Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Jarmo tavattu itse teossa!  (Luettu 450 kertaa)

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Jarmo tavattu itse teossa!
« Vastaus #15 : 24.07.07 - klo:21:10 »

Haapaperhonen on jo hyvä alku  [:-)] Ja onhan Marlen kuvissa muistaakseni muitakin perhosia näkynyt  [:-I] [:-)]

Onhan se noinkin mutta tämä kesä on ollut huono perhoskesä [:-(]
Kirjattu

EskoMörkö

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 24.07.07 - klo:21:10 »

täällä meikän kulmillä ei juuri perhosia nää
Sama vika Rahikaisella nääs [:-(]. Aina pitää lähteä johonkin pidemmälle könyämään...

Merta edemmäs kalaan siis  :-))

Olen tässä tuuminut, että voisin jonkunlaisen pitemmän havisreissun tehdä ensikesänä jos vaikka sattuisi 50 lajia menemään rikki.

Ei tässä kotinurkilla ole kovinkaan runsas tuo lajisto  [:´((]
Kirjattu

EskoMörkö

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 25.07.07 - klo:08:36 »

Haapaperhonen on jo hyvä alku  [:-)] Ja onhan Marlen kuvissa muistaakseni muitakin perhosia näkynyt  [:-I] [:-)]

Onhan se noinkin mutta tämä kesä on ollut huono perhoskesä [:-(]

Lajien lennon huomioon ottaen parempi kuin viimekesä mutta kunnollisia havaintopäiviä on sateiden vuoksi ollut huomattavasti vähemmän  [:-(]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #18 : 25.07.07 - klo:19:57 »

Mä olen tavannut tänä kesänä perhoslajeja viimekesää enemmän, mutta vähän tarkkaavaisemmin olen niitä haeskellutkin. Melkein kotipiiristä ovat kaikki löytyneet. Keisarinviittaa en ole koskaan tiettävästi nähnyt. Minkälaisilla seuduilla se lentelee? Jos tietäs takuuvarman paikan, niin voishan sitä käydä katselemassa, samoin on apollonperhosen suhteen.
Haapaperhosten kanssa oli jännä juttu tänä kesänä. Eräällä metsätien pätkällä niitä oli vähän päässä useita eri yksilöitä. Toisilla metsäteillä näkyi yksi tai kaksi perhosta. Näin sinä päivänä yli kymmenen haapaperhosta. Seuraavana päivänä en nähnyt yhtäkään, en sen jälkeenkään, vaikka niitä haeskelin.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #19 : 25.07.07 - klo:20:01 »

Aivan takuuvarmaa paikkaa Apollosta ei voi sanoa mutta parhaimmat paikat lienevät Ahvenanmaalla ja Paraisilla
Suurin osa omista keisarinviitta havainnoista tulee itäsuomesta ja ahvenanmaalta. Säkylässäkin vaikka 96 vuodesta lähtien metsätiet ja pellon reunat ovat tulleet perhosten johdosta tutuiksi on näkynyt vain 2 keisarinviittaa
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sivu luotiin 0.219 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.