Lukuisista pyynnöistä huolimatta Hömiksen virallinen pönttötiedottaja tiedottaa taas...
Hömikseltä tuli äsken epätoivoinen yhteydenotto. Solovetskiin lähtö pitäs olla ihan huulilla. On kuulemma vaan yks pieni ongelma... tai oikeestaan kaks...tai kaheksan... Sen he kyllä tietävät, että matkan pitäis kestää 5 päivää. Vaan eivät tiedä sitä, minä päivänä matka alkaa ja minä päivänä loppuu...
Ja mistä se matka alkaa... Helsingistä vai Kotkasta...
Siellä he nyt ihmeissään istuskelevat Kotkan matkahuollon rappusilla ja oottelevat semmosta linja-autoo,jossa lukis Solovetskin munkkiluostari. Paas Sus fillarilla kahtoen, istuuko ne vielä siellä, ja kuinka kylmissänsä...
Hömiksellä on kuulemma yks kaveri mukana. Kysyin, että onko se ens kertaa? Hömis sano, että ei oo ens kertaa, on ollu kuulemma hänen kanssaan seikkailumatkoilla ennenkin...
No sen ensimmäisen kerran minä vielä oisin ymmärtäny tietämättömyytenä, mutta että usseemman kerran uskaltaa Hömiksen mukkaan, ni sen minä kyllä katon jo jonkinasteiseks uhkarohkeudeks...
Hömis taas väitti, ettei siellä muka nettiyhteyksiä oo, vaan en usko, kyllä se on ennenki ne kaivanu essiin vaikka kiven silmästä... Että ootellaan vaan taas, mitä sieltä seuraavaks kuuluu.