Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kertokaapa mielipiteenne...  (Luettu 182 kertaa)

mummeli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 339
  • Vantaa/varisto
Kertokaapa mielipiteenne...
« : 14.08.07 - klo:20:35 »

...olin just äsken Tiitulin kanssa ulkona, ennenkun pamahti ukkonen ja kaatosade...mut sit asiaan...
Noista vapaana olevista kisuleista, oli sekunnista kiinni, jotta en menny asfalttia pitkin ruusupensaaseen, sieltä hyökkäs musta kisuli, tiuku kaulassa ja näitä kisuleita pyörii meijän pihalla uskomaton määrä.. :-O voitte kuvitetella, kun  on iso ja VAHVA koira remmin jatkossa mikä vauhti tuli, mie luulin saavani asfaltti-ihottuman jälkeen sydärin...en kyl kohta uskalla ulos ees Tiitulin kans lähtee.. [:-(] hää ensimmäisenä yrittää siihen pensaaseen joka on ihan meijän porttia vastapäin, siellä kyttää toinen musta kisuli...apuuuwa...mie muutan stönölle... [:67]

Jotta semmonen hommeli..
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Kertokaapa mielipiteenne...
« Vastaus #1 : 14.08.07 - klo:23:39 »

No, mie sanon omani..Kisulit on ihanan ihania eläimiä, muttei niiden pitäisi antaa vapaasti liikkua missä vain..eihän koiratkaan saa!
Vaara siitä tulee niille itselleen ja muille pieneliöille, linnuille, jne. Kisulit on kotieläimiä! [:-)]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 24 762
  • Lahti
Vs: Kertokaapa mielipiteenne...
« Vastaus #2 : 15.08.07 - klo:16:46 »

Juuri tänään oli meillä ilmestyvässä lehdessä mielipidepalstalla kissan omistajan sydäntäsärkevä kirjoitus siitä,kuinka joku kissojen vihaaja oli laittanut rotanmyrkkyä jonkun herkun sisään ja heidän nirso vapaana kuljeskeleva kisukka oli sellaisen syötin syönyt ja raahautui kotirapuille kuolemaan.Oli jo kerran aiemmin hiuskarvan varassa pelastunut,kun oli vastaavanlaista myrkkyä saanut..että ehkä todella olisi järkevää ulkoiluttaa näitä rakkaita kissalemmikkejä valjaissa kuten koiriakin...vaikka voipa sellaisen syötin saada suuhun napattua vaikka taluttimessa kulkeekin...mutta kuitenkin..itse ulkoiluttaisin kissaani,jos sellainen minulla olisi,niin valvonnassa..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 639
Vs: Kertokaapa mielipiteenne...
« Vastaus #3 : 15.08.07 - klo:16:47 »

Telkkisen kanssa samaa mieltä.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kertokaapa mielipiteenne...
« Vastaus #4 : 15.08.07 - klo:16:54 »

Juuri tänään oli meillä ilmestyvässä lehdessä mielipidepalstalla kissan omistajan sydäntäsärkevä kirjoitus siitä,kuinka joku kissojen vihaaja oli laittanut rotanmyrkkyä jonkun herkun sisään ja heidän nirso vapaana kuljeskeleva kisukka oli sellaisen syötin syönyt ja raahautui kotirapuille kuolemaan.Oli jo kerran aiemmin hiuskarvan varassa pelastunut,kun oli vastaavanlaista myrkkyä saanut..että ehkä todella olisi järkevää ulkoiluttaa näitä rakkaita kissalemmikkejä valjaissa kuten koiriakin...vaikka voipa sellaisen syötin saada suuhun napattua vaikka taluttimessa kulkeekin...mutta kuitenkin..itse ulkoiluttaisin kissaani,jos sellainen minulla olisi,niin valvonnassa..

Luin aamulla saman jutun ja samat oli ajatuksetkin kun sulla Telkkinen. Voi että kun omistajat ei laskisi lemmikkejä vapaaksi luontoon, silloin ei sattuisi ainakaan niin paljon noita ikäviä asioita, myrkytyksiä ja auton alle jäämisiä.
Vaikka ei kyllä ole ihan kaikki kotona ihmiselläkään joka laittaa rotanmyrkkyä johonkin ruokaan ja vie sitä sitten luontoon eläinten saataville. Aika arvoitus on se kuka tai mikä sen syötin sitten nielaisee. Joku eläin kuitenkin joka sitten kärsii tuskallisen kuoleman. Kyllä joitain muita konsteja täytyy ensisijaisesti yrittää vapaana oleviin kissoihin kun myrkkyjen levittämistä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 24 762
  • Lahti
Vs: Kertokaapa mielipiteenne...
« Vastaus #5 : 15.08.07 - klo:17:03 »

Totta on Tiina...tällä alueella jossa itse asun muutama vuosi sitten eräs pariskunta laittoi särky/unilääkkeitä lintuja varten lihapalleroisten sisään ja tietty samalla heidän vihaamien koirienkin niitä toivottiin napsivan.Laittaja nainen oli naapurilleen kertonut hän kertoi siitä minulle....onneksi ja kielsi eteenpäin puhumasta...ja minäkö olisin asian haudannut..eiiii...reippaana ihmisenä kävelin heidän pihaansa koirieni kanssa ja kerroin mitä seuraamuksia heille asiasta koituu,jos esim..omat koirani näihin myrkkyansoihin olisivat kuolleet..Vaadin heitä lopettamaan tälläiset teot ja kerroin ottavani poliisiin yhteyttä...kyllä pariskunta pelästyi..ja luulen,että homma loppui siihen paikkaan..Vaihtoivat kadullakin toiselle puolen tietä kun näkivät minun tarpovan koirieni kanssa vastaan..Ja minä kun olen niiiin kiltti ja ystävällinen,ettei nämä koiratutut voineet uskoa,että tälläistä tarmoa minusta löytyy...näköjään tarvittaessa... :-)) :-)) :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Kertokaapa mielipiteenne...
« Vastaus #6 : 15.08.07 - klo:19:56 »

HYVÄ telkkinen  [KIPPIS]  [KIPPIS]  [KIPPIS]  [KIPPIS]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.
 

Sivu luotiin 0.254 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.