Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kolesteroliarvot ja lääkitys  (Luettu 573 kertaa)

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Kolesteroliarvot ja lääkitys
« Vastaus #15 : 03.08.07 - klo:19:44 »

paljonko on liikaa, mullon yli yheksän... :-O

Kolestroli 9, liikaa on, normiarvo taitaa olla alle 5

http://www.kolesteroli-info.fi/mita_kolesteroli_on.html
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 03.08.07 - klo:21:41 »

Noh tässäkin kisassa voittasin varmaan...  [:-I]  Kolesteroliarvot on ollu varmaan tuota 9n luokkaa. Millään lääkkeillä ei saatu alenemaan. Sukuvikaa on muiden vikojen lisäksi... Nyt on semmonen lääke jolla on saatu alle 5n arvoja jopa. Yks vika on vaan, maksaa maltaita, kela ei anna siitä erityiskorvausta,vaikka muihin lääkkeisiin antaakin, eli itelle jääpi 120 e / 3 kk omavastuu. Vaan pakko kai se on niitä ostaa ja syyä,vaikka ei yhtään huvittais...  [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #17 : 03.08.07 - klo:21:47 »

höpöjuttuja, en usko. Yks kaveri oli laiha, ettei puuntakaa erottanut, kolestroli lähes 8 ja toinen lähinnä tynnyriä muistuttava ja kolestroli alle 3.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 03.08.07 - klo:22:08 »

No tässä ei ainakaan oo mitään höpöä, paitsi se että minun olis kuulemma pitäny olla kuolleena jo aikoja sitten.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 03.08.07 - klo:22:13 »

höpöjuttuja, en usko. Yks kaveri oli laiha, ettei puuntakaa erottanut, kolestroli lähes 8 ja toinen lähinnä tynnyriä muistuttava ja kolestroli alle 3.

Ja sitten kun sepelvaltimot yms suonet tukkeutuu, vitsit on vähissä [:-(]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #20 : 03.08.07 - klo:22:15 »

saattapahan torttukahavit ku meikä heittää veivinsä...ok! uskon minä vähemmälläki, mutta yleistetään vähän liikaa, ja suola on pahasta. Suola on elimistölle tärkeää. Minusta menee vähän överiksi tuo terveystouhu.. Alä syö sitä, älä juo tätä, kaik on pahasta.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 03.08.07 - klo:22:17 »

Oonko muuten monta kertaa kertonu, että mulla on oikeassa sepelvaltimossa tukos, joka on ihan ite kasvattanu ne ohitussuonet sinne... Eli ei voi tehä pallolaajennusta, kun on 100% tukossa mutta ei tarvihe tehä ohitusleikkaustakaan... Tämmönen köyhän mummu TEE SE ITE-ohitus.  Eli jatkoajallahan minä täällä...niin kauan kun olen...  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 03.08.07 - klo:22:22 »

Tunnen minäkin muutaman langanlaihan immeisen, joiden kolestroli on huippulukemissa.  Taitaa pitkälti olla perinnöllistä, kuten muutkin sydän- ja verisuonitaudit.
Onhan sellaistakin juttua ollut, etteivät lekuritkaan oikein tiedä, missä lukemissa hyvän kolestrolin pitäis olla.  Vaihtelee lääkefirmojen sanelun mukaan.
Itelläni on ollut vuosia tosi hyvissä lukemissa noi arvot. [:-)]

Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 03.08.07 - klo:22:24 »

saattapahan torttukahavit ku meikä heittää veivinsä...ok! uskon minä vähemmälläki, mutta yleistetään vähän liikaa, ja suola on pahasta. Suola on elimistölle tärkeää. Minusta menee vähän överiksi tuo terveystouhu.. Alä syö sitä, älä juo tätä, kaik on pahasta.

Tasapaino, se on se oukkidoukki juttu syömisessäkin [:-)]
« Viimeksi muokattu: 03.08.07 - klo:22:28 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 03.08.07 - klo:22:24 »

Samoja ajatuksia mesen kanssa. [:-)]
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #25 : 03.08.07 - klo:22:39 »

Juuri join sitä vihreetä teetä ja kyllä se edelleenkin maistuu saunavihdan haudutusvedeltä...Koskas lääke hyvää on... [:-DD]

Vihreetä teetä ei saa liian kauaa hauduttaa, silloin siitä tulee vihdanmakuista! Sen verran vaan, että juoma jää vihreäksi...
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #26 : 03.08.07 - klo:22:46 »

Oonko muuten monta kertaa kertonu, että mulla on oikeassa sepelvaltimossa tukos, joka on ihan ite kasvattanu ne ohitussuonet sinne... Eli ei voi tehä pallolaajennusta, kun on 100% tukossa mutta ei tarvihe tehä ohitusleikkaustakaan... Tämmönen köyhän mummu TEE SE ITE-ohitus.  Eli jatkoajallahan minä täällä...niin kauan kun olen...  [:-)]

Aika ovelasti on sun elimistö kasvattanut ohitussuonet. En oo semmosesta koskaan kuullut. Älykäs elimistö.  [:-)]
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 03.08.07 - klo:22:49 »

Mitään muuta älykästä mussa ei sitten varmaan ookkaan...  [:-I]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #28 : 03.08.07 - klo:22:53 »

Mitään muuta älykästä mussa ei sitten varmaan ookkaan...  [:-I]

Ai ei vai!?  [:-DD] Miusta kyllä on!
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #29 : 06.08.07 - klo:12:17 »

Kyllä se niin on että kolesteroliarvoja ei voi nähdä päältäpäin. Oli sitten ihminen laiha tai lihava niin arvot voi olla koholla. Ja kokonaiskolesteroliarvoon ei kannata pelkästään tuijottaa, jos on hyvää kolesterolia riittävästi niin se on hyvä asia.
Lääkityksen aloittaminen on sitten jokaisen oma juttu, aloittaako vai ei. Lääkärit kyllä sitä hyvin helposti suosittelevat. Ja kokonaiskuvaa kannattaa aina katsoa, jos tietää syövänsä terveellisesti eikä tupakoi niin sekin on jo paljon.

Minulla on kokonaiskolesteroli 4,6 mutta hyvää kolesterolia pitäisi olla enemmän.  [:-(]
Repen kolesteroleista en sano muuta kun että heillä on sukurasitteena korkeat kolesteroliarvot ja siksi Repekin seuraa omia arvojaan.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sivu luotiin 0.105 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.