Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ihmekukka  (Luettu 27022 kertaa)

luscinia

• Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #240 : 25.05.08 - klo:09:59 »

Mulla on ihmekukat ruukuissa ja varmaan jo metrin mittaisia vantteria "taimia". Istutetaanks ne maahan vai pidetäänks ne ruukuissa ja voiks niitä leikata?, kyselee utelias luscy
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #241 : 26.05.08 - klo:20:03 »

Moi luscinia,
pitäisin ne kyllä ruukuissa sen takia että talveksi ne täytyy siirtää pois. Ne mukulat ei kestä ulkona talven yli Suomessa. Sen mukaan kun kasvi kehittyy, voi tietty aina laittaa isompaan ruukkuun.
 [:-)]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #242 : 26.05.08 - klo:20:10 »

Isossa purkissa olevat aion pitääkin siinä vaan pienemmissä olevat laitan maahan kunhan lämpii.
Eikö ne voi nostaa syksyllä ylös jos tekeevät mukulan?
Vai tekeekö nuo siementaimet sellasta?
No sen näkee sitten  [:-)]
Kaikki mun kaverit ihmettelee niiden rehevyyttä, niin ja kukan nimeä  :-))
Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #243 : 29.05.08 - klo:10:07 »

Nyt kukkii jo kolme kukkaa yhtä aikaa. Aiemmin kerroin, että samassa rungossa olevassa kukassa saattaa olla erivärisiä kukkia sekaisin. Eipä se niin ollutkaan  [:17] mutta erivärisiä kukkayksilöitä ovat kaikki nyt kukassa olevat.  On oranssi-keltainen, keltainen ja punainen. Saas nähdä minkä väriset kukat loppuihin tulee! [:-)] Loppuja onkin vain 17 kpl.  [:-I] :-)) :-))
Kaikki kävijät ihastelevat kukkia ja muutaman olen kyllä jo antanutkin eteenpäin ja nimenä on tietysti Anjan ihmekukka.  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #244 : 29.05.08 - klo:11:14 »

Hmmm olisinko kade teille joilla jo kukkii...
17 kpl???
Ei minulla ole noin montaa, mutta ensivuonna on  :-))
Yksi nuppu on auennut, se on sellanen kylmä punainen, aniliini lähinnä.
Laitoin siemenet kahdessa eri erässä multaan, enkä sittenkään hötkyillyt kun on paljon kokemusta liian aikaisesta laitosta  [:-DD]
Kaikki kyllä ihastelee niitä eikä kukaan tunne kukkaa, eli helppo opettaa uusi nimi  [:-)]
Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #245 : 07.06.08 - klo:14:32 »

Tänään vein sitten suurimman osan kukista ulos ja istutin suuriin ruukkuihin. saas nähdä kuinka heille nyt sitten käy kun aiemmin eivät ole ulkoilleet!  [:-)]
Muutaman vielä varuille jätin sisälle istutan ne sitten myöhemmin.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #246 : 07.06.08 - klo:18:39 »

Mua vähän nyt huolettaa oonkohan mä antanut liian vahvaa multaa ihmekukille, kun vartta kasvaa ja lehdet on rehevät, mut nuput ei suurene. [:-I] Vai olenko vaan malttamaton... Laitoin nääs omaa kompostimultaa hiukan sekaan, mut en mä tiedä kuinka vahvaa se on.

Pihalle viety toissapäivänä.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #247 : 08.06.08 - klo:10:50 »

Mun Ihmekukat ovat olleet ulkona jo pitkää ja istutin ne suuriin ruukkuihin. Nuppuja ei ole vielä.
En hennois latvoa, saatan sen tehdäkin    [:-I]    yhden latvan kerran taitoin, pistin sen multaa ja siinähän se nopsaan juurtui.
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

• Vieras
« Vastaus #248 : 08.06.08 - klo:10:54 »

Eilen huomasinkin, että yksi nuppu on niin iso, että kohta aukeaa. [:-)] Se on punainen. Latvonut en ole lain.

Mutta voi hitsi, kun ois tiennyt, että latvan voi juurruttaa! Oisin kyllä varmaan muutaman raaskinut ottaa, mut nyt on ehkä myöhäistä jo.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #249 : 09.06.08 - klo:12:43 »

Kokeillaan  :-))
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Evis

• Vieras
« Vastaus #250 : 09.06.08 - klo:13:06 »

Voi kökkö kun sataa (välillä tulee rakeitakin) ja tuulee kuinkahan käy ulos vietyjen kukkasten.   [?] [?] [:-I] [:-(] 
 Onneksi mulla on jemmassa sisällä muutama.  Turvassa sateelta ja tuulelta. [:-)]
Kirjattu

luscinia

• Vieras
« Vastaus #251 : 11.06.08 - klo:21:38 »

Täällä ihmekukat ovat myös olleet ulkona kauan.
Isojen tuijien välissä olevat ruukkuistutus voi huomattavasti paremmin kuin "kukkapenkissä" muiden kukkien keskellä olevat ihmekukat! Nuppujakin on jo paljon havaittavissa...........
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #252 : 12.06.08 - klo:10:31 »

Mulla valkea avaa kukkia lähes joka ilta. Eilen päivällä huomasin siinä kukkia ja samat oli auki tänäänkin, siis vuorokauden verran, johtuu kait ilman kylmyydestä. Lisäksi on parvekkeella kaksi eriväri punaista ja niissäkin on lähes joka ilta kukkia. Loput kasvit vein ulos ja kasvu on hitaampaa siellä, osa on suojassa ja toiset avoimemmassa paikassa. Toivottavasti niistä joku olisi keltanen.  Tänhetkisessä avattaressa on se kirkkaan punainen ihmekukka.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #253 : 12.06.08 - klo:11:00 »

Mulla aukaisee yhden kerrallaan ja aina sama aniliinin punainen väri vaikka on neljä tainta samassa ruukussa.
Noo on mulla aikaa odottaa mitä värejä ne muut on.
Ainakin rungon väri niissä on eri, eli luulen että ovat erivärisiä.
Kiva kukka  [KIPPIS]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #254 : 12.06.08 - klo:11:01 »

Ihmekukka tuottaa ihmeitä päivittäin kasvattajilleen [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sivu luotiin 0.174 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.