Tässä omat kokemukseni. Kameroita ollut monenlaisia, kuviakin tein joskus itse. Mutta tämä elämän virta on vienyt sinne sekä tänne, siinä samalla jäi pimeähuone ja kamerat sivuun.
Vielä vuosi sitten tämä kamerajuttu tuntui ihan käsittämättömän kaukaiselta kaikki vain näpsivät kuvia digikameroilla ja kännyköillä. No viime talvena aloin älliköidä tätä asiaa ja perehdyin niin maan perusteellisesti.
Täältäkin kyselin kovasti neuvoja, itse kuitenkin on päätös tehtävä.
Vertailin kuvia ja kameroita --> niitähän riittää tuhatmäärin ja uusia kameroita ja kuvia tulee kaiken aikaa lisää.
Jotenkin himoitsin järjestelmäkameraa vanhasta tottumuksesta. Kamerakin alkoi lopulta olla selvä minkä haluaisin, mutta kuitenkin suuri tarve oli saada pitää kameraa käsissäni ennen ostopäätöstä. Kävin muutaman kerran kokeilemassa ja siten päätös tuli selväksi.
Sitä painavaa järjestelmäkameraa ei tulisi otettua joka paikkaan mukaan. Joten aloin kokeilla niitä pienempiä malleja ja vertailin niitä miltä sellainen tuntuu käsissä.
Ostan sitten tulevina "runsaan rahan" aikoina, viimeisen päälle järjestelmäkameran ja muutamat hyvät objektiivit. Haaveita pitää olla
Ostin Canon PowerShot A 700. Olen tähän kameraan tyytyväinen, se on pieni ja näpsäkkä. Ei sillä saa mitään lintuja kaukaa eikä micro/ macroja, mutta se menee matkassa mukana omassa laukussaan, ikuistaa tapahtumia, tilanteita, muutoksia maisemassa, jne.
Se on automaatti, jos niin haluaa, mutta voi myös vähän säädellä jotain omilla aivoillaankin, jos niin haluaa.