Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ihmekukka  (Luettu 26838 kertaa)

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #495 : 18.03.09 - klo:16:35 »

Minulla on jo neljä pientä alkua  :-)) :-)) :-)) .Anja lähetti tosi hyvät siemenet  [:30]
Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #496 : 20.03.09 - klo:11:32 »

Näyttää ihan siltä kun toiset neljä pilkottaisi mullassa  :-)) :-)) :-))
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #497 : 20.03.09 - klo:11:37 »

Vain kolme on noussut ja kaikki Eviksen lähettämät istutin, nyyh, joku mulla ny mättää tuossa siemennyspuuhassa, vaikka rakkaudella laitoin siemenet multiin. Mutta onhan kolmekin sentään jo jotain  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #498 : 20.03.09 - klo:11:49 »

MIKÄHÄN salaisuus noissa ihmekukan siemenissä piilee? Kun niiden itävyys on niin vaihtelevaa. Mulla oli huono säkä viime vuonna ja niin on nytkin. Mulla on nyt KOLMANNET siemenet jo mullassa! Ekasta tuli kaksi taimea ja kisu tuhosi ne. [:´((] Tokasta ei itänyt yksikään - ainakaan vielä. En jaksa uskoa oikein kolmanteenkaan yritykseeni... Ihan oon "oikeaoppisesti" toiminut, samalla lailla kuin aina ennenkin.

Mukulat on haettu naapurin kellarista ja ainakin yhdestä pilkisti jotakin pientä, siinä suhteessa siis toiveita on. [:-)]
Kirjattu

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #499 : 20.03.09 - klo:12:15 »

Jospa Susun purkista nyt jokunen taimi edes nousisi. Jos saat juurakon kasvamaan, niin siitähän vois napsasta vähän päästä latvan toiseen purkkiin, pitäisi juurtua aika helposti muovipussin sisällä. Ainakin yhden latvuksen juurrutin viime vuonna itse.
Mä idätin siemenet vaan tiskipöydän päällä, peitin noin sentin syvyyteen. Multa oli vain niukasti kosteaa, enkä yhtään lisäkastellut itämisen aikana. Olin kyllä ihmeissäni, että omat siemenet itivät sataprosenttisesti noin viikossa. Se parvekkeen lattialta talvella löytynyt yksi siemen nousi taimelle viikossa.
Mulla oli viime vuonna niiden kaupan siementen kanssa kanssa vaikeuksia. Silloin multa oli kosteampaa ja kun mä jotenkin jäin käsitykseen että niitä pitäisi jotenkin erityisesti, niinkuin "vähänpaljon" suihkutella.
Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #500 : 20.03.09 - klo:12:23 »

Mulla on vielä jäljellä Anjan lähettämiä siemeniä. Lähetänkö Susulle joitakin  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #501 : 20.03.09 - klo:12:24 »

No sillaihan mä teenkin, jos juurakko alkaa kasvaa, niin nipsasen siitä ja koitan juurruttaa. Kyllä niistä raaskii nipsasta alkuja, kun kasvista tulee loppujen lopuksi niin iso. Tiedä vaikka se tekisi kasville hyvää... [:-)]

Minusta vaan niin mysteeristä tämä. Vaikka jäisin kokonaan ilman, niin enemmän mua harmittaa se, kun en tiedä MISTÄ itämättömyys johtuu. Mua siis ihan häiritsee, kun ei löydy vastausta mysteeriin. Hiluhan tuolla myös kertoi, ettei idä... Ja viime vuonna samasta Anjan Italiasta lähettämästä satsista kylvi siemeniä moni muukin täällä (mä siis lähetin niitä myös muille), niin muilla iti paljon paremmin. Vaikka siemenet oli samoja. Outoo...
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #502 : 20.03.09 - klo:12:26 »

Mulla on vielä jäljellä Anjan lähettämiä siemeniä. Lähetänkö Susulle joitakin  [:-)]

Kiitos Puppu, mut annetaan olla. En mä enää neljättä yritystä jaksa. :-)) Eilen pistin kolmannet siemenet multaan, nekin meinasin jättää laittamatta. Anti olla, ehkä saan noista juurakoista ainakin yhden. [:-)]
Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #503 : 20.03.09 - klo:12:28 »

Ok  :-))
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #504 : 20.03.09 - klo:12:37 »

Minä laitoin kolme Evikseltä saamistani siemenistä helmikuun 15 päivä multaan ja kaksi niistä iti Tältä näyttävät nyt:


Muutaman aion vielä lisää laittaa. Saa nähdä miten sitten käy. [:-I]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #505 : 20.03.09 - klo:19:52 »

Mahtavan napakoita taimia Annulixilla, ei mun taimet oo alkuunkaan nuin terhakoita!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #506 : 20.03.09 - klo:21:24 »

Hyvän näköisiä annulixin taimet!  [:5]  :-))
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #507 : 20.03.09 - klo:21:58 »

Toivotaan että jatkossakin jaksavat kasvaa. Kovasti toivon edes vähän kukkia ja mielenkiinnolla odotan löytyisikö useita värejä......
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #508 : 24.03.09 - klo:13:59 »

Olisiko kenelläkään enää ylimääräisiä ihmekukan siemeniä, ihan muutama siemen riittäisi mulle. Olis kiva kokeilla onnistuuko kasvtus tällaiselta ei niin viherpeukalolta. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Talvikki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 237
  • Pohjois-Karjala
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #509 : 24.03.09 - klo:14:04 »

8 siementä olisi ylimääräisenä. Laitoin parikymmnetä kasvamaan ja melkein kaikki itivät. Väreistä en osaa kyllä sanoa mitä ovat. Muistaakseni aniliininpunaista, keltaista ja valkoista voivat olla.  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.111 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.