Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Karhu nähtiin jälleen  (Luettu 350 kertaa)

JTR

• Konkari
  • Poissa Poissa
Karhu nähtiin jälleen
« : 10.07.07 - klo:09:05 »

Jep. Eilen illalla klo 23.30 oltiin tulossa Ruunaalta kalareissulta. Ruunaan sillasta 500m päässä olevan notkelman oikealta puolen tietä oli tien reunassa tulossa pieni musta karhunpentu tielle. Hiljensin vauhtia ja ihasteltiin jo toistamiseen karhua viikon aikana. Viikko sitten maanantai aamuna nähtiin koskilla rannalla keskikokoinen musta karhu. Ajattelin. Ensi viikolla varmaan karhu istuu auton tai veneen luona kun mennään taas lohestamaan. 20 vuotta olen Ruunaalla kulkenut kesäisin kalareissuilla enkä viime maanantaita ennen ollut koskaan aiemmin nähnyt karhua Ruunaalla.
Vaan olipa söpö illalla nähty alle metrin kokoinen pyöreä karhu. Söpö kuin mikä. Kalojakin kun saatiin, niin olihan taas mieliinpainuva kalareissu vaikka vettä sataa tihruutti kaiken aikaa....
Kirjattu

Risto

• Vieras
Vs: Karhu nähtiin jälleen
« Vastaus #1 : 10.07.07 - klo:09:12 »

Onnittelut hienosta karhuhavainnosta.  [KIPPIS] [KIPPIS] [KIPPIS]
Kirjattu

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #2 : 10.07.07 - klo:10:26 »

Wau, hieno havainto! Onnittelut! [KIPPIS] [KIPPIS]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #3 : 10.07.07 - klo:10:37 »

Näkyisipä täälläkin joskus
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 10.07.07 - klo:10:44 »

Täälläpä näkyykin, Korkeasaaressa [:-P]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 10.07.07 - klo:10:50 »

Kuka kutsui...

Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 10.07.07 - klo:10:54 »

- minä! Haluan karhunlihaa, kerran maistaneena totean: OLI HYVÄÄ!!
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #7 : 10.07.07 - klo:10:58 »

en usko ennenku valokuvan näen... [:-I]. kuva vaikka huonokin.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #8 : 10.07.07 - klo:11:05 »

Onnittelut  [:-)]  mukava havainto  [:-)]
Kirjattu

JTR

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 10.07.07 - klo:15:03 »

Jep. Kosken rannalla ennätin ottaa kameran esille ja yritin kuvaa, mutta mitäpä jos puita on siellä täällä niin eihän automaattitarkennuksella hämärässä saa minkäänlaista kuvaa. Toivottavasti nään ja uskonkin että tällä tuurilla nään hyvissä olosuhteissa kuvauksellisesti karhun vielä tänä syksynä. Toivottavasti en nää niin lähellä että sen vuoksi jää kuva nappaamatta. Eilen ei ollut mitään mahdollisuutta ottaa kuvaa. Mutta oli se hienoa katsella kun pikkunen karhu katseli välillä meitä ja juoksi metsän siimekseen päin kuono maassa ja pylly pystyssä. - Voi juku että oli hienoa! Se että jos joku ei kertomuksiani usko, ei liikuta minua tippaakaan. Olen aina sanonut epäileville ihmisille.. Yksin jumala tietää, puhunko totta. Nyt vain on niin että rakas vaimoni oli aivan otettu näistä karhujen näkemisistä. Hän kun on nähnyt karhuja minua enempi. Toissa keväänä kaksi ruskeaa aikuista karhua 50m päässä ja minä oli kumpareen takana aivan tiedoton hienosta karhujen näkemisestä, paitsi että vaimo soitti läkähtyneenä.. Helekutin kiireesti autolle ja äkkiä! Että tällätapaa juttua lentää ilman kuvia, vielä.
« Viimeksi muokattu: 10.07.07 - klo:15:06 kirjoittanut JTR »
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #10 : 10.07.07 - klo:15:19 »

Ja onko se aina niin tarpeelista saada kaikki tallennettua kameralla. Eikö sitä voi nauttia hienosta luontoelämyksestä kaikessa rauhassa ilman että tarvii ruveta kameran kanssa  hötkyilemään. Tallentuuhan ne kuvat omaan muistiin ja noin hienot kokemukset ihminen muistaa varmaan aina.  [:-)]
Älä suotta huoli JTR, kyllä täällä sinua uskotaan.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

JTR

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 10.07.07 - klo:15:30 »

Tiina toteaa ihan samoin kuin vaimoni. Kun en onnistunut kuvaa koskilla saamaan en sitten milläään, niin vaimo tuumi.. "No pitääkö se jokainen eläin ja lintu aina saada kuvattua. Nauttisit näkemästäsi niin kuin minä." - Totesin silloin ja totean uudelleen. Kun on valokuvaushullu niin on. Ja on pirun vaikeaa hyväksyä tekniset ongelmat huippu hyvän pokkari kameran kanssa. Kuten Olympusta ovat mainostaneet. Tiukassa tilanteessa kuvan saanti on kiukkuista kamerallani. Mutta vielä minä karhusta kuvan nappaan, tai sanotaanko. Toivon nappaavani. Minä liikun omia polkujani ja karhut omiaan. Nyt ollaan osuttu vähälle aikaa kahdesti samoille seuduin näköetäisyydelle. Tästä on hyvä jatkaa. Tiedä kuinka vakavaksi tämä karhusuhde muodostuu, kun karhuemo jo poikasiaan minulle ja vaimolleni esittelee... Että mitähän se vaimoni alkaa luulla. Mutta entäs jos se onkin uroskarhu..Hemmetti pitää pitää silmät auki ja tarkkailla samalla vähän vaimonkin puuhia...
« Viimeksi muokattu: 10.07.07 - klo:15:38 kirjoittanut JTR »
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #12 : 10.07.07 - klo:15:40 »

[:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 10.07.07 - klo:15:52 »

Niinpä, uroskarhun kanssa sietää olla tarkkana... :-))

Kuusamon maisemissa, jossa paljon olen kulkenut metsässä, liikkuu myös karhuja. (Miksi koko ajan olen vähällä kirjoittaa "karjuja"... :-)))  ) Tosin eivät ole kohdalle sattuneet, mistä kenties on syytä olla kiitollinen. Mielelläni tietenkin ihailisin niitä turvallisen matkan tai pitkän zoomin päästä... [:-DD]

Harvoin se kohdalle sattuu, karhu huomaa sinut ennenkuin huomaat sen.  [:-I]
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #14 : 10.07.07 - klo:19:09 »

On varpilla ollut upeat kokemukset nuo!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sivu luotiin 0.061 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.