Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sukukokous??  (Luettu 792 kertaa)

tintin äitee

• Seniori
  • Poissa Poissa
Sukukokous??
« : 02.08.07 - klo:21:40 »

Heips!
Juuri ilmottauduin ensinmmäiseen sukukokoukseen ja nyt haluan kysellä kuinka moni muu on ollut sukukokouksessa?
Meillä on nyt ensimmäinen se perustava kokous ja mitähän siitä seuraa  [:-)].
Meille varasin aitan yöpymistä varten, sanottiin jotta silloin voi olla kylmä, 15 syyskuuta on tuo kokous Keski-Suomessa.
Kertokaa kokemuksista noita tapaamisista. Tuliko tappeluja, lähtikö joku itkien kotiin tai jotain.... [:-)] [?] [:-)] [:-)]
Ainahan on riski.  :-)) :-))
Kaikesta huolimatta odotan tuota tapaamista, onhan kiva nähdä sukulaisia.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Sukukokous??
« Vastaus #1 : 02.08.07 - klo:21:45 »

Ei omia kokemuksia sukukokouksista, toivotaan että olisi mukavaa  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #2 : 03.08.07 - klo:00:39 »

Meidän suku pitää kuulemma sukujuhlat joka vuosi, muttei meidän sukuhaara ole koskaan niihin pippaloihin kutsua saanut, miksiköhän  [:-I] Varmaan olisi mukavaa nähdä ja kuulla oudommista sukulaisista.
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #3 : 03.08.07 - klo:00:44 »

Ei ole omia sukukokouksia ollut  [:-(]  mutta mukavaa tietysti olisi joskus vieraampiakin sukulaisia tavata  [:-)]
Kirjattu

terttukaarina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Oulun lääni
« Vastaus #4 : 03.08.07 - klo:08:41 »

Olen ensi viikonloppuna menossa äidin puoleisen suvun sukukokoukseen.
En ole aiemmin ollut. Liityin sukuseuraan pari vuotta sitten, senjälkeen on minullekin
tullut kutsu.
Kaikki alkoi siitä, että huomasin jostain lehdestä, että suvusta oli julkaistu sukukirja ja hankin  sen.
Mielenkiintoista nähdä, millaista siellä on.

Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #5 : 03.08.07 - klo:13:12 »

Olen ollut...ei se kuoleman paikka ole... [:-DD]...vähän aluksi hermoilin, sitten en millään olis pois lähtenyt  :-)). Sukua olen tutkinut aina Katariina II asti! Mielenkiintoista se on.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

tintin äitee

• Seniori
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 03.08.07 - klo:13:17 »

Mukava kuulla jotta sujui tapaaminen hyvin Mesellä. Mulla on paljon serkkuja ja kaikkien kanssa ei noi kemiat aina suju kohdilleen. Aikaisemmin ollaan tavattu häissä ja hautajaisissa, siellä on välillä "räkä" lentänyt ja käytössä on ollut isot aakkoset. Siis vähän jänskättää.
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #7 : 03.08.07 - klo:13:24 »

Mulle tulee kutsut,vaikka en kuulu seuraan,en siis ole maksanut jäsenmaksuja.
Nuorempana kävin joskus,mutta nyt se on jäänyt,kun siellä joutuu kuitenkin oman sukuhaaran yhdyshenkilöksi.  [:67]
Meillä on isänäidin jälkeläisten sukukokous joka viides vuosi.Isänisän epäsäännöllisemmin.Sinne voisin mennäkin ensikerralla.Niiden kanssa olen ollut useammin yhteydessä.Myös äidinisän suku kokoontuu sillointällöin,mutta en ole koskaan niissä ollut.
Ei mitään dramaattisia välirikkoja ole,mutta esim.isänäidin suku on muka niinkuin vähän parempaa väkeä olevinaan.    [:-I]   Sitten vanhempana jos ryhtyis käymään...
Meillä on myös sukua tutkittu isänisän ja isänäidin ja äidinisän puolelta laajasti.Tulossa on äidinäidin puolelta kuulema piakkoiin..
On se kiehtovaa,kun sain selville,että tämä minun avokkini on mulle sukua.   :-O Jotain 6 sukupolvea sitten on veljekset,joista ollaan lähtöisin.Tein siitä itselleni sukupuun.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 03.08.07 - klo:14:00 »

Mä olen kans värkkäilly noita sukupuita ihan töikseni...
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 03.08.07 - klo:14:08 »

Isän puolelta alkoi eräs kerämään aineistoa 50-luvulla ja nyt sitten sukuun on rekisteröityneitä muistaakseni noin 5000 sis. myös avioliiton kautta sukuun tulleet,  mutta sukukokouksissa käy ainoastaan noin 200-300, itse olen käynyt 2 kertaa. Todellinen määrää saattaa olla vieläkin suurenpi jos kaikki sukuhaarat saataisiin tutkittua kunnolla. Tutkija pääsi 1700-luvulle asti ja koska kirkko paloi niin kantavanhemmat päättyivät siihen.
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #10 : 03.08.07 - klo:16:27 »

Tätini on myös suorittanut sukututkimusta ..muistaakseni jonnekkin
1800-luvun alkupuolelle asti tietoja löytyi. Mielenkiintoisin tieto oli se, että
isoisoäitini oli kylän noita  [:-DD] nimi ei ollut kuitenkaan Airi  [:-DDD]

Sukukokouksia ei ole tietääkseni koskaan järjestetty
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

tintin äitee

• Seniori
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 13.09.07 - klo:13:20 »

No niin, nyt tulevana viikonloppuna olisi tää sukukokous edessä. Ilmottautuneita oli kuulemma 100. Eilen laskeskelin jotta mulla olisi noita serkkuja likipitäen 40, osa jo tietty mananmajoilla. Elikä paljon tuntemattomia tulevia tuttuja paikalla. Hmmm jää nähtäväksi mitä muuta siellä on. Jännittää, onneksi ei tarvii yksin lähteä. Ai niin ja pitää olla kansallispuku päällä. Ei taida enään mahtua, puvun käyttö siirtyy tyttären harteille.
Kirjattu

terttukaarina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Oulun lääni
« Vastaus #12 : 13.09.07 - klo:15:24 »

Kansallispuku olisi pitänyt laittaa päälle, mutta en tiennyt, kun en ole koskaan aiemmin ollut
sukukokouksessa. Minun pukuni mahtuu  vielä päälle, vaikka olen tehnyt sen 19 vuotta sitten
(ai, kun olen ylpeä....).
Osallistujia oli meidän kokouksessa n. 60 ja en tuntenut heistä muita kuin serkkuni, jonka kanssa
sinne menimme.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #13 : 13.09.07 - klo:15:51 »

Sukukokouksia on varmaan yhtä monenlaisia kuin sukujakin  [:-)]

En ole ollut sukukokouksessa, mutta olen kuullut ja lukenut ja netistähän löytyy lisää.
Omat sukuni, niin äidin kuin isänkin puolelta ovat suurin osa maan povessa ja nyt näitä jälkipolvia seuraillaan. Olen seuraavaksi västyvässä polvessa  [:-)]

Sukututkimuksesta olen ollut kiinnostunut pitkään, mutta kolme-neljävuotta sitten innostuin asiaan. Liityin paikalliseen sukututkijaseuraan ja sitä kautta kaikenlaiseen..... historia kiehtoo entistä enemmän.

Lauantaina menen luentotilaisuuteen Suomen Sotilaslähteet.

Jos suvussamme sukukokous pidettäisiin olisi se varmaan meikäläisen järjestettävä  [:-DD]

Tintin äiteelle antoisia tapaamisia  [:-)]

« Viimeksi muokattu: 13.09.07 - klo:15:54 kirjoittanut Pihalintu »
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 13.09.07 - klo:16:05 »

Sukuja on tullut tutkittua viimeiset 6 kk... [:-)] hyvinkin tarkkaan työn puitteissa, aiemmin vain harrastepohjalta, löytyy niin karvalakkeja kuin muitakin mörköjä...mielenkiintoista se kyllä on. Katariina II on kai kaukaisin esiäitini. Knihtikontrahdin aikaisia maakirjoja ja mikrofilmattuja kirkonkirjoja on tullut selattua.
Ja lähimenneisyydestä isänpuolen suku on tullut jostain Kajaanista. En sitten ollutkaan metsälappalaisia niinkuin alunperin luulin... :-O pah..olis ollut mielenkiintoista olla jotain vähemmistöä.

Tintin äiteelle antoisaa tapaamista täältäkin! Rohkeasti vain mukaan kyselemään.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.237 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.