Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ihmekukka  (Luettu 26903 kertaa)

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #615 : 09.06.09 - klo:09:11 »

Minulla yksi ihmekukka ei tykännyt Suomen "suvesta". Jätin sen tuonne ulkokuistille silloin sateisena ja tuulisena päivänä, ei ollut viisasta.  [:-(]
No onneksi muut jaksavat hyvin. Viimeksi kylvämissäni ei näy vielä nuppuja, mutta toinen niistä ensin kylvetyistä kukkii joka ilta monta kukkaa, ja värivaihtelu on aina yhtä kivaa jännättävää.
Uskon noiden myöhäistenkin vielä ehtivän kukkimaan, ovat tosi reheviä.  [:-)]
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #616 : 10.06.09 - klo:18:29 »

Eviksellä on todella upeaa värikromatiikkaa!  [KIPPIS]
Hassu juttu: mun ihmekukat ei vielä kuki! Yleensä ne aloittaa vasta tän kuun lopulla. Ehkä se johtuu siitä, että ne ovat talven yli ulkotilassa, koskei ole pahojen pakkasten vaaraa, ja siten kehittyvät hitaammin..
 :-))
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #617 : 10.06.09 - klo:22:04 »

Ihania Eviksen kukat.   [:5]
Mä sain vasta tällä viikolla kukat ulkoilmaan,kun ei jaksanut työaikana.Nyt taas joutaa onneksi harrastamaan.  :-))
Kirjattu

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #618 : 14.06.09 - klo:23:25 »

Kolme ihmekukista on kukassa, mutta värit eivät oikein ole sitä mitä piti. Ostin kaksi valkoisen ihmekukan mukulaa ja muut punakirjavia. Toisesta valkoisesta tuli punakirjava ja yhdestä punakirjavasta keltainen. Yksi punakirjava on sentään oikeanvärinen. Eihän värillä niin väliä, mutta saisi yksi valkoinenkin tulla. Ehkäpä joku vielä kukkimattomista on sellainen. Kasvihuoneessa ovat ihmekukkaruukut toistaiseksi.
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #619 : 26.06.09 - klo:14:56 »

Ihme kukka... [:-DD]





Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #620 : 26.06.09 - klo:19:47 »

merkillinen suorastaan!  :-))
Pankaas nyt jemmaan  mullekin siemeniä ensi kesää varten.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 021
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #621 : 26.06.09 - klo:20:01 »

Oi miten kauniit värit Pyriksen ihmekukassa.
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #622 : 27.06.09 - klo:03:42 »

Pyryharakan kukka on aito ihmekukka  [:-)]
Upeita värimuunnoksia kyllä löytyy ihan vierekkäisistä kukistakin. Olen nyt kerännyt siemeniä talteen mielestäni erivärisistä, onkohan ne kuitenkin sitten sekavärisiä, vai kuinka se menee??? [?] :-))

 Kasvihuoneessa kasvatin paria ihmekukkaa ja ne vaan kasvavat kokoa ja lehtiä, mutta kukkanuppuja niihin ei ole vielä ilmestynyt. Ovat paljon tukevampia ja jotenkin pensasmaisempia, kuin sisällä kasvatetut. Saas nähdä ovatko kukatkin sitten kookkaampia, jos nyt alkavat kukkimaan  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #623 : 27.06.09 - klo:10:48 »

Ihana kukka Pyriksellä.  [:-)]
Mulla näkyy jo muutama nupun alku kahdessa kukassa ja ovat tuuhettuneetkin ulkona.Muut kolme ovat pienempiä,eikä nuppuja näy. Siskolle annoin myös yhden taimen ja hyvin siellä kuuluu voivan,mutta ei kukkia vielä sielläkäään.
Mulla jäi Eviksen lähettämiä siemeniä vielä jemmaan.Pitäiskö ne säilyttää kylmässä ensi vuoteen?   [:-I]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #624 : 27.06.09 - klo:16:39 »

.
Mulla jäi Eviksen lähettämiä siemeniä vielä jemmaan.Pitäiskö ne säilyttää kylmässä ensi vuoteen?   [:-I]
En usko että tarvitsee säilyttää kylmässä, minulla ainakinovat ihan huoneenlämmössä  [:-)]
Talvella ennen kylvämistä joskus tammikuulla laitan ne jääkaappiin, mutta en ole varma tarvitsisiko edes sitä kylmäkäsittelyä  [:-I]
Anja varmaan osaa vastata asiaan paremmin  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #625 : 27.06.09 - klo:20:55 »

Kuin kummassa ootte saaneet ihmekukkanne kasvamaan nuin isoiksi? Mun ihmeet on vielä vallan pieniä ja taitavat semmoisiksi jäädäkin, en usko, että ehtivät edes yhtään kukkiakaan tänä kesänä  [:-(]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #626 : 27.06.09 - klo:20:56 »

Lisää kukkia pukkaa. Nyt on sitten samasta mukulasta lähtevässä varressa sekä keltaisia että punaisia kukkia. Toisessa mukulassa sitten niitä keltapunakirjavia. Kuvia seuraa myöhemmin.  [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #627 : 27.06.09 - klo:23:23 »

Tämän päivän ihmeitä.



 [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #628 : 28.06.09 - klo:00:24 »

Kauniit kukat Pyriksen ihmekukassssa  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #629 : 28.06.09 - klo:02:34 »

.
Mulla jäi Eviksen lähettämiä siemeniä vielä jemmaan.Pitäiskö ne säilyttää kylmässä ensi vuoteen?   [:-I]
En usko että tarvitsee säilyttää kylmässä, minulla ainakinovat ihan huoneenlämmössä  [:-)]
Talvella ennen kylvämistä joskus tammikuulla laitan ne jääkaappiin, mutta en ole varma tarvitsisiko edes sitä kylmäkäsittelyä  [:-I]
Anja varmaan osaa vastata asiaan paremmin  [:-)]
.

En usko, et ne välttämättä tarvitsee kylmäkäsittelyä. Kylmässä/kuivassa lämpötilassa tietty siemenet säilyy hyvin kaikki. Näin ainakin luulisin.  [:-)]
Vautsi mikä väriloisto Pyriksellä!  [KIPPIS]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.097 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.