Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: MiniKaupunkikierros  (Luettu 185 kertaa)

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
MiniKaupunkikierros
« : 06.07.07 - klo:21:30 »

Taas ihan kamala kuvakasa Ruoholahtea-Kamppia-Etutöölöä ja Kiasmaa  Kuvata sai itselleen joten kaiketi uskallan "muutaman" yleiskuvan laittaa, eihän mulla ole kaupalliset asiat mielessä [:-I]
Eli hiukkasen kaupunkimaisemaa luvassa.  Ei sitä kyllä usein viitsi keskustaan lähteä vaan jos on pakko. Kiasmasta sen verran että...hmm... [:-I] Makuasia.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: MiniKaupunkikierros
« Vastaus #1 : 06.07.07 - klo:21:41 »

Yks tuttu katu löytyi!Kiitos kaupunkikierroksesta, en mä kyllä tajunnut tuota nykytaidetta... [:-I]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #2 : 06.07.07 - klo:21:53 »

Hyviä kuvia, mutta täytyy sanoa, etten kaupunkimaisemista tykkää lain  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 06.07.07 - klo:21:56 »

Hyviä kuvia, mutta täytyy sanoa, etten kaupunkimaisemista tykkää lain  [:-)]
Tähän voin 100% yhtyä. Kivi/lasierämaa...noo talvella ehkä, mutta ei...liian steriiliä ja kalseaa.
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 06.07.07 - klo:21:58 »

Ei edes talvella, ei  [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 06.07.07 - klo:22:03 »

Stadilaisena en tiedä onnistuisiko mulle maalla asuminen, mutta ainakin pidän luonnosta enemmän kuin Helsingin keskustasta [:-)] Jos haluan "äksöniä" pikkuisen säpinää niin silloin käväsen kaupungilla. Sitten olen mooooonta viikkoa tyytyväinen "maalla" asumiseeni :-))  Mä kaipaan kyllä ´korpien kuiskintaa ja jylhien järvien loiskintaa´ [:-)]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 06.07.07 - klo:22:09 »

Mulla ahistaa jo ne kivitalotkin...ja etelän metsätkin, kun ne on niin korkeita, täällä on katto korkealla ja seinät leveällä, ei ahista  [:-DD]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 06.07.07 - klo:23:43 »

Muutama kohta oli sellaista, joissa en viihtyis.
Kiasma ei ole mun paikka olleskaan. 
Oikeastaan, ihan kiva kaupunkikierros.  Kiitti, Marle!!  [:-)] [:-)] [KIPPIS]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 06.07.07 - klo:23:44 »

[:-)]
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 06.07.07 - klo:23:52 »

Ymmärrän kyllä sekä Marlea että Meseä. Itseäni Lapin maisemat miellyttää, vaikka siellä on "matalat metsät" , kuitenkin omat kotometsät kiehtoo myös. Mutta jos on kaupungissa syntynyt, niin varmaan kaipaa kaupunkiin, jos jostain syystä joutuu sieltä pois. Ja vaikka olen kaupungissa syntynyt (tosin pikkusellaisessa), niin kaupunkia en kaipaa lain. Miksiköhän en näe kauneutta kaupunkien puistoissa tai pihoissa, koen ne vain tekosellaisina, oma pihakin rehottaa villinä  :-))
Onneksi luonto on niin moninainen, varsinkin suomen luonto  [:-)] ja jokaiselle löytyy täältä varpilla jotain. Jos kaipaa kaupunkiluontoa, sitä löytää, Jos halajaa pohjoisen metsiin, voi sinne hakeutua.
Kumma juttu, muta varsinkin kesäisin mietin näitä melko usein.  :-))
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 06.07.07 - klo:23:59 »

Mulla oli aikoinaan ystävä joka muutti Kuusamosta tänne. Hän aina ihmetteli kun mä puhuin että onhan kaupungissa luontoa :-)) Hän kun piti niitä myös "vaan" puistoina [:-)] Mulle Tokoinrantakin oli luontoa [:-DD] Nyt ei enää, vaan puistoksi sekin on muuttunut. Mua on myös aina varotettu kun olen tuuminut maalle päin muuttoa. "Kuolet sinne" sanovat [:-I] [:-I]. Voihan se olla että mäkin kuulun "lokeroihmisiin" loppujen lopuksi niin kuin moni muukin vannoutunut Helsinkiläinen. Valitettavasti täällä on duunia ja se tuo lisää kansaa tänne. Silloin läheinenkin luonto on vaarassa muuttua lokeroasuntoja täyteen  kuten Sipoossa pelätään tapahtuvan [:-(]
Jos olisi terveyttä ja nuoruus jatkuisi ja jaksaisi huusholleerata omakotitaloa pienessä kaupungissa, niin kyllä kelpuuttaisin sellaisen itselleni ehdottomasti [:-)] Se vaan on niin että kun vanhuus tulee niin aika moni muuttaa kaupunkiin palveluiden ääreen itkussa suin tai sitten ei [:-)]
« Viimeksi muokattu: 07.07.07 - klo:00:06 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 07.07.07 - klo:00:08 »

Huoh, niin se on, kotiseutu muuttuu jatkuvasti.
Parikymmentä vuotta sitten, kun muutettiin nykyiseen asuinpaikkaamme, oli tämä ihan syrjässä. Nyt on omakotiasutus levinnyt ja "pilannut" koko paikan. No, onhan alapihan edessä pelto ja sen takana järvi, mutta kun kävelee etupihalle (ylös ylös) löytyy sieltä pyörätie ja katuvalot  [NUT] . No, ei ne toki meitin pihalle näy, onneksi, ja ovat vielä tien toisella puolellakin  :-)) , Enkähän kiellä, mietin kotopaikka on tosi rauhallinen  :-)) Joku varpilla sanoisi, että tämä on maaseutua, mutta itse kaipaisin vielä enemmän maalle (no, hepoi löytyy muutaman sadan metrin päästä ja lähilammella pesii kaulushaikara, joutsenet sun muut). Mutta silti, miksi asutus aina leviää  [:-DD]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 07.07.07 - klo:00:12 »

Mulla yksi duunikaveri muutti täältä sadankilometrin päähän korpeen asumaan siippansa kanssa. Kiva duunimatka :-))
Kati, se on niin että hyvinvointivaltion (mukamas) ihmiset leviee, ne ei mahdu enää sinne missä asuivat, niiden täytyy muuttaa väljemmille seuduille, eli sinne teille [:-DD]

Kait se on niin että raha määrää  missä kukakin asuu jos haluaa talon rakentaa. Tonttimaa on kallista asutuskeskusten vieressä, kauempaa saa halvemmalla ja osaksi siksi rakennetaan yhä vaan kauemmaksi taajamista. Ja kunnatkin haluaa kiihkeesti uusia veronmaksajia.
« Viimeksi muokattu: 07.07.07 - klo:11:04 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 07.07.07 - klo:00:15 »

Mä oon kaksjakoinen kaupungin ja maaseudun suhteen.
Olen sen verran ulospäinsuuntautuva, et saattaisin paremmin viihtyä kaupungissa,  just tuollaisella alueella, jossa on vaihtelevaa katsottavaa ja ihmisiä.
Sit tulee aika, jolloin kaipaan rauhaa ja luonnonkauneutta.  Onneksi molempia on saatavilla. [:-)] [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 07.07.07 - klo:00:20 »

Samoin täällä [:-)] Pellon reunaan pääsen jos niin haluan ja tunnen olevani maalla. Jos haluan kaupungin sykettä seuraamaan sitäkin löytyy. Tosin kuten totesin aikaisemmin, aina vaan harvemmin. Täällä on se hyvä että sulautuu massaan, voit olla anonyymisti liikkeellä, ei heilahtele verhot, eikä näy ikkunoiden pokissa juorupeilejä, niitäkin kuulemma on :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.172 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.