Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ihmekukka  (Luettu 27076 kertaa)

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #135 : 15.03.08 - klo:14:55 »

Mun on tämmösestä pussista kasvatettu. Siinä lukee, että se ois yksivuotinen. Tauspuolella mainitaan että liotus ennen kylvöä ja kylvöaika toukokuu ja kukkii elo-syyskuu. Kyllä mä ainaski odotan omien esikasvatettujen kukkivan heinä-elokuulla.
Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #136 : 16.03.08 - klo:09:26 »

Hyvin kasvavat anjan kukat. Ostin myös ihmekukan siemeniä ja ajattelin laittaa niitä myös kokeeksi, niin sitten voi verrata Anjan kukan kanssa niiden
kasvua.  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #137 : 16.03.08 - klo:09:30 »

Jännän erilaiset nuo kaksi tainta, jotka itivät. Se myöhemmin itänyt (samaan aikaan multaan laitettu) on tällä hetkellä melkein kolme kertaa korkeampi kuin ekana itänyt. Onkohan ne jotenkin erilaisia "hybridejä"?

Pitää nyt suojella hyvin nuita ainukaisia. [:-)]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #138 : 16.03.08 - klo:10:42 »

Minun ihmekukat kasvaa ja uusia taimia nousee mullasta.
En kait mä näillä omilla ihmekukkahöpötyksilläni vaan mitenkään sekoita ns. anjankukkaa
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #139 : 16.03.08 - klo:11:08 »

Mir kiva seurata mitä mistäkin pussista tulee  :-))  en sekoa, olen jo  [:-DD]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

• Vieras
« Vastaus #140 : 16.03.08 - klo:11:21 »

Kerro kerro mir kokemuksistasi ja kukkien kehittymisestä! Olisi kiva nähdä kuviakin. Taidanpa kuvata nuo ainukaiseni...
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #141 : 16.03.08 - klo:12:22 »

Tällaset on nämä kaksi tällä hetkellä. Tuo suurempi iti viikon-puolitoista myöhemmin, kuin tuo pienempi. [:-)]

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #142 : 16.03.08 - klo:12:26 »

Miksköhän tuo näkyy ruksina, kun suurentaa [:-I]

Anja! Sitten kun taimen siirtää suurempaan ruukkuun, niin minkä kokoinen on hyvä? Kun noista pitäisi tulla aika isoja, montako cm ois sopiva ruukun halkaisija? Millaista itse oot käyttänyt?
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #143 : 16.03.08 - klo:12:56 »

Sus
Mir:n kukat näkyy siinä vastauksessa, klikkaa sitä sinistä ihmekukat sanaa  [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

• Vieras
« Vastaus #144 : 16.03.08 - klo:13:27 »

Sus
Mir:n kukat näkyy siinä vastauksessa, klikkaa sitä sinistä ihmekukat sanaa  [:-)]

ai pahus, hyvä kun muistutit. huomasin sen linkin, mutta unohin asian tyystin sitten. hiukan hulabaloo-olo kaikkien viestien kanssa, kun on niin paljon. :-)) hyviltä näyttää mir'in taimet, ja onpas niitä RUNSAASTI. [:-)]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #145 : 16.03.08 - klo:15:04 »

Komeita taimia kummallakin  [:-)]
Pitäisiköhän minukin kuvata, jätän sinne asti kunnes kukkivat.
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #146 : 16.03.08 - klo:20:01 »

Hyvinhän ne Susilla kasvaa!  [KIPPIS]
Kasvi on kyllä monivuotinen, vaikka sitä yksivuotisena kasvatetaan. Tietty, jos sen jättää ulos talven tullessa, ei mitään näy seuraavana keväänä.. :-))
Hyvää jatkoa kasvatukseille!  [KIPPIS]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #147 : 23.03.08 - klo:07:29 »

Loput ihmekukkien siemenet kylvetty eilen, nyt sitten vain ootellaan.  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #148 : 24.03.08 - klo:09:00 »

Minullakin uusi siemensatsi jo purkeissa. Että alko naurattaa, kun Pihiksen siemenlähetys saapui, kun ne oli ensin tulleet Anjalta minulle, minulta Varpuselle, Varpuselta Pihalinnulle ja Pihalinnulta takaisin minulle. Ja vielä SAMASSA pikku muovipussukassa, joka oli alunperin lähtenyt Anjalta. :-)) ja mukana meikäläisen kirjoittama lappu, jossa kukan suomalainen ja latinankielinen nimi (Anjan kirjoittaman lappusen pidin muistoksi itelläni :-)) [:-P] )

[:-DD]

Ja luulenpa että itämättömyyteen löytyi syykin................................. [:17]...................... ne purkit pääsi kerran kuivahtamaan. [:´((] Olin unohtanu koko jutun, mutta äitini ehdotti sitä puhelimessa ja sit muistin. Kerran pääsi ruukut melkosen kuiviksi, oli - ihme kyllä - aurinkoisiakin päiviä silloin jossakin välissä ja mun eteläikkunalle helottaa aika lujaa. Ruukut kuivahti yllättävän nopeesti (seli seli.... [:-I] :-)) ) luultavasti kuivui liikaa ja varmaan tosi kriittisessä vaiheessa, jos siemen oli juuri mullan alla itänyt. [:-I]

Mut hei, kun kaksi taimea iti olosuhteista huolimatta, niin, eikös ne ole sitten TAVALLISTA VAHVEMPIA!? Ehkä jotain hyvää, jos jotain pahaakin. :-))

Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #149 : 24.03.08 - klo:09:43 »

Viimeisimmät kylvökseni ovat pienissä ruukuissa etelän puolella ikkunalaudalla. Toisessa on nurinkäännetty läpinäkyvä orkidearuukku päällä, siinä tietty ilmareiät, etteivät pääse homehtumaan. Toisessa sitten pakastepussi, joihin leikattu reiät. Päivittäin suihkuttelen. Jos ja kun elonmerkkejä alkaa näkyä, niin sitten vaan "päällykset" pois.  :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.242 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.