloja jaksaa noukkia, sitten menee selkä niin jumiin, ettei taivu enää. Mustikat olis muuten hyvä kerätä, mutta ne sotkee niin pahasti...että puolukka on parempi.
Katselin vanhoja päiväkirjoja..."mustikkashow alkanut 100 kg päivävauhdilla" luki kerrankin...ja kerran oli pakumese(208) niin täynnä puolukkaa ettei ovi meinannu mennä kiinni. Oi niitä aikoja! Otsalampun valossa revittiin ne viimeiset puolukat ja välillä satoi jo lumenkin...heh, ei sitä enää semmoista rallia.
Hillat on luku sinänsä. Paras kesä oli joskus -84 tai -85 kun keräsin hilloja niin paljon, että ostin asuntovaunun. 40-50 ltr päivässä. Nykyisten on hyvä jos kesässä saa tuon 40-50 ltr. Mutta pakkaseen kerätään kyllä tänäkin kesänä, ei niin huonoja vielä olla  [:-DD]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

• Vieras
« Vastaus #28 : 05.07.07 - klo:22:23 »

Tää voi olla yksi syy.  :-))
Mutta totta puhuen, yksi syy voi olla mun värisokeus.  [?] Mutkun en tiiä... Vaan lapsenakin kun vattuja kerättiin puskasta, olin ehkä 11 v. niin viisi vuotta nuoremmatkin sai kupin nopeemmin täyteen...  :-O Voi olla etten näe niitä hyvin, siis punaista vihreen seasta.  [?] Emmie tiiä.

Lisään vielä, että tai sit syy on se, että tutkin joka marjan liian tarkkaan, ettei vaan oo matoja tai toukkia, tai... hämyreitä. [:-DD]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #29 : 05.07.07 - klo:22:24 »

Marlelle hyttyshattu päähän, ei syö hämyt, ei tartu verkot !  [:-DD]
http://www.kaamoscenter.fi/shop/FI/09-11-004.html
Kirjattu

Sivu luotiin 0.228 sekunnissa. 27 kyselyä tietokannasta.