Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Jännä juttu!  (Luettu 319 kertaa)

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Jännä juttu!
« : 03.08.07 - klo:12:21 »

Mä irrotin ethernetkaapelin koneen ja modeemin väliltä kun lähdin mökille ja unohdin laittaa sen takaisin kun eilen tulin.
Nyt sitten huomasin että netti toimi ilman sitäkin. Eli modeemissa täytyy olla varmaankin jokin infrapuna tai wlan? Koneessahan on ainakin tuo wlan.
Hyvä, yksi piuha vähemmän sotkemassa [:-)]
« Viimeksi muokattu: 05.08.07 - klo:11:18 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Jännä juttu!
« Vastaus #1 : 03.08.07 - klo:12:31 »

[:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 03.08.07 - klo:12:41 »

Toimii ruokapöydälläkin vaikka modeemi on nurkan takana [:-)] Harmi vaan että akuissa ei ole virtaa kuin muutamiksi tunneiksi jos sitäkään [:-I] [:-(]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 03.08.07 - klo:12:59 »

Ny mä en ookkaan ihan varma mistä se ottaa tuon yhteyden, saattaapi olla mun 3G-kännykkä, mullahan on siinä dataetu [:-I] [NUT] Siirtonopeus on näköjään "Excellent" 54Mbps, ja Elisalla mulla on 1giga, nimellisesti. Mä vaan ny kauhiast "ääneen" tänne ihmettelen [:-I]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #4 : 03.08.07 - klo:13:02 »

Ny mä en ookkaan ihan varma mistä se ottaa tuon yhteyden, saattaapi olla mun 3G-kännykkä, mullahan on siinä dataetu [:-I] [NUT] Siirtonopeus on näköjään "Excellent" 54Mbps, ja Elisalla mulla on 1giga, nimellisesti. Mä vaan ny kauhiast "ääneen" tänne ihmettelen [:-I]

Jos se ottaa kännykästä yhteyden, ni ei kai sulle tuu sitte kauhee kännykkälasku?  :-O mie en ymmärrä näistä yhtää mitään tuli vaan mieleen...
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 03.08.07 - klo:13:07 »

Jos se ottaa kännykästä yhteyden, ni ei kai sulle tuu sitte kauhee kännykkälasku?  :-O mie en ymmärrä näistä yhtää mitään tuli vaan mieleen...

Mä suljin kännykän joten en ole varma mistä ottaa.. Mut jos ottaa yhteyden naapurin tiliin :-O

Kännykässä mulla on Sauniksen dataetu ja se on 10 €uroa/kk
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 03.08.07 - klo:13:13 »

Taisi selvitä:

Mulla on A-Link niminen modeemi ja käväsin sen sivuilla:

"2007-07-13

Wlan tukiasema,maks.nopeus 54Mbps,802.11g-standardin mukainen.
Kantavuus sisätiloissa 35-100m ja ulkona 100-300m (riippuen esteistä).
Tukee 11:sta (US) ja 13:sta (EC) kanavaa.
64/128 bit WEP ja WPA sekä WPA2 suojaus,IpSec,Firewall,MAC-suodatus ja IP-suodatus.
Web-selain hallittava.
Tukee Multicast lähetystä ja vastaanottoa
WDS toiminto,voit yhdistää 8kpl WL54AP:ta samaan verkkoon,laajempi wlan verkko,enemmän käyttäjiä...jne."

Että sillee.. [:-)]

Ei tuo pidä paikkaansa mulla! Ei mulla ole Wlantukiasemaan [NUT]
« Viimeksi muokattu: 05.08.07 - klo:11:30 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #7 : 03.08.07 - klo:13:16 »

mitäs toi on suomeksi? [NUT]
 :-))

eli mistäs se nyt ottaa yhteyden? seinästä?  [NUT]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 03.08.07 - klo:13:20 »

Älä kysy, moni juttu liian tekninen. Mä luulen että modeemi ja mun kone "keskustelee" :-))  Koneessanihan on mahdollista käyttää Wlan-yhteyttä, eli langatonta. Kyllä kannatti lähteä maalle [:-DD] Tuli tälläinenkin juttu esiin. Kuvien siirto on ehkä hidasta mutta so what, mähän en niin paljoa niitä siirtelekään [8-)]
Tässä kiikkustuolissa istuskelen läppäri sylissä [:-)]

Ei ne mitään keskustellu, otti netin muualta [NUT]
« Viimeksi muokattu: 05.08.07 - klo:11:31 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #9 : 03.08.07 - klo:13:24 »

sait kannettavan tietokoneen yks kaks yllättäen. kokeiles pihalla. tai parvekkeella.  :-))
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 03.08.07 - klo:13:43 »

sait kannettavan tietokoneen yks kaks yllättäen. kokeiles pihalla. tai parvekkeella.  :-))

Kannettava on mulla ollut aina mutta en ole kantanna sitä mukana juuri ollenkaan, paitsi Kuusamon matkalla. En mä pihalle kehtaa... [:17] Parvekkeelle kylläkin kunhan se kesä alkaa [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #11 : 03.08.07 - klo:13:52 »

Parvekkeella on paha pönttöillä kun näytöstä ei näe yhtään mitään kirkkaassa auringonpaisteessa.  [:-(] Ainaskii mulle kävi niin kun ajattelin kerran lämpimällä että parvekkeella olis kiva  pönttöillä.  [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 03.08.07 - klo:13:59 »

Parvekkeella on paha pönttöillä kun näytöstä ei näe yhtään mitään kirkkaassa auringonpaisteessa.  [:-(] Ainaskii mulle kävi niin kun ajattelin kerran lämpimällä että parvekkeella olis kiva  pönttöillä.  [:-)]

Sehän se, mutta pimeällä kyllä jos vaan ei ole liian kylmä [:-)] Odotan helteisiä elokuun iltoja!
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #13 : 03.08.07 - klo:14:11 »

Kannettava ja lankaton on mukava juttu  [:-)]  täälläkin koneen kanssa kuljeskellaan yläkerran ja alakerran väliä ja joskus ulkonakin  [:-)]
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #14 : 03.08.07 - klo:14:31 »

Voi että, mie nään taas silmissäni näkyi! Marle kantaa isoa näyttöä parvekkeelle muffien joukkoon (,mie kuulen kans) ja haastelee, "nyt kuulkaas kullanmurut mennään pöntölle", hakee kohta näppiksen ja touhuilee illan pimetessä, välillä naureskelee ja taas haastelee  muffeille. sitten välillä manaa, kun kone tökkii  [:-DD] .
Siinä sitä on naapureilla ihmettelemistä  [:-DD] . Ja mie pystyn tän hyvin näkemään, kön Marle on laittannu kuvia kotoaan tänne näkysälle.
Mutta selkä siinnon kovilla kun mötiköitä raahaa eestaas  [:-DD]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sivu luotiin 0.259 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.