Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lepakot  (Luettu 527 kertaa)

Pandari

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 123
Vs: Lepakot
« Vastaus #15 : 09.08.07 - klo:10:00 »

Minulle eräs isäntä esitteli kesällä autiotalonsa vintin, jossa asui korvayökköjä.
Mm. tämä viehkeästi hymyilevä pienokainen
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Lepakot
« Vastaus #16 : 09.08.07 - klo:10:01 »

Oi, onpa ihana  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Lepakot
« Vastaus #17 : 09.08.07 - klo:10:03 »

Juu, onpa nätti..se meidän lepakko on pohjanlepakko. Niitä onkin täällä kun rupesin kyselemään. Metsissäkin.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Lepakot
« Vastaus #18 : 09.08.07 - klo:11:19 »

Voi mikä ihana lepakki!  :-)) Miksei meillä voi enää olla lepakoita?  [:´(]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Lepakot
« Vastaus #19 : 09.08.07 - klo:11:26 »

Meillä on näkynyt harmaita lepakkoja ja mustia lepakkoja.

Nyt toissapäivänä mie löysin mustan lepakon nurmikolta kuolleena. [:´(] Se oli ehkä se sama, jonka jo kerran pelastin nurmikolta ja vein lautakasan rakoon...  [:´(]

Nää on aika pieniä, pienempiä kuin kämmen. Vaan aika pelottavia, kun "pelastaessa" menee ottamaan hanskat kädessä niitä käteen, niin ne kirkuu hirveesti suu auki ja kaikki ne terävät hampaat näkyy... kaks kertaa oon joutunut tähän puuhaan, se eka oli harmaa ja sillä oli siivessä iso reikä. [:-(] Mut samalla ovat kyl sööttejä ja suloisia ja suru tuli puseroon nyt kun se pieni ei näköjään selvinnytkään. [:-(]
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Lepakot
« Vastaus #20 : 10.08.07 - klo:15:07 »

Kiva korvayökön poikasen kuva Pandarilta! :-)) [:-)]

Surullisesti on käynyt Susin lepakolle. [:-(]

Kyllä muutamia kertoja on lennellyt vielä lepakoita yöllä pihapiirissä. Kiva on toisinaan niitä nähdä ja seurailla sitten hetken aikaa.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Lepakot
« Vastaus #21 : 11.08.07 - klo:11:09 »

Minusta lepakko on kaunis. Olen kerra pesastanut lepakon vesitynnyristä ja siinä sain ihailla sen söpöä naamavärkkiä. Illalla kävellessä läheisellä polulla suihkii lepakoita ilmassa, sitä en tiedä missä ne asuvat.
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Lepakot
« Vastaus #22 : 11.08.07 - klo:13:13 »

 :-)) iipalle on sitten käynyt samoin kuin mulle. Korvayökkönen näyttää naureskelevan, oikein kunnon naurut  [:-DD] tai sitten näen omiani.
Minä mietin oisko tämä kuollut lepakko ollut just se jonka pelastin vesitynnyristä.
Vintin "lattialla" oli kyllä aika paljon pieniä, mustia papanoita - ihan kuin hiirulaisten jättämiä, mutta eiväthän hiiroset vintissä vihdy - eiköhän ne enemmänkin vietä aikaansa maantasalla tai latialla - alhaalla, lähellä maanpintaa.
Jos sittenkin siellä vintillä olisi vieraillut lepakkoyhdyskunta . Tai peräti asuisi. Tätä  ajatusta mä hellin ettei tule ihan onneton olo.
Veljeni kesämökin vintillä ei enää ole vieraillut näitä päiväsaikaankin liikkuvia lepakoita..joka heinäkuu menen  siellä käymään toiveenani nähdä vielä kerran niitä suloisuuksia..vaan ei ole näkynyt [:´((]
Lepakko on kuin pieni lintu - naama on tietenkin erilainen, mutta sen siistiytyminen ja turkin sukiminen on ihan samanlaista, se venyttelee jalkojaan vuoron perään, pikku suukillaan pesee turkkiaan samoin kuin lintu nokallaan, ravistelee itseään ihan samalla tavalla..äh..haluaisin lemmikki-lepakkoyhdyskunan itselleni. [:-DD]
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Lepakot
« Vastaus #23 : 11.08.07 - klo:15:09 »

Mustarastas, kyllä hiirulaisiakin voi olla vintillä. Ovat hyviä kiipeilemään ja jos pientäkin rakoa löytyy, mistä sinne pääsivät.

Täällä on vintillä hiirulaisia, jotka pyydystelen elävänä jälleen vapautettavasti luontoon. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Lepakot
« Vastaus #24 : 11.08.07 - klo:16:39 »

Totta kyllä, hiiret kiipii mitä yllättävimmin. Muistan yksi kesä, kun äidin vanha kissa tuijotti kiinnostuneena toisen kerroksen ikkunasta ulos. Ihmeteltiin siinä että mitä se oikein näkee - ikkunan vieressä kasvoi villiviini ja se tujotti sitä liikahtamatta. Kun mentiin katsomaan, niin siinä oksalla kökötti pieni hiiri yhtä liikahtamatta, sekin varmaan näki kissan. Tuijotusta jatkui vielä tuokio, sitten joku meistä tyhmistä ihmisistä liikahti, hiiri vikkelästi alas villiviiniä, ja kissa meitä vihaisesti "Päästitte sen karkuun, mokomat!" Hyvä selittää kissalle, että siinä oli ikkuna välissä...  :-))
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: Lepakot
« Vastaus #25 : 11.08.07 - klo:18:25 »

 [:-I] Oiskohan mulla sitten hiirulaisyhteisö vintillä. No kyllä sekin mulle kelpaa - kun noita lepakoita ei ole. [:-)]
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Lepakot
« Vastaus #26 : 11.08.07 - klo:20:18 »

Meillä on molempia.Jospa ne lepakot tuolla vintillä viihtyy,kun siellä on hiiriäkin.
Viime aikoina on mennyt loukkuun melkein päivittäin hiiri.Kissa on varmaan laiskotellut.
Mä en hiiriä kaipaa,olen ihan hysteerinen joskus,kun niitä näen.    [:67]
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Lepakot
« Vastaus #27 : 23.08.07 - klo:23:05 »

Muutamana iltana ollaan käyty "metsästämässä" lepakoita.
Mies räpsi eilen digipokkarilla summassa taivaalle.   [:-I]
Yhdessä näkyi lepakko.Eipä sitä kehtaa näytille laittaa,kun oli niin kaukaa.
Tänään otti sitten "oikealla kameralla",eli filmille.Sittenhän näkee,kun valmistaa kuvat,tuliko mitään.
Äsken mies kuvasi talon edessä ja minä menin laittamaan lisävaloa navetan eteen.Kun laitoin valot ja käännyin takaisin,niin lepakko lensi melkein olkapään ohi.Meinasin vähän säikähtää.    :-O
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Lepakot
« Vastaus #28 : 23.08.07 - klo:23:16 »

Laita vaan näkyville kuva. Ei sen kuvan tarvitse olla mallikoulun mukainen, vaan ihan sellainen, kun se on vain sattunut tulemaan. Eihän minunkaan kuva ollut parhaasta päästä, hyvä että ymmärsi siinä olevan lepakon.
Tänne vaan kuva tai kuvat. Kiva niitä on katsoa.  [:-I]
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Lepakot
« Vastaus #29 : 23.08.07 - klo:23:27 »

No,tämmönen se on.Kauhean rakeinen,kun vähän rajasin,mutta kyllä siitä lepakon tunnistaa,kun tietää.
Tämä oiskin voinut olla arvuutuskuvana hyvä.   [:-I]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.24 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.