Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nyt meinas käydä köpelösti!!!  (Luettu 512 kertaa)

Sus

  • Vieras
Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« : 26.07.07 - klo:14:57 »

APUA!!!

HUH!

Kuulin keittiöstä, että Kirsikka oli gerbiilihäkin kimpussa. Tai semmonen ääni kun se joskus hyppää häkin yli tai vähä tassulla mätkäsee. Yleensä se kattelee niitä ihan kiltisti. No huusin olkkarista että Kirsikka nätisti! (se tottelee sitä) Menin kuiteski keittiöön kattomaan mitä se tekee. Oli hypännyt häkin yli ikkunalaudalle, siis häkin taakse. Ei siin mittää, mut... REISKA oli samalla ikkunalaudalla Kirsikan vieressä!

Onneks ehdin paikalle, tais olla sekunteista kiinni...

Gerbiilit on purrut häkkinsä muoviseen pohjaosaan reiän! Sain vietyä Kirsikan ulos ja tulin takasin, niin kaikki kolme gerbiiliä juoksee ikkunalaudalla!

Apua mie oon ihan järkyttyny. Millä ihmeellä mä paikkaan tuon reiän... Ja sit ne voi purra viereen uuden...
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #1 : 26.07.07 - klo:14:59 »

 :-O UH! Onneksi kerkisit hätiin. Pystytkö verkottamaan sitä häkin pohjaa millään sieltä muovian alta? Jollain katiskaverkolla tms?
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #2 : 26.07.07 - klo:15:00 »

Ensihätään teippaat siihen reijän päälle vahvalla teipillä jonkun muovinpalan tai pellinpalan. Ja sit varmaan uuden häkin osto tiedossa.
Onneksi mitään kauheaa ei ehtinyt tapahtua!  [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #3 : 26.07.07 - klo:15:07 »

Tällä hetkellä siinä on teipit ja kiviä edessä. Mun täytyy keksiä varmaan jostakin just pellinpalat ja kiinnittää ne vaikkapa teipillä koko muovireunuksen ympäri.

Kauhee, tuo on ihan VIRALLINEN gerbiilihäkki. Miks ne ei tee pohjaosaa metallista... Nää sattuu oleen jyrsijöitä...

Toi verkkohomma vois olla hyvä kans. Pitäis vaan olla niin tiheäreikästä verkkoa... No kyl mä jotakin keksin.

Oon vaan vieläki ihan sydän kurkussa, kun tuo oli kiinni sekunneista. Uuuuuuh.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #4 : 26.07.07 - klo:15:13 »

Kohta musta tulee ihan taikauskoinen, kun just pistin allekirjoitukseksi tuon kuvan, jossa Reiska ilosesti juoksentelee Kirsikan yli... Just nimenomaan nää kaksi. Kääk!  [:-I]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 860
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #5 : 26.07.07 - klo:15:54 »

Koko häkki vaan 10mm paksusta ruostumattomasta teräslevystä joka pieniä reikiä täynnä ja tietysti sisustettu sopivaksi  [:-)]

hyvä ettei sattunut pelästystä enempää
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 707
  • Lahti
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #6 : 26.07.07 - klo:16:42 »

Miten sitä aina tuleekin näitä yllätyksiä näiden meidän rakkaiden lemmikkiemme kanssa..ja tuntuu juuri sillä hetkellä kun jotain sattuu,että nyt on vähintää katastrofi edessä..kunnes taas tipahdamme jaloillemme..ja elämä jatkuu... [:-)] lähes entiseen malliin...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #7 : 26.07.07 - klo:16:55 »

Ei Sus mitkään teippiviritykset ja kivet auta. Het kunnon peltipaikka ja ruuveilla kiinni!!! Orvokkikin söi ihtesä läpi tuolta häkistänsä vuos sitten. Jäi vaan punkero pyllystänsä kiinni siihen reikään...  [:-DDD]

Nuo meijän lemmikit kyllä syöpi vaikka betonisen kaivonrenkaan,jos on tarvis... [:-DD] Väenön edeltäjä Reino söi kerran makkarin nurkkaan betoniseinään ison kolon...yritti kai päästä naapuriin,tai ulos 5. kerroksesta :-O Hiukka oli sisustushommia, ennenku sieltä asunnosta kehtas muuttaa pois...Hänhän söi paljo muutaki. Kuten imurin johon,tietsikan nettijohon, hellan takaa sitä kaapelia, saunan paneelien takaa hoppeepaperit, mun tukankuivaajan johon ja mikä kaikista tärkkeintä: MINUN JUMPPAOHJEET JA KUMINAUHAN!!! Se oli ainut, mistä olin erityisen ilonen... [:-DDD] [:-DDD] [:-DDD]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Sus

  • Vieras
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #8 : 26.07.07 - klo:17:48 »

Marleena [:-DD]
Oliks Reinokin hamsteri? Vaiko mikä, kun pidit vapaana asunnossa? (Yks tuttu antaa gerbiilien juosta asunnossaan vapaana...)

Kiviviritelmä on nyt vaan siks, kun en oo kerent muuta. Niin iso painava kivi reiän eessä, että sitä ne kyl ei siirrä, niin... eikä syö.  [:-DD] Täytyy tänään kehittää siihen jotain vielä, mutta sitä verkkoa aion hankkia ja ympäröidä koko häkin pohjan sillä.

On nää veijareita voi hurjistus sentäs...
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #9 : 26.07.07 - klo:17:52 »

Juu, hamsteri oli Hän. Muuten ku Orvokki, mutta musta ja POIKA... [:-DD] Empä oo sitten sen jälkeen noita muita irti pitänykkään... Mitä ny pari kertaa ovat karanneet...  [:-DD] Siperia kato opettaa kovapäisintäkin...
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 584
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #10 : 26.07.07 - klo:20:53 »

Voi Sus, -ennustajaeukko :-)) (et kai tykkää pahaa???) Tuossahan se tilanne (melkein) on näkyvissä. Mutta ihan vakavasti puhuen, kylläpä oli kamala tilanne. Hyvä että siitä selvittiin säikähdyksellä. On ne melkoisia epeleitä. En ole ikuna kuullut, että ne muovista läpi menevät. Olisiko muuten Kirsikka oikeesti voinut sen tappaa?

Marleenalla on kanssa ollut "melkoisia epeleitä"  :-))
Kirjattu

ötökkä

  • Vieras
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #11 : 26.07.07 - klo:22:39 »

Mulla ei gerbiilit ole koskaan pysyneet muovin takana kovinkaan kauan kun syövät itsensä läpi. Siksi käytän häkkeinä vain ja ainoastaan lasisia terraarioita (=vanhoja akvaarioita). [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #12 : 26.07.07 - klo:22:44 »

Voi Sus, -ennustajaeukko :-)) (et kai tykkää pahaa???) Tuossahan se tilanne (melkein) on näkyvissä.

En tykkää pahaa. Mulle on kyl käynyt vastaavanlaisia kummallisuuksia aiemminkin...

Olisiko muuten Kirsikka oikeesti voinut sen tappaa?


Siitä ei oo epäilystäkään, se OLISI tappanut sen. Siinähän se jo tassulla sohi ja yritti saada kiinni. Yks puraisu riittää... Mut ei ehtiny saada kiinni. Puuuuuh...
Kirjattu

Jani

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 058
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #13 : 26.07.07 - klo:22:45 »

Onneksi Sus selvisi säikähdyksellä  ja mitään pahempaa ei tapahtunut  [:-)]

Kyllähän häkin pitää olla kestävää sorttia, mullakin oli gerbiilejä aikoinaan, ja kyllä ne puree vaikka mihin reikiä ja reiän, Marleenan neuvoista vaan vaarin ottaa  :-))
Kirjattu
#Jani#

Sus

  • Vieras
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #14 : 26.07.07 - klo:22:46 »

Mulla ei gerbiilit ole koskaan pysyneet muovin takana kovinkaan kauan kun syövät itsensä läpi. Siksi käytän häkkeinä vain ja ainoastaan lasisia terraarioita (=vanhoja akvaarioita). [:-)]


Joo semmonen ois parempi. Mä vaan jotenkin en tykkää että ne on lasin takana... en oikein tiedä miksi. No mä teen tuohon häkkiin turvasysteemit.  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.371 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.