Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ihmekukka  (Luettu 27020 kertaa)

Evis

• Vieras
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #255 : 12.06.08 - klo:17:45 »

Mulla valkea avaa kukkia lähes joka ilta. Eilen päivällä huomasin siinä kukkia ja samat oli auki tänäänkin, siis vuorokauden verran, johtuu kait ilman kylmyydestä. Lisäksi on parvekkeella kaksi eriväri punaista ja niissäkin on lähes joka ilta kukkia. Loput kasvit vein ulos ja kasvu on hitaampaa siellä, osa on suojassa ja toiset avoimemmassa paikassa. Toivottavasti niistä joku olisi keltanen.  Tänhetkisessä avattaressa on se kirkkaan punainen ihmekukka.

Kauniin värinen kukka.  [:-)]
Mulla ei ainakaan vielä ole yhtään valkokukkaista eikä kirkkaanpunaista kukkaa. Vielä toistakymmentä kukkaa, joissa ei ole kuin pienet nuput.. saas nähdä minkä väriset kukat niihin tulee.   [:-)]  [:-)]
Kirjattu

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #256 : 14.06.08 - klo:00:08 »

Kiva kuulla ihmekukista, minulla vaan kasvaa, kasvaa mutta ei kuki
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #257 : 14.06.08 - klo:07:38 »

Kiva kuulla ihmekukista, minulla vaan kasvaa, kasvaa mutta ei kuki

Samat sanat... [:-I]
Kirjattu

luscinia

• Vieras
« Vastaus #258 : 14.06.08 - klo:08:41 »

Ihmettä täälläkin odotellaan kukkimaan!
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #259 : 15.06.08 - klo:11:42 »

Ei nuppua ei kukkaa [:-I] 
mutta ihme on, kun lehden poistaa varresta,  kehittyy lehtihankaan pika pikaa uusia versoja. Olikohan tuo nyt ymmärrettävästi selitetty  [:-I]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #260 : 15.06.08 - klo:20:44 »

Mulla on joka päivä ainakin joku kukka. Valkoinen kukkii runsaimmin, nytkin siinä on auki useita kukkia.
Kuvan voi klikata isommaksi.

Kirjattu

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #261 : 15.06.08 - klo:23:22 »

Voi kunpa minunkin ihmekukkani kukkisi
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #262 : 15.06.08 - klo:23:43 »

Kyllä varmasti kohta kukkivat kaikilla, kunhan ilma lämpenisi! Mun omat eivät vielä kuki, uskomatonta, mutta on ollut täälläkin liian kylmää ja sateista.. [NUT]
Hyvä tytöt! [:-)]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #263 : 16.06.08 - klo:07:48 »

Joo alkaa ne kukkiin, odottakaa vain rauhassa :-))
Harvakseltaan mulla tekee kukkaa ensimmäinen, kaunis on  [KIPPIS]
Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #264 : 16.06.08 - klo:07:49 »

Aika surkeksi menivät kukat, jotka ulos hiissasin viimeviikolla. [:-(]  Sade ja tuuli hieman runteli niitä, toivottavasti toipuvat vielä  [:-)]
Kirjattu

luscinia

• Vieras
« Vastaus #265 : 17.06.08 - klo:13:15 »

Tällaisia tuli niistä "porkkanoista" tuli ja tässä kuvassa näkyy, minkälaisissa olotiloissa ihmekukka voi hyvin, siis puskien suojassa. "Avomaalla" olevat samanikäiset kaverit ovat vaatimattomampia.
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #266 : 21.06.08 - klo:10:07 »

Mullakin viime vuonna tuli tollaisia keltaisia pieniä kukkia ja seassa oli myös pari haalean punaista kukkaa. Mutta eikös ton pitänyt houkutella jotain perhosia? En mie vaan muista mitään erikoista nähneeni.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #267 : 21.06.08 - klo:13:51 »

Mulla vain yhdessä kolmesta taimesta on pari anilliininpunaista nuppua aukeamaisillaan, kovin hidasta näyttää olevan... Ehkä ne sieltä vielä. Pikkuruisia nuppuja on kyllä toisessakin taimessa, kolmas on vielä niin pieni (myöhemmin kylvetty) ettei ole edes nuppuja.

Sen pienimmän toinkin sisään tänään takaisin, ulkona kun tuuuuleeee aina ja aina ja on kylymä ja sadekin pieksee. Isompi olkoon ulkona, vaan sillekin ois etittävä parempi paikka ja keksittävä kunnon tukisysteemi, tuuli riepoo miten sattuu, se kun on niin iso ja aika hontelot varret kokoonsa nähden...

Mitähä ihmettä keksis?

ihmettelee Sus

p.s. Vaan on nuita kiva seurata! [:-)]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #268 : 21.06.08 - klo:18:54 »

Mulla ulkona olevien kasvu on hidasta, niissä yhdessä on nyt nuppuja. Parvekkeella olevat kukkii jatkuvasti. Tänään valkeakukkaisesta napsahti ihan itekseen siemenen näköinen pois, se oli vihree vielä, mahtoikohan se olla valmis. Yhdestä kukasta tuli yksi siemen vain.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #269 : 02.07.08 - klo:08:26 »

Eilen huomasin ulkona olevassa ihmekukassani ensimmäisen avonaisen kukan! :-)) [KIPPIS] Pikkunuppujakin näyttää nyt olevan runsaasti ja avautumaisillaan on muutama siellä. Lämpötilat onkin olleet nyt mukavan korkeita ja kasvi on muutenkin saanut paikan talon eteläseinustalta, joka on pihan lämpimin paikka. [:-)] Väri on aniliininpunainen. (eiks tuo väri oo aniliininpunainen...?) Samassa ruukussa on toinenkin yksilö, väri vielä arvoitus...
« Viimeksi muokattu: 02.07.08 - klo:08:46 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Sivu luotiin 0.209 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.