Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Tykkäätkö marjojen keräämisestä? Onko se kivaa?

En, suorastaan inhoan sitä. Tylsää.
- 9 (45%)
No... menettelee, pakkohan ne on talteen saada.
- 3 (15%)
Puuha on minusta kivaa.
- 6 (30%)
RAKASTAN marjojen keruuta. :)
- 2 (10%)

Äänestäjiä yhteensä: 18

Kirjoittaja Aihe: Pidätkö marjojen keräämisestä? Gallup  (Luettu 473 kertaa)

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
Vs: Pidätkö marjojen keräämisestä? Gallup
« Vastaus #30 : 05.07.07 - klo:22:34 »

Hillasoita ei valitettavasti enää kunnollisia löydy. Lähisuolla joinakin kesinä hiukan on hillaa. Kerääjiä vähille marjoille kuitenkin on niinpaljon etten yleensä viitsi niitä lähteä katsomaankaan. Lähes raakoina pitäisi kerätä jos jokusen haluaisi.
Mustikoiden keruuta inhoan, mutta hiukan aina koetan löytää. Pitää sitä jokuseen mustikkapiirakkaan pakstimessa marjat olla.
Puolukoiden ja karpaloiden kerääminen taas on minusta oikein mukavaa. Puolukka-aikaan viihdyn metsässä, ilma on usein niin kivan syksyisen raikas. Jos joku veisi pois ne inhottavat h i r v i k ä r p ä s e t.
Karpaloidenkaan määrä tuossa lähisuolla ei kovin suuri ole, mutta niille ei tunnu muita kerääjiä lähistöllä olevan. Usein olen varpaat ja sormet kohmeessa rämpinyt niitä keräilemässä. Enempikin suon tuoksun vuoksi kuin niiden määrien mitä sieltä löytyy. Mukavaa ulkoilua. [:-)]
Siis pidän ja en pidä. Vastasin kuitenkin että puuha on minusta kivaa. Voittopuolisesti asian kuitenkin niin koen. :-))

Lisäyksenä vielä. Kaikki tulee syödyksi ja myyntiin en jaksa kerätä.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #31 : 06.07.07 - klo:09:20 »

En minäkään tykkää marjoja poimia mutta onneksi siskoni miehineen on niin kovia marjastajia että mekin pysytään marjoissa.  :-))

Tämä on oikeasti hyvä ja toimiva laite marjanpuhdistukseen. Mustikat ja puolukat saa tosi nopeasti ihan puhtaiksi roskista. Siitä tiedän kun olen puhdistanut sillä siskon keräämiä marjoja.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 06.07.07 - klo:09:34 »

Äänestin, että menettelee, mutta ajattelin lähinnä marjojen keruuta puskista. Metsämarjoja en kerää. Marle sanoi, että siellä on hämyreitä, ja minä sanon, että siellä on murkkuja, ja hyvässä lykyssä ampparipesä maassa. Minun marjojen keruuni kohdistuu lähinnä puskamarjoihin.
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #33 : 06.07.07 - klo:10:09 »

En tykkää metsissä kyykkiä marjoja poimimassa, tai oikeastaan selkäni ei tykkää siitä.
Marjapensaista kerääminen on kyllä ihan mukavaa ja rentouttavaa puuhaa, mutta varsinkin
mustaviinipensaassa on hirveät määrät hämyreitä. Siinä lentää kyllä marjatkin huitsin nevadaan,
kun marjoja poimiessa poimii myös hämyrin kätöseensä  :-)) Hyvä ettei lennä ämpärikin
siinä samassa rytäkässä  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 06.07.07 - klo:10:21 »

Minulla saman reaktion saa aikaan muurahainen. Menee vaikka 10 litraa marjoja pitkin maita ja mantuja  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #35 : 06.07.07 - klo:10:27 »

:-))

teijjän kanssanne...
Juu saa tää kalluppi koskea yhtä hyvin marjapensaita. Mä inhoon niistäkin keräämistä yhtä paljon kuin mettässä.  [:-DD]

Pihalla on karviaista ja herukkaa. Ei onneks paljoo.  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #36 : 06.07.07 - klo:10:28 »

Mut siis mummon tekemä sekamehu (mustaherukka-punaherukka) on (tai siis oli) NANNAA! Mehumaijalla aina mummoni, molemmat, mehua tekivät.  [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #37 : 06.07.07 - klo:11:42 »

Äänestin ensimmäistä vaihtoehtoa, kerrankin rehellinen vastaus. Onhan sitä suorastaan pakosta joutunut aikoinaan aikuisten kanssa marjametsiin.  Totta on, toiset tykkää ja toiset ei. Toisilla täyttyy astiat, toisilla ei.

Marjamatkoillakin katselin ja näin vallan muuta kuin marjoja. Metsissä, soilla on muuten mukava käpästellä ja marjoja voi suuhun pistellä kulkiessaan.

Jos mun pitäis leipäni tienata marjojen keräämisellä, se ei onnistuisi.
Olen niin hidas kerääjä, suurempi osa marjoista suuhun  [:-P]
« Viimeksi muokattu: 06.07.07 - klo:11:44 kirjoittanut Pihalintu »
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sivu luotiin 0.209 sekunnissa. 27 kyselyä tietokannasta.