Niin kun miekään en sitä tiedä... sen olen lukenut, että jos ne on istutettu maahan, mukulat kaivetaan sieltä ylös ja säilytetään kellarilämpötilassa turpeessa tai kuivassa rahkasammaleessa. Mulla ne kaikki kolme on kukkaruukuissa (ulkonakin vielä).Luulisi, että vois säilyttää omassa ruukussaan siinä samassa mullassa... Vai? Se multahan kuivuu siihen ympärille, kun ei kastele. Tietääkö kukaan?
Anja, kuis sie säilytit ihmekukan siemenet talven yli? Huoneenlämmössä? Jääkaapissa...?Mulla ne on kahvinsuodatinpusseissa huoneenlämmössä tällä hetkellä...
Mukava tietää, että "tilaukset" ovat menneet onnellisesti perille! Siemenet kannattaa varmaan säilyttää yli talven viileässä ja pimeässä, kellarissa tai jääkaapin vihannesosastolla, jotta itävyys säilyisi parhaiten. Kukan kasvatusohjeista on hyviä linkkejä tässä ketjussa muuten. Lykkyä tykö ensi keväänä!
Tuliko teillä ihmekukan kasvattajilla samaan kasviin erivärisiä kukkia? En taida uskoa ennekuin itse näen.. .
Lainaus käyttäjältä: Hilu - 01.11.08 - klo:18:50Tuliko teillä ihmekukan kasvattajilla samaan kasviin erivärisiä kukkia? En taida uskoa ennekuin itse näen.. .Minulla kyllä kukki samassa kukkavarressa erivärisiä kukkia
Lainaus käyttäjältä: Evis - 02.11.08 - klo:15:28Lainaus käyttäjältä: Hilu - 01.11.08 - klo:18:50Tuliko teillä ihmekukan kasvattajilla samaan kasviin erivärisiä kukkia? En taida uskoa ennekuin itse näen.. .Minulla kyllä kukki samassa kukkavarressa erivärisiä kukkia Minkä värisiä kukkia oli - ei sattuisi olemaan kuvaa...?