Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nyt meinas käydä köpelösti!!!  (Luettu 507 kertaa)

Jaska

  • Vieras
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #15 : 27.07.07 - klo:06:17 »

Voi Sus-parkaa ! Tulee mieleen ne ajat, kun hamsteria joulukuusesta jahdattiin, meillä vaan ei ollut Pilviä silloin...onneksi.  [NUT]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #16 : 27.07.07 - klo:09:54 »

Vähä hupsuja kyllä nuo gerbiilit, mitä sitä nyt pahanmakuista MUOVIA jyrsimään, kun parempaakin on tarjolla. Mä nimittäin oon pitänyt huolta siitä, että niillä on AINA jotakin jyrsittävää. Siellä on puukeppejä, pahvilaatikoita, vessapaperirullia ja lähes joka päivä vien tuoreita lehtipuun oksia. Mustikanvarpuja, heinänkorsia viidakoittain. Aina niillä on jotakin. Niin ei, kun muovia pitää maistella.  [NUT]
Kirjattu

ötökkä

  • Vieras
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #17 : 27.07.07 - klo:09:56 »

Juu, gerbut on maanmainioita paperisilppureita. Sinne vaan kaikki tyhjentyvät pahvirasiat ja muut. Keittiössä mulla on terraariollinen akaatteja, ne toimii kotikompostoreina kun niille voi tyhjentää lautaselta ruoantähteet. [:-)]
Eläimet on käteviä.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #18 : 27.07.07 - klo:10:12 »

Mä oonki nimittänyt näitä gerbiileitä "biosilppureiksi". Ne vetäsee pahvilaatikon alta aikayksikön, niin, että multa siis loppuu kaikki pahvilaatikot aina. Mun tuttavat tuo niitä mulle.  :-)) Säilyttävät tyhjentyneet pakkausrasiat, just niinku riisimuropakkaukset, riisipakkaukset kaikki tämmöset pikkulaatikot ja vessapaperirullat.

Siis se voi olla - sanotaan puoli tuntia - niin riisimurolaatikko on silppuna... Sen paperisilpun mä vien kompostiin, hyvää kompostikuiviketta.  [:-)]
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #19 : 27.07.07 - klo:11:12 »

Sus, luuletko tosiaan... niinku siinä yhessä laulussa... että sen jyrsittävän pitäs muka maistua hyvälle???  :-O Ehei mitkään herkut auta siihen jyrsimisvimmaan. Ainakaan tyttöhamsterilla sillon, kun on juoksuaika...eli kahesti viikossa...  [:-DDD]

Ihan vakavasti ottaen Orvokki on tainnut heittäytyä jo eläkkeelle...Ei jyrsiskele hän enää entiseen malliin... Eikä oo mopokaan karannu käsistä enää pitkiin aikoihin... No senhän tietää minkä eellä se sitten alakaa olla...
 [:67] [HUH]   [:´((]

Mikskä muuten Airi on menny kieltämään multa noiden sinisten itkunaamojen käytön??? Kaikki muut toimii oikein,mutta nuo kaksi eivät toimi!   [:-I] Hei hitsi toimiihan ne, mutta eivät esikastelussa... ja minä kun en oo pitkiin aikoihin pystyny ees itkemään,vaikka olis monta kertaa ollu aihettakin... Perhanan Airi!!! Minkä teki.  [:-//]
« Viimeksi muokattu: 27.07.07 - klo:11:18 kirjoittanut Marleena »
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Sus

  • Vieras
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #20 : 27.07.07 - klo:11:39 »

Nii... jyrsiihän ne noita häkin kaltereitakin aikansa kuluksi, vaikka mitä ois tarjolla... No ehkä tää on "makuasia". Kelle maistuu mikäkin.  :-))

Tuo itkunaamahymiö ei tosiaan koskaan näy esikastelussa, mutta viestiin se sit kuiteski aina tulee. Mitä lie Airi miättiny sitä säätäessään...
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #21 : 27.07.07 - klo:11:56 »

Niin, kyllä on menny monet hyvät itkut hukkaan, kun on pitäny tuon  [:´((] sijasta laittaa tuo  [:-DDD] Kai se Airi yrittää alakulon sijasta aiheuttaa meille sitä yläkuloa... Ja onnistuukin siinä melko usein... [:-DD] Vaikka ensin kuinka  [:-//] keljuttais...
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Sus

  • Vieras
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #22 : 27.07.07 - klo:11:59 »

Ehkä Airi osaa joskus olla hyväntahtonenki... että sitä yläkuloa yrittää välillä.  [:-)]

Marleena, mun piti jo toissapäivänä kysyä sulta, kun tuli mieleen, että ootko huomannut, että:

Jyrsijöistä tulee riippuvaiseksi?
 :-))
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #23 : 27.07.07 - klo:12:06 »

En oo huomannu. Mitenkä niin....? Eihän tämä oo vasta ku viides menossa vuoden 97 jälkeen...  [:-DD]  Ensin oli Pertti-Orvokki, sitten Eino-Annikki, sitten Reino, sitten Väenö ja sitten Orvokki... Kahesta ensimmäisestä ei tienny onko ne tyttöjä vai poikia... siksi tuplanimet... [:-DD] Jos tämän jälkeen tulee vielä hamsteri, niin se ei oo kyllä tyttö... Anteeks vaan Orvokki-rakas...  [:-I] Pojista meinaan yksikään ei oo häkkiään jyrsiny... Semmosta se on ku tytöille tulee juoksuaika, niin ei niitä pijätä mikkään eikä kukkaan...  [:-DD]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Sus

  • Vieras
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #24 : 27.07.07 - klo:12:11 »

 [:-DD]
No hyvä että et oo tullu riippuvaiseksi.  [:-DD] Se on paha tauti.

Mun ekat (tyttö-)gerbiilit tuli mulle vähä vahingossa. Mä vaan niinku suostuin olosuhteitten vuoksi "hoitotädiksi". No sitten kun heistä aika jätti (heitä oli 2 kpl), niin puoli vuotta meni... sitten en enää kestänyt vieroitusoireita vaan viime kesänä hankin sitten nämä. Tarkoitus oli ottaa kaksi, mutta ostin vahingossa kolme.  :-)) Nää ompi siis poikia.

Tapasin yhden immeisen, jolla on kaksi gerbiiliä, hää sanoi, että "ikinä en tule olemaan ilman gerbiileitä".  [:-)]

Kyllä talossa on aina oltava jyrsijä!  :-))
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #25 : 27.07.07 - klo:14:15 »

Riippuu siitä, millainen ja missä ( siis jyrsijä ...) meillä oli eka talvena ulkovarastossa joku, joka teki pesän isännän kumisaappaaseen, söi siellä heinänsiemenet ja jyrsi parhaaseen naamiaisasuuni kauheat reiät !  :-O
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #26 : 27.07.07 - klo:14:31 »

Joo, Jaska, paree olis että se jyrsijä ois ns. "hallittu jyrsijä".  :-))
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #27 : 27.07.07 - klo:14:58 »

Sus, HALLITTU JYRSIJÄ... [:-DDD] [:-DDD] [:-DDD] Ei kuule semmosta oo vielä keksittykään...
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Sus

  • Vieras
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #28 : 27.07.07 - klo:15:52 »

Sus, HALLITTU JYRSIJÄ... [:-DDD] [:-DDD] [:-DDD] Ei kuule semmosta oo vielä keksittykään...

Juuuu.... kyl miekii sitä kirjoittaessa vähä mietin miten hyvin mie näitä näytän hallitsevan....  [:-I]

 [:-DD]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Nyt meinas käydä köpelösti!!!
« Vastaus #29 : 27.07.07 - klo:15:58 »

Pitäis varmaan käydä optikolla, luin ensin että "halittu jyrsijä".  [:-I] :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.194 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.