Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ihmekukka  (Luettu 27012 kertaa)

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #345 : 15.08.08 - klo:22:14 »

Oho onpas nätti ja erikoisen värinen kukka.  [:-)]
Mulla on yksivärisiä ja lähes kaikki on punaisia, vain yksi keltainen ja kaikki kasvit ei vielä kuki, ovat olleet ulkona.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #346 : 15.08.08 - klo:22:16 »

Oliks se Anja niin, että vaikka keräisin siemeniä tuosta oranssista, niin niistä voi silti tulla minkä värisiä kukkia vaan...? Vieressä kasvaa se punainen, joten risteytyyks ne keskenään jotenki?

Mutta silleenhän tuon värin saa ainaki säilymään, että talvehdittaa sen mukulan sisällä ja sit vaan laittaa uudestaan.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #347 : 15.08.08 - klo:22:18 »

Punainen väri on niitten geeneissä varmaan joku dominoiva, kun suurin osa näyttää olevan punaisia täällä näköjään. Minunkin kaksi muuta on punaisia.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #348 : 15.08.08 - klo:22:52 »

Onpa kaunis Susun ihmekukka.  [:-)]
Kirjattu

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #349 : 16.08.08 - klo:12:13 »

Nyt on näkyvissä ensimmäiset pienen pienet nuput minunkin ihmekukassani  :-)) :-))
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #350 : 16.08.08 - klo:18:54 »

Oliks se Anja niin, että vaikka keräisin siemeniä tuosta oranssista, niin niistä voi silti tulla minkä värisiä kukkia vaan...? Vieressä kasvaa se punainen, joten risteytyyks ne keskenään jotenki?

Mutta silleenhän tuon värin saa ainaki säilymään, että talvehdittaa sen mukulan sisällä ja sit vaan laittaa uudestaan.

Luulenpa niin.. :-)) Saattaa tulla erivärisiä kukkia seuraavassa sukupolvessa siitä oranssistakin. No, en mä tunne tätä genetiikkaa tarpeeks hyvin, mut ainaskin jos on punakukkaisia vieressä, ristetyminen on todennäköistä. [NUT] Mukulat tietty säilyttävät oman geneettisen pohjansa.
 [:-)]
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #351 : 17.08.08 - klo:09:22 »

Nätti toi Susin kukka. [:-)] Mut hei, eiks se siis kukikaan uudestaan seuraavana vuonna jos se talvehtii esmes kellarissa?
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #352 : 17.08.08 - klo:23:36 »

Niin mites ne säilytetään?
Kellarissa vai sängyn alla  :-))

Nättiä nuo on kaikki ja moni kysyy että mikä se on.
Sellasetkin jotka yleensä tuntee kaikki kukat  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #353 : 18.08.08 - klo:14:32 »

Nätti toi Susin kukka. [:-)] Mut hei, eiks se siis kukikaan uudestaan seuraavana vuonna jos se talvehtii esmes kellarissa?

Kai sen kukkia pitäisi seuraavanakin vuonna, kun vie mukulan uudestaan maahan...
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #354 : 30.08.08 - klo:09:12 »

Voi miten pitkään Ihmekukkani yrittää avata nuppujaan.....nuput ovat sellaisia puna-keltakirjavia,
olis kiva nähdä kukkana   [:-)]  taitaa olla liian kylmää ja märkää.
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

• Vieras
« Vastaus #355 : 30.08.08 - klo:09:57 »

Siemenet ne hitaaaaasti kypsyy...... Mulla on kerättynä oranssikirjavasta kokonaista YKSI SIEMENTÄ ja punaisesta kokonaista kolme. [:-I] :-))

Vihreitä raakoja kyllä on jonkin verran. Pitää siis vaan ootella.
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #356 : 30.08.08 - klo:10:01 »

Siirsin ulkokukkia takaisin ruukkuihin. Pidin ensin ulkona ruukussa totuttaen ja kun kukinta jatkui toin osan takaisin parvekkeelle. Kaikki ei ehdi kukkia tänä kesänä. Olen pölytellyt niitä sekavärisesti jos saisi kaksivärisiä. Mulla yksi keltanen, yksi vaaleanpunainen ja muut punaisia.
Oikeastaan en tajua miksi nimi on ihmekukka, mitään ihmeempää en ole siinä nähnyt. Mä ensi kesänä kokeilen omilla sekavärisisiemenillä ja säilytän kaiken varalta muutaman juurakonkin.
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #357 : 30.08.08 - klo:10:08 »

Mulla ei ihmekukka reagoinnut mitenkään tähän kesään... [:-(]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #358 : 30.08.08 - klo:10:30 »

Oliko mukula sulla sisällä säilössä talven, Lisa? Jos se on ollut maassa, niin se on paleltunut, eivät kestä Suomen talvea...
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #359 : 30.08.08 - klo:16:01 »

Mulla oli se kellarissa talven. Kesän alussa siirsin pihalle, mutta apaattisena se mukula makasi koko kesän siinä ruukussa. No eipä ollu kesässäkään hurraamista. Nytköhän mä taas hinaan sen talveks kellariin. Onkos se ns. monivuotinen kasvi..... :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.34 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.