Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ihmekukka  (Luettu 27188 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Ihmekukka
« Vastaus #510 : 24.03.09 - klo:14:09 »

8 siementä olisi ylimääräisenä. Laitoin parikymmnetä kasvamaan ja melkein kaikki itivät. Väreistä en osaa kyllä sanoa mitä ovat. Muistaakseni aniliininpunaista, keltaista ja valkoista voivat olla.  [:-)]

Jos sulle ei ole vaivaa lähettämisestä niin voisin laittaa osoitteeni yv:nä, mitään kiirettä lähettämisellä ei ole. [:-)] Ja väreillä ei ole väliä ja maksan kyllä postikulut.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Talvikki

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjois-Karjala
« Vastaus #511 : 24.03.09 - klo:14:13 »

8 siementä olisi ylimääräisenä. Laitoin parikymmnetä kasvamaan ja melkein kaikki itivät. Väreistä en osaa kyllä sanoa mitä ovat. Muistaakseni aniliininpunaista, keltaista ja valkoista voivat olla.  [:-)]

Jos sulle ei ole vaivaa lähettämisestä niin voisin laittaa osoitteeni yv:nä, mitään kiirettä lähettämisellä ei ole. [:-)] Ja väreillä ei ole väliä ja maksan kyllä postikulut.

Huomenna on asiaa kaupungille, niin voin samalla laittaa postiin tulemaan, siispä laita vaan osoite yv:nä.  [:-)]
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #512 : 24.03.09 - klo:15:29 »

Huomenna on asiaa kaupungille, niin voin samalla laittaa postiin tulemaan, siispä laita vaan osoite yv:nä.  [:-)]

Minullakin olisi ollut vielä jokunen. Katille lähetin tänään erän.
Kirjattu

Hilu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
« Vastaus #513 : 24.03.09 - klo:19:24 »

Olettekos muuten latvoneet ihmekukan taimia vai haarovatko hyvin omia aikojaan? En viitsisi tuota ainokaista taimeani umpimähkään silputa....
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #514 : 24.03.09 - klo:19:28 »

Olettekos muuten latvoneet ihmekukan taimia vai haarovatko hyvin omia aikojaan? En viitsisi tuota ainokaista taimeani umpimähkään silputa....
Minä olen juuri samaa miettinyt, en myöskään ole uskaltanut tehdä mitään.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #515 : 24.03.09 - klo:19:39 »

En viime vuonna ole latvonut, hyvin ne haaroivat. [:-)]

Mir on latvonut, en muista latvoiko viime vuonna... että tietäisi, miten vaikuttaa.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #516 : 24.03.09 - klo:20:17 »

Laitoin vielä neljä siementä multaan, jos sattuvat itämään, kokeilen sitten miten käy. 
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #517 : 24.03.09 - klo:21:09 »

Haarovat kyllä hyvin omia aikojaan. Nyt en ole omiani vielä latvonut, mutta ovat alkaneet jo haarautumaan. Latvoin niitä aiemmin lähinnä siksi, kun venyivät korkeutta liiaksi. Aika jännä muuten, että toiset taimista ovat tanakoita ja toiset honteloita, vaikka molemmat ovat samanlailla valossa.
Kun juurakoita laittelin isompaan purkkiin, niin huomasin, että ne oli versoneet useammasta kohtaa sivuilta, vaikka olin ne istuttanut porkkanamaisesti pystyyn. Tuollaisen juurakon voisi varmaan silputa useaan osaan ja siitä kasvaisi useampikin taimi. Ja jokaisesta haarasta myös uusi taimi.

Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #518 : 25.03.09 - klo:15:21 »

Mä olin katsovinani, että yhdessä mun ihmekukassa on nyt nuppuja, pienenpieniä nuppupalleroita. Kaikkein pienin ja surkein juurakkoisin, yks tökkä vaan, mutta vahvin se on varreltaan. Jopas joutuin kun vasta alkukuulla istutin juurakot multaan.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #519 : 27.03.09 - klo:10:16 »

Ihmekukan siemenet tuli perille, kiitos Talvikki vaivannäöstä. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #520 : 27.03.09 - klo:17:16 »

[:´((]  [HOT] yksi niistä kolmesta nousseesta taimesta katkesi, kun aloin tukea sitä  [:´((] . Tungin sen katkenneen pään multaan, mutta ei se varmaan lähde ja siihen katkenneeseen taimeen ei jäänyt kuin huonokuntoiset sirkkalehdet vaan, niin sekään ei varmasti jaksa jatkaa kasvuaan? Mut mä elän toivossa.
Ja lähettelihän Puppu mulle lisää siemeniä, niitä oon ny tuikkinu multaan. Ei oo miusta viherpeukaloksi, ei!
Kliiviakin aloittaa kukintaa, mutta ei jaksa nostaa kukkavrtta ylös, vaan oranssit alut ovat kaikki lehtien sisällä  [:´((]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #521 : 27.03.09 - klo:19:59 »

[:´((]  [HOT] yksi niistä kolmesta nousseesta taimesta katkesi, kun aloin tukea sitä  [:´((] . Tungin sen katkenneen pään multaan, mutta ei se varmaan lähde ja siihen katkenneeseen taimeen ei jäänyt kuin huonokuntoiset sirkkalehdet vaan, niin sekään ei varmasti jaksa jatkaa kasvuaan? Mut mä elän toivossa.
Ja lähettelihän Puppu mulle lisää siemeniä, niitä oon ny tuikkinu multaan. Ei oo miusta viherpeukaloksi, ei!
Kliiviakin aloittaa kukintaa, mutta ei jaksa nostaa kukkavrtta ylös, vaan oranssit alut ovat kaikki lehtien sisällä  [:´((]
Kati hei, kliivia tekee juuri tuota parhaammalle viherpeukollekin. Anna vettä, niin kasvattaa kukkavanaan vartta.  :-))
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #522 : 27.03.09 - klo:20:19 »

Entäs tuo ihmekukka? Jaksaako lähteä uusi alku?
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #523 : 27.03.09 - klo:22:35 »

Kati, kyllä se katkennut latva juurtuu kun laittaa sen kosteaan multaan ja sitten muovipussi ruukun päälle muutamaksi päiväksi. Samoin katkennut juurentynkä jatkaa kasvua jos siihen on jäänut lehtisilmut, ainakin mun oman kokemuksen perusteella.
Minulta oli katkennut eilen yksi varsi poikki, ennenkuin huomasin, se oli ihan nuutunut. Laitoin sen veteen ja ihme se virkistyi, istutan sen pian multaan.
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #524 : 29.03.09 - klo:00:00 »

Mukava kuulla, että puppulta riitti siemeniä muillekin!  [:-)]

Ja tässä mun täytyy vielä mainita se mahottoman kaunis puppun tekemä koru, jonka sain kiitokseksi siemenistä!
 [:30] [:30]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.145 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.